Universal Pictures
104 min
2009.

Recenzija: CIRKUS NAKAZA: VAMPIROV POMOĆNIK / Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

Recenzija: CIRKUS NAKAZA: VAMPIROV POMOĆNIK / Cirque du Freak: The Vampire's Assistant CIRKUS NAKAZA: VAMPIROV POMOĆNIK
(Cirque du Freak: The Vampire's Assistant)

Dva najbolja prijatelja posjete putujući cirkus nakaza, od kojih je jedna vampir Crepsley. Spletom okolnosti, Crepsley ponudi jednom od dvojice, Darrenu, da postane polu-vampir ne bi li spasio svog prijatelja. Darren prihvati i tako spasi Stevea, ali mora napustiti obitelj i pridružiti se cirkusu kako bi se zaštitio od suparničkog vampirskog klana.

CIRKUS NAKAZA: VAMPIROV POMOĆNIK / Cirque du Freak: The Vampire's Assistant

"Cirkus nakaza" je ekranizacija prve od četiriju trilogija Darrena Shana (koji je dao glavnom liku vlastito ime; svoj pseudonim, bolje rečeno), a koje su već adaptirane na japanskom tržištu u obliku mangi. Film je podbacio na financijskom planu - 32 milijuna $ zarade u svijetu naspram 40 milijuna $ teškog budžeta - usprkos nekolicini pouzdanih imena ispred i iza kamere, te tako vrlo vjerojatno onemogućio ekraniziranje preostalih devet knjiga.

Ponešto megalomanska odluka da se u stotinjak minuta komprimiraju tri knjige, a da to i sliči na nešto iole koherentno i nije se pokazala pretjerano dobrom. Razvoj priče je prilično traljav, likovi su nevjerojatno plitki, događaji - katkad besmisleni ili teško razumljivi - se nižu jedan na drugog čisto jer se moraju privesti kraju, a i ono što bi trebalo biti uvod se rasteže negdje do posljednje trećine filma. Dođe mi da se zapitam, kako bi to sve skupa izgledalo da su se autori odlučili ekranizirati tek jednu, a ne tri knjige odjednom.

Ponešto šarma tu ipak ima, prvenstveno zahvaljujući izvrsnom Reillyju, koji filmu priskrbljuje većinu pluseva. U prvom redu radi par upadica na granici parodiranja žanra ('naravno da se nećeš moći pretvoriti u šišmiša, ne pričaj pizdarije'), nešto čemu je i ostatak filma trebao težiti, a ne se vrtjeti oko loše priče, nezanimljive akcije i loše izvedbe glavnog junaka. No, i ovakav, samo sa Reillyjem kao jako dobrom protutežom ostatku film nudi više od također bedaste priče i podjednako posprdno loše tinejdžerske glume koju nudi aktualni konkurentski serijal o vampirima.

P.S. Čisto da se zna, da nemam na raspolaganju opciju polovičnih ocjena, zalijepio bi mu dvojku bez imalo razmišljanja. Reillyju usprkos...