Walt Disney Animation Studios
Walt Disney Pictures, Continental Film
97 min
2009.
The Princess and the Frog

Re: PRINCEZA I ŽABAC / The Princess and the Frog
Slažem se s recenzijom, iako bih veću pažnju poklonio glazbi koja je jednostavno briljantna i nikako ne bih izostavio hvalospjeve za hrvatsku sinhronizaciju, pogotovo, s naglaskom na pogotovo, na savršeno odrađen posao Vande Winter kao naše Tiane. Možda postoji razlog zašto naša najbolja pjevačica nije i naša najpopularnija pjevačica. Neka koljena ne padaju tako lako na tlo...
Komentar: Stavko 29.06.2010.

Recenzija: PRINCEZA I ŽABAC / The Princess and the Frog

Recenzija: PRINCEZA I ŽABAC / The Princess and the Frog PRINCEZA I ŽABAC
(The Princess and the Frog)

Tiana je siromašna konobarica koja ima zacrtan cilj u životu. Taj je otvaranje vlastita restorana, nešto radi čega istodobno radi dva posla kako bi se približila tom cilju. Kada u grad stigne razbaštinjeni princ Naveen, lokalni voodoo vrač ga zavede pričom o bogatstvu te ga pretvori u žabu, a njegova pomoćnika u Naveena kako bi iz situacije izvukao financijsku korist, jer se Naveen došao bogato oženiti. Kad Naveen naleti na Tianu, ona ga poljubi, ali umjesto da se on pretvori u princa, ona se pretvori u žabu.

PRINCEZA I ŽABAC / The Princess and the Frog

Njihov četrdeset i deveti po redu, ovo je prvi Disneyjev ručno animirani dugometražni film unazad pet godina, a ujedno je i prvi u kojem je glavni lik crna princeza. Bio je i u konkurenciji za najbolji animirani film na zadnjim Oscarima, no nagradu je (zasluženo) odnio Pixarov "Up".

Dugo godina Disney je bio neprikosnoveni vladar dugometražne animacije. Kratke filmove počeli su raditi još 1923. godine, a 1937. je dovršen njihov prvi dugometražni animirani film, danas klasik žanra "Snow White and the Seven Dwarfs". Par desetljeća kasnije, sredinom devedesetih, svjetlo dana ugledao je "Toy Story" i fokus se nakon dugo godina prebacio na ekipu iz Pixara i njihove uratke, iako je Disney i dalje nastavio redovito izbacivati filmove. Nešto bliže centru zbivanja našli su se opet sa predlanjskim, računalno animiranim filmom "Bolt", a novi niz nastavio se prošle godine s "The Princess and the Frog", bajkom na tragu njihovih najvećih uspješnica.

Poput nekih prethodnika ("Aladdin", "The Lion King") dignuo je prašinu određenim kontroverzama - ovaj put su u pitanju bili izbor crnopute herione, kao i smještanje radnje u uraganom poharani New Orleans, oba su izbora ocijenjena ulagivačkima - ali su tradiciju prvenstveno održali zaista predivna, rukom crtana animacija (koja je na trenutke iznenađujuće psihodelična), polarizirani likovi te bajkovita priča, iako doduše ponešto izvrnuta u odnosu na ono na što smo naviknuti.

Zabavan, šaren, raspjevan i rasplesan u najboljoj maniri voljenih klasika izašlih iz Disneyjeve radionice, film je ujedno i samo to, tj. ništa više od toga. S druge strane, i to može biti i više nego dovoljno, pogotovo što je riječ o filmu koji izvrsno pokazuje kako nije sve u računalnoj animaciji, već kako i stara škola itekako ima što za ponuditi. Šteta je stoga što će idući, jubilarni pedeseti Disneyjev naslov biti rađen mišem, a ne olovkom.