127 min
2009
Star trek XI

Recenzija: STAR TREK XI / Star trek XI

Recenzija: STAR TREK XI / Star trek XI STAR TREK XI
(Star trek XI)

Novi Star trek film je u potpunosti ispunio moja očekivanja, naravno, ako uzmem u obzir vrijeme u kojem živimo i sve što se događa oko nas. Prije svega, treba reći da je J.J. Abrams napravio dobar posao, što bi u Americi bila jako dobra kritika. Međutim, da li to vrijedi i u umjetnosti, ako film i Hollywood podrazumijevamo kao umjetnost, ostati će pitanje na koje neću još odgovoriti. Čovjek koji za sebe tvrdi da puno više voli Star wars poprilično je slijedio način snimanja Ratova zvijezda.
STAR TREK XI / Star trek XI

Naravno, ovdje mislim na zadnja tri snimljena filma, koji također nisu izdržali vrijeme u kojem su snimani, pa kao takvi, ako ih se gleda kroz vremenski slijed, mogu izazvati čuđenje određenog dijela gledatelja.

Jednostavno, film je brz, dinamičan, pun efekata i eksplozija, pa povremeno izgubite osjećaj da gledate Star trek, nego neki film sa Vin Dieselom u glavnoj ulozi (ovdje prije svega mislim na serijal Brzi i žestoki). Mislim da je sniman drugačije, ne bi imao šanse kod današnjih gledatelja. Današnji gledatelj traži zabavu, adrenalin i puno blještavila, ali i zgodne, obnažene glumice su neizostavan dio toga. Ovaj film zasigurno tu udovoljava u potpunosti.
Nova lica, novi brod, mnogo tehničkih sitnica, recimo mač koji koristi Hikari Sulu (svakako bi ga htio imati i neodoljivo me podsjeća na Light sabre, tako da je i tu iskočio mali detalj koji govori što ustvari voli J.J. Abrams).

Kapetan Kirk, u ovom svom izdanju, definitivno podsjeća na Williama Shatnera.Naravno da je duh Kapetana Kirka morao ostati, ali ne u svim elementima, jer ipak je samo jedan Kapetan Kirk. Chris Pine se dobro snašao u ovoj ulozi. Zrači samopouzdanjem i arogancijom koje je imao i Shatner, a i on je u ovom filmu uspio biti prikazan kao osvajač žena, te ga vidimo u zagrljaju simpatične Orionke (simpatične, ako vam ne smeta zelena boja kože, što mi se ipak ne čini kao nedostatak, bar kod Orionki). Ipak, Pine nije u potpunosti htio kopirati Shatnera, jer to ne bi ni mogao, te je uz već prikazane osobine, dodao i nešto svoje i u ovom slučaju to i nije tako loše.

Zanimljiva stvar je da je Hikari Sulu iz The original series, George Takei, zaista bio mačevaoc, a to je poslije dokazao i u Herojima. Novi Sulu je diplomirao na Berkeleyu, što je također dovoljno impresivno.

Ako bih morao izdvojiti nekog glumca koji me se posebno dojmio, to je Pavel Chekov, odnosno Yelchin Anton, čovjek rođen u Lenjingradu, nedugo prije raspada Sovjetskog Saveza. Njegova gluma je takva da je on u potpunosti utjelovio starog Pavela, baš po mom ukusu.

Scotty je i dalje genijalan, iako mu je to donekle umanjio Spock pokazujuću mu formulu za teleportaciju, te je tako u ovoj vremenskoj zavrzlami postavio pitanje je li Scotty zaslužan za neke stvari, ili je to kopirao od sebe iz budućnosti. Jedino mi nije jasno što se htjelo postići dodavanjem njegova prijatelja, osim da bi ta neka doza humora bila više izražena, jer bi ovaj glumac sasvim dobro izdržao ulogu i bez toga.

Neću raščlanjivati sve glumce, jer ću upasti u zamku usporedbe kompletnog filma sa starim filmovima i serijalima, a to je što se tiče ovog filma nemoguće. Ovo je jedan novi film, novi pristup. Ne mogu reći je li bolji od Prvog Star treka, ili Kanove osvete ili bilo kojeg filma, ili serije. Ovo je film koji će stvoriti nove ljubitelje Star trek svijeta. Namjerno nisam rekao Trekije, jer ti novi fanovi to definitivno nisu, oni su trekiji 21. stoljeća i pripadaju drugom razdoblju, dok su njihovi očevi, ili čak i djedovi, bili svjedoci prve crno bijele Star trek serije The Cage, koja nije zadovoljila tadašnju publiku i morala je čak pričekati jedno vrijeme da počne produkcija. To je bilo doba hladnog rata, vijetnamskog problema, kubanskog pitanja i puno drugih stvari koje spadaju u knjigu iz povijesti, a ne recenziju filma.

Ovaj film odraz je današnjeg vremena i nisam uopće očekivao da će biti drugačiji, pa nisam ni u kino išao sa nadom da će film oživjeti Star trek svijet. Film je stvorio novi Star trek svijet, i to ne samo figurativno. Nadam se da će novi Star trek svijet poživjeti bar kao i dosadašnji Star trek serijal, odnosno bar još 42 godine i da će se nakon tog razdoblja opet snimiti film koji će izazvati revoluciju te će ljudi moći reći da taj novi Star trek film nema onaj stari duh Star treka, a pri tome će misliti na Star trek XI.

Nadam se da će budući film, recimo Star trek XXXVIII, biti odraz nekog novog vremena u kojem će globalizam biti nužno pozitivan, jer će ono pozitivno što je serijal htio do sada pokazati postati stvarnost. Nadam se da tada neće biti zemalja trećeg svijeta, rata za vodu, ili za dilitijske kristale, ili što tada već bude vrijednost na planeti, a da će razni ....izmi, tipa nacionalizmi, rasizmi, šovinizmi biti stvar daleke prošlosti, kao što u svijetu Zvjezdanih staza i jesu, ili bi trebali biti.

Da se i posljednji put vratim na film. Svakako ga pogledajte jer film vrijedi vidjeti, i to u kinu na velikom platnu i sa dobrim ozvučenjem, jer to nije film za gledanje kod kuće, bez obzira da li imate plazmu od 2 metra. To je film za sva čula, a osjećaje i neku poruku filma ćemo ostaviti eventualno za neki drugi nastavak. Umjesto zaključka, živite dugo i uspješno.
« povratak Marko Jurinjak