A osim Osame bin-Ladena, razlozi za to leže i u Allenovim friškim naslovima. Osim simpatične komedije “Small Time Crooks”, oni su posljednjih godina neuvjerljivi. To posebice važi za dva posljednja - “The Curse of Jade Scorpion” i “Hollywood Ending” - koji spadaju među najtanje u Allenovoj filmografiji.
“The Curse of Jade Scorpion” (škorpionova kletva) sad je već pretposljednji Allenov film i dobar primjer tog negativnog trenda. Kao i mnogi Allenovi naslovi, i ovaj je “period-piece” smješten u četrdesete godine. Allen se inspirirao povijesnom činjenicom da su njujorški viši krugovi u četrdesetim godinama bili opčinjeni fenomenom hipnoze, pa je čitavu fabulu “Kletve škorpiona” osovio oko hipnotičke manipulacije. Kao i mnogi drugi Allenovi filmovi, i “Jade Scorpion” ima snažnu i precizno pogođenu referencu na jedno poglavlje američke kulture. U ovom slučaju to su “screwball” komedije, a osobito seksualna politika i rat spolova koji se u screwballu četrdesetih i pedesetih reflektirao. “Kletva škorpiona” puna je screwball situacija: muškaraca koji ne mogu prihvatiti ženu za šeficu, uredskih mužjaka koji bi povalili seksi sekretaricu, jezičavih, autoritativnih žena koje se na koncu ispostave kao nježne i lomne. Taj svijet Wilderovih, Minellijevih ili Sturgesovih komedija Allen je rekreirao s poznavanjem i ukusom, ali mu iskreno rečeno ništa nije pridodao.
Nije postojao nikakav razlog zašto je “Kletva škorpiona” ispala slab film. Mogli bi zamisliti film koji bi se temeljio na premisi “Jade Scorpion” a koji bi bio pametan, duhovit i virtuozan kao Allenovi klasični kostimirani filmovi (recimo, “Radio dani”, ili “Meci nad Broadwayem”). Ali, nije ispalo tako: čini se da žrvanj produkcijske brzine pomalo gazi i Allena pa su mu filmovi manje duhoviti, manje izbrušeni i ostavljaju dojam manjkave koncentracije i brižljivosti. |