153 min
2009.
Inglourious Basterds

Recenzija: NEMILOSRDNI GADOVI / Inglourious Basterds

Recenzija: NEMILOSRDNI GADOVI / Inglourious Basterds NEMILOSRDNI GADOVI
(Inglourious Basterds)

Odred američkih Židova nazvan 'nemilosrdnim gadovima' se pod civilnom krinkom ubacuje u okupiranu Francusku sa ciljem eliminiranja što većeg broja nacista. Dok se 'gadovi' spremaju na atentat na dobar dio njemačke komande koji se treba odigrati u jednom pariškom kinu, na isti se poduhvat sprema i vlasnica kina, inače Židovka, te jedina preživjela nakon jednog pohoda njemačkog 'lovca na Židove', pukovnika SS-a Hansa Lande.

NEMILOSRDNI GADOVI / Inglourious Basterds

Nazvan od samog Quentina Tarantina kao njegov projekt života, "Inglourious Basterds" je film koji je razvijan više od jednog desetljeća. Koncept je vremenom mijenjao iz westerna u priču u stilu "Dirty Dozen", da bi prerastao u film o američkom odredu s 'navikom da skalpira Nijemce'. Planirao ga je snimiti prije "Kill Billa", ali nije uspijevao napisati adekvatan završetak, da bi ga konačno dovršio prošle godine. Film je premijerno prikazan u Cannesu te je u kino distribuciji utržio nešto više od 300 milijuna dolara, što je dosad najbolji učinak jednog Tarantinovog filma kada je u pitanju zarada na kino blagajnama.

Sve kvalitete Quentina Tarantina kao autora prisutne su u filmu u samom početku, uporedo sa onima lika SS-ovca Hansa Lande i izvedbe fantastičnog Christopha Waltza (u trenutku pisanja za ulogu je skupio 22 nagrade, uz najvjerojatnije njih nekoliko još nerealiziranih – BAFTA, Oscar), neprikosnoveno najjače točke čitavog filma. Iako se na trenutke za okolicu ponašanjem predstavlja kao veseljak, Landa je u svakoj svojoj pojavi i autoritet koji uspijeva biti zastrašujuć' i dok se smješka, ozbiljno predan i dok je naoko lepršav te dijaboličan i u svom baratanju jezicima.

S druge strane, nazivno glavni lik Shosanne je najmanje zanimljiv - točnije najmanje zanimljivo realiziran, možda zato jer je pretjerano normalan za naći se u Tarantinovom filmu, i to u filmu u kojem pred vrsnim detektivom i poliglotom pod tečni talijanski prolazi Pittov brđanski naglasak a jedan Eli Roth uživa reputaciju mitskog golema. Također, sami 'gadovi' su tu ništa više od puke olovke s kojom će Tarantino napisati neki svoj Drugi svjetski rat (ili možda gumice?), a pri tom pretjerati osim u eksplozivnom finalu i dužinom počesto zamornog filma. Filma koji i nakon drugog gledanja ne ostavlja jači dojam od tek solidna ostvarenja, sa, istina, jednom fantastično napisanom i besprijekorno odigranom ulogom.