infobox: FATALNA NESREĆA (Crash)

FATALNA NESREĆA
Crash
Paul Haggis
Paul Haggis, Robert Morisco
Sandra Bullock, Don Cheadle, Loretta Devine, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner, Brendan Fraser, Terrence Howard, Ludacris, Thandie Newton, Michael Pena, Ryan Phillippe, Ashlyn Sanchez, Bahar Soomekh, Larenz Tate, Beverly Todd
Drama / Kriminalistički
ApolloProScreen GmbH & Co. Filmproduktion KG
Lions Gate Films
113 min
2004.
Crash

Re: FATALNA NESREĆA / Crash
"Informacije radi, film trenutno zauzima 47. poziciju na top ljestvici najpopularnijeg sitea posvećenog filmu, IMDb-a (koji je, iako na dotičnoj ima nekolicinu prosječnih naslova, dosta često ipak u pravu). "
Glupost, to je samo ljestvica filmskih uradaka za šminkere. 40% tih filmova nije toliko dobro, pa i više.
Komentar: sunny 27.09.2005.

Re: FATALNA NESREĆA / Crash
Pretpostavljam da u tih 40% upada i Usual Suspects?

'Nuff said...
Komentar: DarkMauL 27.09.2005.

Recenzija: FATALNA NESREĆA / Crash

Recenzija: FATALNA NESREĆA / Crash FATALNA NESREĆA
(Crash)

Crno-bijeli muško-ženski detektivski par, okružni tužitelj sa suprugom, dva sitna kriminalca, TV redatelj sa suprugom, perzijski trgovac i njegova kći, policajac-rasist i njegov nevoljki partner te jedan bravar. Svi će oni, uz još mnoštvo sporednih likova, sudjelovati u dojmljivoj i isprepletenoj urbanoj drami o međurasnim odnosima te prirodi dobra i zla.

FATALNA NESREĆA / Crash

Paul Haggis radi kao autor već tri desetljeća. Dugo vremena je svoje vrijeme posvećivao gotovo isključivo TV serijalima, da bi u filmofilskim krugovima postao poznat prošle godine kao autor scenarija za odličnu "Djevojku od milijun dolara". Zbog (opravdane) medijske razvikanosti kasnijeg višestrukog oscarovca, u sjeni je ostao Haggisov projekt "Crash", koji je debitirao na lanjskom filmskom festivalu u Torontu. U međuvremenu se film malo-pomalo počeo prikazivati po svijetu i, nešto više od godine dana otkako je ugledao svjetlo dana, ima ga priliku pogledati i domaća publika.

Naprosto ne mogu vjerovati kako za ovaj film nisam čuo do prije kojih dva tjedna, kada je započelo sramežljivo reklamiranje na domaćoj dalekovidnici. Epiteti poput 'remek-djelo' uvijek bodu uši, posebno kada se radi o relativno anonimnom filmu. Sada i službeno priznajem kako se u kretanja u filmskom svijetu slabo kužim jer se radi o jednom od najboljih i najdojmljivijih filmova koji su ispod čekića izašli u prethodnoj kalendarskoj godini.

Kao što sam već naveo, film prati oveću hrpu ljudi. Osim navedenih ima ih još desetak podjednako važnih za stapanje nekoliko priča u cjelinu. Uvodnih pola sata ubačeni ste pred ovu galeriju likova i ništa vam nije jasno. Iako priča nije vremenski fragmentirana, obimna količina likova i pripadajućih im priča u malom ima zaista mnogo i doslovno sjedite ispred ekrana kao kakvo bespomoćno dijete. Situacija se naravno drastično mijenja i do kraja filma možete uspješno povezati bilo kojeg lika sa bilo kojim drugim likom te povući univerzalne vrijednosti između priča.

Glumačka ekipa, sastavljena od nekolicine poznatijih i nešto manje poznatijih glumaca, vrhunski je obavila posao. S njihove strane najveći plus je što nijedan član nema zvjezdani predznak najviše kategorije (samo se zapitajte da li je Don Cheadle mamac za publiku u rangu jednog Willa Smitha) pa nitko od njih nije zasjenio film samim tim što se pojavio u kadru. Iako vremenski ograničeni, svi su svoj prostor iskoristili na izvrstan način, izuzev možda dvojca Brendan Fraser-Sandra Bullock. Međutim, njima u prilog ide što se nisu imali gdje ni razmahati jer bilježe jednu od manjih pojava u filmu.

Jakih scena ima napretek, od kojih bi izdvojio sekvencu sa djevojčicom koja ide zaštititi oca (tko je gledao znat će o čemu pričam) koja me sasjekla u tolikoj mjeri da mi je trebao koji minut da se priberem i nanovo uključim. Sve su popraćene izrazito emotivnom glazbom i podosta puta vam zbog događaja koji se odvijaju na ekranu zastane knedla u grlu.

Ono što ipak udaljava film od najviše ocjene i unaprijed prišivene mu etikete remek-djela je što ostavlja blagi dojam kako je završetak mogao biti malo bolje poentiran , još jače ukazujući na ono čime se čitavo vrijeme bavi – kako se u određenom trenutku i pod određenim okolnostima svi možemo pokazati i svoju dobru i lošu stranu.

Usprkos tome, radi se o filmu koji nipošto ne biste smjeli propustiti i koji u mojoj bilježnici čvrsto stoji u samom vrhu ponude iz protekle godine. Informacije radi, film trenutno zauzima 47. poziciju na top ljestvici najpopularnijeg sitea posvećenog filmu, IMDb-a (koji je, iako na dotičnoj ima nekolicinu prosječnih naslova, dosta često ipak u pravu). Prosto da čovjek ne povjeruje kako iza ovog filma stoji čovjek koji je osmislio mrskog mi teksaškog rendžera.