2009.
The Road

Re: CESTA / The Road
Meni je ovo bilo mucno za gledanje. :(
Komentar: Gand 28.05.2010.

Re: CESTA / The Road
Predivna recenzija, uživao čitajući je iako se uopće ne slažem s njom... Zbog čega i uživam u različitim mišljenjima - meni je osobno, kao i Gandu film koma, težak i bespotreban, trljanje govna na facu jednog cinika (mislim na Mkormaka) koji mi zaista nije jasan, ali valjda i takvi trebaju za ravnotežu - takav mi je i njegov No Country - bespotreban film koji ne služi ničemu osim mučenju ljudi... Gand, sada si spreman za Krijesnice :)
Komentar: Stavko 29.05.2010.

Re: CESTA / The Road
Meni je film 5/5.
Izvanredan prikaz postapokalipse sa izbačenim svim elementima koji bi mogli dati iole "lijepu" sliku svijeta. Brutalan je, realan, najbliži nečemu što smatram da bi se zaista dogodilo.
Nema civilizacije, zakona, zaštite.
Samo surova stvarnost svedena na pitanje što pojesti i kako biti nepojeden.
I osnovno, naravno, pitanje da li je moguće u svemu tome "ostati čovjek".
Komentar: Dar 31.05.2010.

Recenzija: CESTA / The Road

Recenzija: CESTA / The Road CESTA
(The Road)

Nekoliko godina nakon apokalipse koja je gotovo do kraja opustošila svijet, otac i sin putuju prema jugu nadajući se kako će naići na život barem malo bolji od onoga kakav žive na cesti. Svakodnevnica im se svodi na očajničku potragu za hranom i malo odgovarajuće odjeće, a stalno moraju biti na oprezu radi kanibala i putujućih skupina pljačkaša.

CESTA / The Road

Prilično dugo vremena odgađan Hillcoatov ("The Proposition") film - prvotno je u kina trebao još krajem 2008. godine, da bi ga distributer gurnuo u kina tek koncem prošle godine - treća je po redu dugometražna ekranizacija nekog djela američkog autora Cormaca McCarthyja (prethodna dva su "All the Pretty Horses" i "No Country for Old Men"), ovaj put romana ovjenčanog Pulitzerovom nagradom, "The Road".

Film poput ovog, u kojem je teško odrediti koji njegov element - slika, okolnosti, prizori - kvalitetnije baca u depresiju, nije lako voljeti. Sva se tri navedena izvrsno nadopunjavaju; slika je sumorna i isprana, okolnosti surove i crne, a prizori ni najmanje ugodni i često jezoviti. Slika je potrebna okolnostima kao adekvatan partner u prikazu ništavila, bilo fizičkog, bilo moralnog i ljudskog, a one su pak potrebne kao dobra baza za prizore u kojima ima ljudi, ali nema ni najmanjeg traga ljudskosti. No, usprkos izostanku lijepih slika, film ima dušu i, koliko god se činio siromašnim, zapravo je prilično bogat tamo gdje je to bitno.

Doživljavate li filmsku umjetnost kao emocionalno putovanje, pri čemu vam nije prioritet tek ubiti dva sata vremena već nešto više, a da pritom imate želudac koji može provariti neke od ovdje prisutnih prizora, ovaj film je gotovo savršen za vas. Kažem 'gotovo' jer postoji jedan osnovni problem, onaj sa njegovim protagonistima, a to je da se s njima prilično teško povezati. Jer, što god mi mislili u toplini doma ili mraku kino dvorane, nikako sa sigurnošću ne možemo reći da bi baš mi bili ti koji bi se našli na njihovoj strani, a ne na onoj gladnog čopora željnog krvi, makar i one ljudske.