English, French, Spanish, Hrvatski
-The Origins of Beowulf -Hero's Journey: The Making of Beowulf -Beasts of Burden: Designing the Creatures of Beowulf -Creating the Ultimate Beowulf -The Art of Beowulf -Deleted Scenes

Recenzija: BEOWULF / Beowulf

Recenzija: BEOWULF / Beowulf BEOWULF
(Beowulf)

Crtić koji to nije
"Beowulf" je zvučao obećavajuće. Hiperrealistični animirani film iz redateljske radionice Roberta Zemeckisa, temeljen na istoimenoj srednjovjekovnoj poemi, prema scenariju jednog od najboljih fantasy pisaca današnjice, s pregršt nasilja i golom Angelinom Jolie (makar bila animirana); što je još dobrom filmu potrebno? Pa, za početak kakve-takve indicije radnje i smisleni dijalozi...
BEOWULF / Beowulf

Priča je dobro poznata. Nordijski junak Beowulf (Winstone) dolazi u posjet danskom vladaru Hrothgaru (Hopkins) koji muku muči s okrutnim čudovištem Grendelom koji terorizira, ubija i proždire njegove podanike. Kad mu kralj kao nagradu za ubojstvo čudovišta ponudi vlastitu mladu ženu i gomilu zlata, Beowulf se velikodušno ponudi da mu priskoči u pomoć. Nakon cjelonoćnog pijančevanja Grendel dolazi u grad privučen glasnom feštom i slijedi velika bitka u kojoj odsječeni udovi lete na sve strane. I iz koje naš heroj, naravno, izlazi kao pobjednik. No, to je tek početak Beowulfovih izazova; čak i odvratno ružna čudovišta poput Grendela imaju majke koje ih vole, a njegova majka (Jolie) je opasna i željna osvete...
Po uvodu ovog teksta sasvim je jasno da "Beowulf" nije klasični animirani film, ako se takvim uopće može nazvati. Sve što vidimo na filmskom platnu stvoreno je računalnim efektima, ali glumci su jasno prepoznatljivi, ne samo svojom fizičkom pojavom već i karakterističnom mimikom. Okarakterizirati "Beowulfa" kao crtić stoga nikako ne drži vodu, posebno jer djeci nipošto nije namijenjen.

Kompjuterska animacija u ovom filmu, iako daleko od savršenstva koje se najavljivalo, krajnje je impresivna i zanimljivo je vidjeti prepoznatljive glumačke face u tako netipičnom kontekstu; tu su, a zapravo nisu. No, taj je vizualni užitak zapravo jedino što "Beowulf" nudi. Poznati strip scenarist i romanopisac Neil Gaiman svoj spisateljski talent nije uspio pretočiti u ovaj scenarij (na kojem je surađivao s Rogerom Averyjem), a iako je u njega uspio ugurati nekoliko svojih prepoznatljivih dvosmisleno lascivnih komentara i crnohumornih one-linera, to je miljama daleko od kompleksnosti i kreativnosti jednog "Sandmana" ili "Američkih bogova".

O glumačkim je izvedbama nepotrebno govoriti, s obzirom da su one ograničene mogućnostima računalne tehnologije, koja ipak još nije toliko uznapredovala da bi mogla kroz animaciju vjerno dočarati svu genijalnost jednog Anthonyja Hopkinsa ili Johna Malkovicha pa se logično nameće zaključak kako bi "Beowulf" dobio bolju ocjenu da se Zemeckis odlučio snimiti normalan film umjesto da je petljao s animacijom. No, takvo bi rješenje bilo i znatno skuplje, a holivudski se producenti teška srca hvataju za novčanik kad baš ne moraju.

Preporuku "Beowulf" nije zaslužio, ali ako ga stvarno želite gledati, pogledajte ga u kinu s obzirom da je zanimljiv isključivo zbog vizualnog iskustva koje nudi, a ono je najjasnije na velikom platnu.
« povratak Petar Vidov