Haycon Company/Wonderland Sound and Vision
Warner Bros./Columbia Pictures
115 min
2009.
Terminator Salvation

Re: TERMINATOR: SPASENJE / Terminator Salvation
Meni je drago što dvojka nije završila na taj alternativni način. Ne zato što bi to možda spriječilo snimanje nastavaka, nego zato što bi takav kraj pokvario samu dvojku. Da ju je Cameron tako završio samo zato da netko poslije njega ne bi usrao stvar, to bi bilo skroz umišljeno od njega. I to se odnosi na sve moguće serijale i -logije.

Kako još nisam pogledao četvrti dio, ne mogu ga komentirati, ali u recenziji je poprilično dobro argumentirano zašto bi ovaj terminator trebao biti lošiji od prethodnih.

živio
Komentar: Lane 12.06.2009.

Slažem se da bi alternativni kraj donekle otupio Judgment Day, al' bi mi bilo draže da je bilo tako nego nova trilogija pod McG-jevom palicom.
Komentar: DarkMauL 12.06.2009.

Istina da nije nešto, ali ti si ga prekrižio i prije gledanja. To se vidi po tekstu.
Komentar: dr strangelove 12.06.2009.

Dobar tekst, pogodak u sredu.
Previše patetike nauštrb pravih emocija u filmu i suviše nelogičnosti.
Komentar: Ana Max 16.07.2009.

Recenzija: TERMINATOR: SPASENJE / Terminator Salvation

Recenzija: TERMINATOR: SPASENJE / Terminator Salvation TERMINATOR: SPASENJE
(Terminator Salvation)

2018. je godina i u jeku priprema pokreta otpora da napadnu Skynet nakon otkrića slabosti u međusobnoj komunikaciji strojeva pojavljuje se misteriozni Marcus. Sreće mladog Kylea Reesea i zajedno kreću na put do Johna Connora, koji želi odgoditi napad dok se ne oslobode zarobljenici koji se nalaze u sjedištu Skyneta, gdje se na njima eksperimentira vezano uz izradu novih terminatora. Kako se napad približava, Kyle završava u rukama strojeva, a Marcus dolazi do Connora te saznaje dio istine o sebi.

TERMINATOR: SPASENJE / Terminator Salvation

James Cameron trebao je, što je danas očito, završiti serijal još 1991. godine korištenjem alternativnog završetka u kojem Sarah Connor dočeka stare dane bez realizirane prijetnje od strane Skyneta, sa sinom Johnom kao američkim senatorom. Kako to nije bio slučaj, po njegovoj ostavštini danas može brljati očito bilo tko, pa je u redateljsku stolicu nakon zanatlije Jonathana Mostowa koji je odradio treći dio ovaj put zasjeo McG.

Nakon mrvica koje su nam udijeljene dosad, a na čemu je trebalo i ostati, rat strojeva i čovječanstva koje je bilo te sreće preživjeti nemilosrdno bombardiranje Zemlje nizom nuklearnih projektila konačno je tu. Nije da je to neka dobra vijest, ali je eto tako. Dobrim dijelom krš i lom, ovaj film je najbolje gledati kao nešto što nema previše veze s originalnim konceptom, iako i onda fukcionira tek kao solidna dvosatna razbibriga i napucavanje. Ono što u tom silnom i konstantnom razbijanju nedostaje, između ostalog, je prostor za emociju, nešto što je tata Cameron znao itekako izvući u svojim filmovima.

Sad, da je dosadan, nije. Vožnja postapokaliptičnim svijetom i razbijanje istog je gotovo neprekidno, a da nije pretjerano repetitivno ili zamorno, reference na prva dva filma su tu čak možda i u pretjeranoj mjeri, a uloge sa koliko god malo prostora bilo za iole kakav rad s njima korektno odrađene, posebice ona Sama Worthingtona (kojeg je sam Cameron osobno preporučio redatelju McG-ju). Gledamo li pak na film kao dio serijala, a mišljenja sam da unatoč imenu Terminator u naslovu ne bi trebali, krcat je rupama koje ne bi trebale biti olako zanemarene. S druge strane, kad se već bespotrebno (čitaj: isključivo radi novaca) čačka po nečemu što je nekoć u rukama nekog tko je nešto sposobniji od nasumice odabranog hollywoodskog štanceraj-redatelja bilo briljantan SF akcijski serijal, čak je i bolje da se tim bave kojekakvi diletanti nego originalni autor, kao što je znao biti slučaj. Kako je moglo ispasti, i dobro je.