129 min
2009.
The Blind Side

Recenzija: PRIČA O PRVAKU / The Blind Side

Recenzija: PRIČA O PRVAKU / The Blind Side PRIČA O PRVAKU
(The Blind Side)

Michael Oher je siromašni afroamerički mladić kojeg gotovo nitko ne šljivi dok ga pod svoje okrilje ne uzme jedna bijela obitelj, predvođena odlučnom i čvrstom rukom majke Leigh Anne Tuohy, nakon čega Michael brzo prosperira u školi, sportu, životu...

PRIČA O PRVAKU / The Blind Side

Bez sumnje jedno od najsimpatičnijih lica na koje smo mogli naići u prethodnih petnaestak godina je ono Sandre Bullock. Na tome je, eto, gotovo uvijek i ostajalo, jer je teško u njenoj filmografiji naći onoliko kvalitetnih filmova za koliko bi vam trebalo upotrijebiti više prstiju od onih na jednoj ruci. No, ove se godine situacija drastično promijenila jer se uz njeno ime osim sintagme 'cura iz "Speed"' veže i ona 'dobitnica Oscara'.

Bilo kakvu vezu spomenutog Oscara kao nagrade i zdravog razuma kao takvog možda je najbolje ocrtao pred par godina tadašnji voditelj ceremonije dodjele, američki komičar Jon Stewart, ispalivši u jednom trenutku slijedeću, pomalo zlobnu primjedbu: „da razjasnimo stvari za vas koji pratite rezultat, Martin Scorsese - nula Oscara, Three Six Mafia - jedan“. Istina, spomenuta grupa svoju je nagradu netom skupila u kategoriji najbolje pjesme, a sam Scorsese te godine nije ni bio u konkurenciji za bilo kakvu nagradu, ali poruka je sasvim jasna.

Sad, koliko je svoju nagradu najbolje glumice u godini kalendarskoj 2009. Bullockica u odnosu na konkurenciju zaista zaslužila nemam pojma, jer se sa teškašicama u dotičnoj kategoriji (Meryl Streep i Helen Mirren), odnosno njihovim filmovima još nisam susreo. Kako god, neupitno je da je zbilja riječ o jednom kvalitetnom performansu, samo što bi kod opisa, umjesto izraza poput 'vrhunski' i 'odlično', prije iskoristio nešto u stilu 'dobro' i 'adekvatno'. Ili da se drugačije izrazim, u kontekstu filma to izvrsno funkcionira, ali nekako opet sumnjam da će mi za par godina asocijacija na glumicu još uvijek biti "Speed" prije negoli "The Blind Side".

Možda je to zato jer je i općenito gledano riječ o filmu koji je tek u kategoriji dobrog, o drami perolake kategorije, o drami u kojoj prave drame ni nema, a gdje štofa za nju itekako ima. Previše je toga na granici sa lepršavim, previše je problema trivijalizirano i banalizirano, te komprimirano u sekvence u kojima se sve sređuje po brzom postupku, kao vođeno priručnicima '... for dummies'.

S druge strane, iako je drama ovdje prilična kamilica, sam film je više nego ugodan za gledanje. Izvedbe su više no solidne (na što ide dodatni plus ako možete provariti malog), patetike nema na vidiku, a sve je prožeto nekom općeprisutnom ugodom i simpatičnošću. U konačnici bi ga stavio ispred "Invictusa", ali recimo i iza Disneyjevog "Remember the Titans", ako ćemo ostati u domeni istinitih sportskih priča, pače drama. Za nešto bolju presektivu, barem onu vezanu za lanjsku produkciju, valja sačekati "Precious".