Re: SIROTIŠTE / El orfanato
moja ocjena 6/5 - gađa u mjesto za koje ostali filmovi niti ne znaju da postoji. The Others je što se osjećaja tiče za Orfanato ono što je pustinja u u sporedbi s oceanom.
Komentar: Stavko 14.11.2009.

Recenzija: SIROTIŠTE / El orfanato

Recenzija: SIROTIŠTE / El orfanato SIROTIŠTE
(El orfanato)

Bivša štićenica sirotišta Laura vraća se zajedno sa suprugom Carlosom te sinom Simónom u isto to sirotište s nadom da ga ponovno otvori kao svojevrsni vrtić za hendikepiranu djecu. Problemi nastanu kada se dvojici Simónovih imaginarnih prijatelja, onih već poznatim njegovim roditeljima, pridruže još nekolicina, u prvom redu maskirani Tomás. Nedugo zatim Simón nestaje, a Laura je spremna učiniti sve da vrati sina.

SIROTIŠTE / El orfanato

Nastao pod producentskom paskom sada već planetarno popularnog redatelja Guillerma del Tora ("Hellboy", "Hellboy 2", "El laberinto del fauno"), "El orfanato" je 2007. bio veliki hit na španjolskom tržištu, između ostalog osvojivši 7 prestižnih nagrada Goya. A možda najbolju reklamu ima sada, nakon što je studio New Line Cinema otkupio prava za američki remake. Kako bilo, film se prije nekoliko mjeseci prikazivao i u hrvatskim kinima, a sada je konačno izašao i na DVD-u.

Sve navedene pohvale nipošto nisu bez pokrića. Riječ je o atmosferičnom ostvarenju, hororu koji gotovo svakog trenutka prožima tiha jeza potpomognuta u istoj mjeri škripavim vratima i sugestivnom glazbom kao i nadnaravnim elementima same radnje. Usprkos skoro potpunom izostanku klasičnih američkih tzv. 'bu!' trenutaka gledatelj je na rubu stolice spreman da puni gaće, a da nema pojma zašto. Nema velikih sječiva, nema motornih pila, a bome ni kapanja vode, tradicionalnog recimo za istočnjačku kinematografiju. Ipak, užas je itekako prisutan, i to dobre dvije trećine filma.

Inače savršeno logičan, završetak filma doduše nudi čak i previše. Puno uspjeliji bi, barem kod potpisnika, film bio da je završio u jednom od dva trenutka koji su prethodili kraju koji je odredio redatelj. U jednom slučaju tmurniji i dosta jezovit, u drugom više otvoren za interpretaciju. No, i ovako je riječ o izvrsnom filmu za svaku preporuku, ako zbog ničeg drugog onda jer je riječ o jednom od rijetkih horora u kojem je odlazak u podrum produkt racionalnog razmišljanja protagonista, a ne želje filmaša za jeftinim, krvavim uzbuđenjem.