112 min
2010.
Kick-Ass

Recenzija: KICK-ASS / Kick-Ass

Recenzija: KICK-ASS / Kick-Ass KICK-ASS
(Kick-Ass)

Dave Lizewski običan je srednjoškolac koji se jednog dana zapita zbog čega se nitko u stvarnom svijetu nije odlučio postati superjunakom. Iako se među odgovorima nalazi i onaj o gotovo neizbježnom premlaćivanju entuzijasta koji bi ideju zaželio iskušati u praksi, Dave se odluči pokušati. Naruči si kostim, nadjene si ime Kick-Ass i krene u izvršavanje pravde newyorškim ulicama...

KICK-ASS / Kick-Ass

Treći projekt nekoć producentskog partnera Guyja Ritchieja još je jedna adaptacija, ovaj put stripa Škota Marka Millara, najprodavanijeg britanskog autora u svojoj branši u SAD-u. Tip je radio i za DC i za Marvel, a iz njegova životopisa se da izvući kako je radio na nekim od najpopularnijih strip-junaka tih dvaju kompanija, od Supermana i Flasha pa do Fantastične četvorke i X-Mena. Od njegovih samostalnih uradaka već je ekraniziran "Wanted", a osim sada već izašlog i ovdje recenziranog "Kick-Assa" u pripremi je i još jedan njegov projekt, "War Heroes".

Kada bih morao birati između čisto zabavnog i pametnog filma, u većem broju slučajeva bi izabrao potonji. Naravno, ako bi bilo moguće da istovremeno bude i jedno i drugo, bilo bi to izvrsno, ali to je rijetko kada slučaj. Ako se zadržimo u uskim okvirima netipične superjunačke priče, konkurentski "Defendor" sa Woody Harrelsonom imao je potrebno zrno mozga, čak i slojevitosti, al je zakazao na zabavnom faktoru, dok je sa "Kick-Assom" situacija obrnuta.

Na trenutke je riječ o vrhunskom ostvarenju u domeni onoga što nazivamo filmskom zabavom, duhovitoj, šarenoj i prilično brutalnoj slikovnici čije su pokretne sličice prepune krvi, psovki, svakojakih pištolja, pušaka i hladnog oružja te nebrojenih referenci na filmski i stripovski svijet. No, ni sva sila takvih trenutaka nije dovoljna da bi se olako progledalo kroz prste nekim stvarima, najprije tome što pretjerano učestalo dolazi do zasićenja forsiranjem autora da im film bude što zabavniji dok je pretjerano brutalan, a ujedno da bude što brutalniji dok bi trebao biti ništa više nego zabavan.

Na često gubljenje momentuma se naslanja još pokoja stvar vrijedna spomena, najprije to što je film sasvim fino popunjen stvarima koje opasno plešu na granici nečega što bi trebalo biti inherentno cool i nečega što je jednostavno užasno naporno (šarolik, wannabe-tarantinovski soundtrack koji šara od Prodigyja do Morriconnea te kompletan lik Hit-Girl, i na papiru i na ekranu). Također, filmu jednostavno fali malo dubine, uz jednu jedinu, ali tim više hvale vrijednu iznimku.

Da se razumijemo, gledajući film ćete se bez imalo sumnje dobro provesti, te ako tražite nešto kvalitetno snimljeno, s glumačke strane solidno, a režijski itekako kompetetno odrađeno i u prvom redu zabavno ne morate tražiti dalje. No, ako preferirate da vam se zabava servira sa zrnom soli (u glavi, dakako), morati ćete tražiti dalje. Kako bi nekakav hibrid spomenuta "Defendora" i "Kick-Assa" bio film ipo, tako su zasebno oba tek negdje na 70-ak % kompletnog, pravog filma.