97 min
2010.
The Losers

Recenzija: LUZERI / The Losers

Recenzija: LUZERI / The Losers LUZERI
(The Losers)

Ekipa specijalaca zadužena za posebne operacije biva izdana za vrijeme misije od figure iz CIA-e, tajanstvenog Maxa. Dok se skrivaju u Boliviji smišljajući kako se vratiti kući, prilazi im također tajanstvena Aisha, koja im nudi mogućnost povratka u SAD pod uvjetom da onda pronađu i ubiju Maxa, čime bi usput oprali svoja imena od igre koja im je namještena.

LUZERI / The Losers

"Luzeri" su temeljeni na istoimenom stripu izdavačke kuće Vertigo (jedan od ogranaka DC Comicsa), kojeg je prvotno trebao režirati Peter Berg ("Very Bad Things", "Hancock"), zatim Tim Story ("Fantastic Four"), da bi na kraju Berg, zajedno sa Jamesom Vanderbiltom ("Zodiac") tek potpisao scenarij, a režije se uhvatio relativni anonimac Sylvain White.

Načinom na koji je zamišljen, i što je važnije, realiziran, film bi komotno mogao stati pod opisnu kategoriju 'bolje ne može'. Riječ je o akcijskoj budalaštini koja ne puca visoko i ne shvaća se pretjerano ozbiljno, koja ničim ne odskače, ali u isto vrijeme nigdje ni ne zapinje. Bedasta je onoliko koliko je to podnošljivo, tj. onoliko koliko to može biti da ne bude potpuno glupa, a onoliko koliko to treba biti da se tih sat i pol vremena ipak odradi sa minimalnim moždanim kapacitetom.

Također je i adekvatno režirana, postavljena (naputovala se kamera više od one koja je pratila Ethana Hunta) i odigrana (posebice od strane Chrisa Evansa, koji očigledno ne može dugo bez kakve adaptacije stripa), dok nekakve scenarističke finese nema smisla ni tražiti u filmu ovog tipa. Izuzetak svemu tome je tragično loš negativac, koji izgovara rečenice na način na koji bi ih čitali sami sebi uzevši u ruke stripovski predložak, kojeg je Jason Patric odigrao kao da nije ni napustio okvire Diggleovog uratka.

Ako je suditi po ovome, akcijski kolovoz u domaćim kinima (još nas čekaju "Salt", "The Expendables" i "The A-Team") mogao bi čak biti podnošljiv, kao i možebitni nastavak kojeg je redatelj White već spominjao. No, dok je ovo prvo čak i ostvarivo (kucnimo o drvo), ovo drugo vezano je ipak uz zvijezdu vodilju hollywoodskih studija, profit, gdje su "Luzeri" imali performans blizak svom imenu, i vjerojatno si time zapečatili sudbinu.