Ministerio de Cultura, Guerrilla Films, Telecinco, Laura Bickford Productions, Morena Films
135 min
2008.

Recenzija: CHE: DIO DRUGI / Che: Part Two

Recenzija: CHE: DIO DRUGI / Che: Part Two CHE: DIO DRUGI
(Che: Part Two)

1965. godine Che Guevara stiže u Boliviju, gdje se po dolasku zaputi u planine kako bi se našao sa tamošnjim revolucionarima kojima je cilj, naravno, rušenje aktualne državne vlasti. Prepreka ima sa svakom koraku, od samih državnih organa koji su im neprestano na tragu, preko nepristupačnog terena do nepovjerljivih seljaka koji ih smatraju tek krijumčarima kokaina...

CHE: DIO DRUGI / Che: Part Two

Drugi dio Soderberghovog filma o jednom od najprepoznatljivijih ličnosti koje se povezuju s pojmom revolucije prvotno je trebao biti samostalan projekt Terrencea Malicka. No, financijska se strana po tko zna koji put pokazala skliskim tlom, pa je Malick od čitave stvari odustao, da bi Soderbergh odlučio kao dopunu Cheovog pohoda u Boliviji ujedno prikazati i njegove kubanske putešestvije.

Sa puno većom dozom opore melankolije i poraza, čak i prije samog završetka, od svog se prvog dijela ovaj razlikuje i u tome što ima kronološki jednosmjernu radnju; iako i nju predstavlja prilično iscjepkanu, jer u ta dva sata treba ugurati godinu dana tumaranja po šumama i planinama, a i uhvatiti štogod vremena za likove, uvod, završetak i ponešto političke pozadine koja čitavu stvar okružuje. Odnosno, da ima i nekakav smisao.

Rezultat je film čak i manje dinamičan od svog prisilno odvojene polovice - koja ovako postaje tek nešto poput sestrinskog projekta - ali i manje premrežen idejom i načelima koji su vodili Guevaru koji su tamo bili prisutni. Che je tamo i kad je neke stvari odrađivao sa manjim voljnim momentom bio pun elana i pozitivne energije gledajući ukupnu sliku, dok je ovdje on puno tužniji lik, ne toliko opijen idejom o uspjehu te prvenstveno vlada prilično tjeskobno ozračje.

Sve je osim tih par stvari tu manje-više praktički isto, od pretjerano česte pojave dosade (jasno mi je da je u godinu dana bilo i više nego dovoljno vremena za prazan hod, ali u djelu od dva sata su na snazi neki drugi principi, što se ne bi moglo zaključiti gledajući Soderberghov film), izvrsnog Del Tora kao Chea (kojem opet fali fokusa na čovjeka, a ne na mit, ali to s glumcem nema veze) i općeg izostanka bilo kakve holivudizacije, što je osim Del Torove izvedbe u prvom redu ovdje hvale vrijedno.

No koliko god s jedne strane smetali hollywoodski zaglupljujući principi, plitke i šablonske radnje, imbecilni dijalozi i izostanak bilo kakvog respekta prema inteligenciji gledatelja, isto tako se s one druge dobar film ne može graditi tek na tome što mu se kao najveća prednost može istaknuti kako nije podlegao nijednom od navedenog. Pa makar imao i rijetko tako iznimnu centralnu figuru kao što je to Che Guevara.