2009.
Surrogates

Re: SUROGATI / Surrogates
Pa zar tako lose? :-/
Komentar: Gand 06.10.2009.

Re: SUROGATI / Surrogates
Pa sad...da se film samo svodi na bezrazložne hektične akcijske scene...baš i ne...kao što rekoh, akcije ima u jako, jako malim razmjerima...aspekt je više stavljen na istragu, na triler...a i ta famozna frizura nije baš nešto što odvlači toliku pozornost...čovjek se navikne na nju nakon 5 min.
Po meni je film više za 3 nego za 2 jer je uspio prpfurat tu neku poruku uz neke nedostatke...al o tom, po tom...
Komentar: Dragonrage 06.10.2009.

Re: SUROGATI / Surrogates
Meni sad sve ovo zvuči jako tužno, baš sam se nadala da će biti odličan film a ispada da su ga samo izvrsno dizajnirali a da je sam proizvod šupalj.
Komentar: Ana Max 06.10.2009.

Re: SUROGATI / Surrogates
Kao i Šesti dan ili recimo Truman Show!
Komentar: Stavko 06.10.2009.

Recenzija: SUROGATI / Surrogates

Recenzija: SUROGATI / Surrogates SUROGATI
(Surrogates)

2017. je godina i ljudi žive u izolaciji. Interakcija sa svijetom izvan sigurnosti vlastitog doma svodi se na kontroliranje robota koji ljudima služe kao surogati, a čijom su primjenom ljudi praktički nedodirljivi, jer se šteta napravljena na surogatu ne prenosi na njegova vlasnika. Slučaj prvog ubojstva nakon više godina povjeren je agentu FBI-ja Tomu Greeru, međutim situaciju zakompliciraju ubojstva nekoliko vlasnika surogata pa, potaknut i uništenjem vlastita surogata, Greer odluči vlastoručno riješiti slučaj.

SUROGATI / Surrogates

Dvije godine nakon oživljavanja serijala "Umri muški" Bruce Willis se vratio akcijskom žanru - a i nije da je bio nešto posebno aktivan u međuvremenu neovisno o trpanju filmova u ladice - i to u ekranizaciji istoimena stripa autora Bretta Weldelea i Roberta Vendittija. U redateljskoj se stolici našao Jonathan Mostow, autor solidnog "U-571" te najlošijeg iz Terminator serijala (onog trećeg), a film je, tjedan dana nakon američke premijere stigao i u naša kina.

Rijetko, ako ikad, se može reći da je kompliment nekome reći da izgleda užasno. Međutim, kada bi nešto slično u vašem smjeru doletjelo od jednog surogata, vizualno savršene zamjene za vaš stvarni, ljudski lik, na dobrom bi putu bili da kažete sami sebi da ste nešto postigli u životu. Barem gledano sa ljudske strane, one koja nije lišena fizičkih nedostataka - dobro, barem one koja ne odgovara ovomjesečnoj predodžbi ljepote - ili, nedajbože, karakternih mana koje vas definiraju. S druge strane, postoji li bolji način od izbjegavanja svađe sa boljom polovicom od isključivanja stroja koji kontrolira vaš surogat?

Dakle, osnovni koncept bio je prepun potencijala za izrugivanje današnjoj pomami za korištenjem virtualnog alter-ega i sve većom izolacijom kao posljedicom. No negdje između redikulozne frizure Brucea Willisa (tj. njegova surogata) i prikaza ljudi kao skoliotičnih i atrofiranih zombija, većih karikatura samih sebe od surogata kojima upravljaju film se, nažalost, zagubio. I to već negdje u prvoj trećini, dosadom podjednako natopljenoj kao i one dvije koje su uslijedile.

Redatelj Mostow i duo Brancato-Ferris uspjeli su stvar uprskati što bezrazložno hektičnim akcijskim scenama (naspram kojih su one Paula Greengrassa tek dječja igra), što mlakim i predvidljivim rješenjima u narativnom dijelu. Donekle su i mogli spasiti situaciju u "Terminatoru 3", najprije jer su imali puno jaču bazu nego što je to ovdje slučaj, ali ostavljeni sami sebi tek tu i tamo proviri njihova sposobnost da svedu film na nešto više od trivijalnosti bezrazložnog razbijanja automobila.