Re: GRAĐANIN OPASNIH NAMJERA / Law Abiding Citizen
e,u ovom filmu mi Foxx ide i na živce!nešto fali tom liku u filmu, Butler željan osvete,jako dobra uloga
Komentar: motusvitaest 03.01.2010.

Recenzija: GRAĐANIN OPASNIH NAMJERA / Law Abiding Citizen

Recenzija: GRAĐANIN OPASNIH NAMJERA / Law Abiding Citizen GRAĐANIN OPASNIH NAMJERA
(Law Abiding Citizen)

Deset godina nakon oslobađajuće presude jednom od dvaju ubojica njegove obitelji, Clyde Sheldon kreće izvršiti svoju vrstu pravde, ne samo na dvojcu odgovornom za smrt njegove supruge i kćerke, već nad svima uključenima u slučaj...

GRAĐANIN OPASNIH NAMJERA / Law Abiding Citizen

Iako domaćim naslovom asocira na jedan drugi, također ne baš sretno preveden film, "Law Abiding Citizen" dakako s njim nema pretjerano dodirnih točaka. Premisu nekoć perspektivna Kurta Wimmera ("Equilibrium", gotovo jednoglasno popljuvani "Ultraviolet") na filmsku vrpcu je prebacio zanatlija F. Gary Gray (kojem i dalje "The Negotiator" kotira kao najbolje ostvarenje), dok se produkcije filma prihvatio i glavni glumac, Gerard Butler.

Kao što se već iz foršpana filma naslutiti dade, čitav film sagrađen je oko prilično sumanute premise, lišen je uvoda i raspleta, te se nalazi negdje na pola puta između lijepljenja pridjeva zabavnog i lošeg. Utjecaja na Wimmerov scenarij ima odasvud, od Fincherova remek-djela pa do beskonačnog "Saw" serijala, no posuđeni su uglavnom oni manje značajni elementi, a i dijalog mu je na trenutke kriminalno loš. Moralna su pak pitanja kojima se kao film bavi tu tek kao šlampavo odrađena popuna prostora i ne idu dalje s početne točke, nekakvih općenitih polaznih teza o šupljikavosti nazovi pravnog sustava.

Ne pomažu u takvoj situaciji ni uzalud potrošeni glumci (prvenstveno tu mislim na Violu Davis i Bruce McGilla, Foxxu je dano dosta više vremena te ga nije sasvim potratio), te se jedino i inače mi simpatičan Butler drži iznad površine. Isto tako, određenu zabavnu crtu filmu ipak ne mogu poreći, te da nije rupe u finalu, malo manje izgovorenih nebuloza i nešto suvislijeg početka i završetka mogao je biti čisto korektno odrađen film. Ovako mu ipak na koncu ide, uz dakako brzu zaboravljivost viđenog, i negativan predznak.