-Rooftop Pursuit
-Planning the Punches
-Driving School
-New York Chese
-Komentar redatelja Paula Greengrassa

Re: BOURNEOVA ULTIMATIVNA KOLEKCIJA / The Ultimate Bourne Collection
"odlično izdanje s naglaskom na podatak da smo konačno dobili sve dodatke prevedene na hrvatski, što je rijedak potez naših distributera. Continental Filmu svaka čast na tome, ostali bi mogli iz ovoga dosta naučiti o profesionalnosti."

- Ima još takvih primjera...gdi je neka trilogija izašla u jednom boxu sa svim dodacima koji su još k tome prevedeni...recimo "Jurasic Park trilogija" sa četiri diska (doduše četvrti disk nije preveden), pa zatim "Back to The Future trilogija" također sa četiri diska (mislim da je i četvrti disk preveden), onda "Indiana Jones trilogija" isto sa četvrtim diskom koji ima prijevod...LOTR, produžena i skraćena verzija...itd.
Komentar: Dragonrage 15.02.2008.

Recenzija: BOURNEOVA ULTIMATIVNA KOLEKCIJA / The Ultimate Bourne Collection

Recenzija: BOURNEOVA ULTIMATIVNA KOLEKCIJA / The Ultimate Bourne Collection BOURNEOVA ULTIMATIVNA KOLEKCIJA
(The Ultimate Bourne Collection)

Izlaskom trećeg i posljednjeg u nizu filmova o agentu Bourneu, na tržištu se pojavila i „Bourneova ultimativna kolekcija“, set koji sadrži sva tri filma u kvalitetnom „VHS“ format paketu, čime ova trilogija na našem tržištu konačno dobiva zasluženi tretman. Između Jamesa Bonda, sterilnog i napudranog mačo pizdeka kojega je publika još pred četiri desetljeća „prepoznala“ kao ikonu špijunskog filma, i čistokrvnog  špijuna poput „Igle“ čiji se seting oslanja na ono što špijunaža doista i jest (sneaking), pojavio se Jason Bourne koji je pomirio ove dvije krajnosti, i time  bahato zasjeo na tron špijunskih junaka.

BOURNEOVA ULTIMATIVNA KOLEKCIJA / The Ultimate Bourne Collection

Jednostavno je nevjerojatno da se Robert Ludlum u rodnoj Americi nikad nije afirmirao kao pisac od formata, i da ga je rodna zemlja sve do smrti držala tek običnim skribomanom bujne mašte. Ludlum nikad nije dobio potvrdu koju je svojim djelima zaslužio, mada su mu knjige pisane visoko profiliranim stilom i s neviđenim osjećajem za ritam. No Ludlumu čini se nikad i nije bilo pretjerano stalo do toga da ga intelektualna Amerika doživi kao „pravog“ pisca. Pisao je puno, pisao je dobro, i u političko-špijunskom romanu teško da će se u dogledno vrijeme desiti neki novi autor koji bi ga mogao zasjeniti. Njegova moć da u svim svojim djelima od kojih je rijetko koji manji od 400 strana, drži napetost od početka do kraja, priskrbilo mu je etiketu page turnera što mu je za života bila sasvim dovoljna potvrda radu.

Dok Britanci opetovano navijaju da se ovom čovjeku udijeli Nobel i time konačno „šund“ literaturu uvede u prvu ligu književnosti, u rodnoj su mu zemlji od strukovnih krugova uvijek bili skloniji oni filmski. Ne čudi stoga što je jedan od povećih osobenjaka Hollywooda, Sam Peckinpah odabrao njegov „Ostermanov vikend“ za uvrštenje u svoj impozantni redateljski opus. Srećom, i Bourneova saga zahvaljujući filmu daju Lundumovom radu zasluženo mjesto.

U 30-godišnjem plodnom radu, dragulj u radu svakako je priča o agentu pod amnezijom koji je svoju prvu ekranizaciju doživio 1988. godine pod redateljskom paskom Rogera Younga, gdje je glavnog junaka tumačio tad već zvijezda na zalasku Richard Chamberlain. Novog Bournea utjelovljuje zvijezda u naponu snage, Matt Damon, kojemu je po mnogim mišljenjima uloga agenta koji traži svoje porijeklo vrhunac karijere.

Priča filma Bourneov identitet govori o osamljenu čovjeku koji očajnički želi razotkriti zavjeru u kojoj mu je otuđen identitet. Čovjek je to kojeg jednog dana s dva metka u leđima i na rubu smrti, iz mora izvlače talijanski ribari. Živ ali s amnezijom, ubrzo shvaća da posjeduje iznimne borilačke sposobnosti i instinkt za preživljavanjem, govori nekoliko jezika, a jedini trag koji ima; račun u švicarskoj banci, dovodi ga do nekolicine putovnica s lažnim identitetom koje krasi uvijek ista fotografija, ona njegovog lica. Potraga za samim sobom počinje, a na putu mu se nalazi vojska plaćenika koji ga žele vidjeti mrtvog.

U drugom nastavku, Bourneovoj nadmoći, priča nam kazuje da je Jason Bourne američki špijun koji diže ruke od svoje potrage. Povlači se u osamu sa svojom djevojkom, no ruska špijunska mreža šalje svog agenta koji uzima Bourneov identitet i osujećuje CIA-ine planove koji u konačnici znače i eliminaciju samog Bournea. Jasonov je jedini izlaz pu t u Europu gdje slijedi obračun duž metropola starog kontinenta.

U filmskoj završnici, Bourneovom ultimatumu, Bourne više nema mjesta na kojem bi se sakrio. Proganjaju ga apsolutno svi, a on bježeći slijedi tragove koji će ga odvesti prema odgovoru o vlastitom identitetu i razlozima njegovog progona od strane plaćenika, pa čak i njegove agencije. Bourne nikad nije bio odlučniji u nakani da raskrinka krivce i priču privede koncu, a u tome mu pomaže novinar Ross koji otkriva trag koji će Bournea još jednom povesti s jednog kraja svijeta na drugi, do New Yorka gdje se konačno dešava veliko finale.

Odličan serijal, jedan od ponajboljih u žanru, odlično izdanje s naglaskom na podatak da smo konačno dobili sve dodatke prevedene na hrvatski, što je rijedak potez naših distributera. Continental Filmu svaka čast na tome, ostali bi mogli iz ovoga dosta naučiti o profesionalnosti. S obzirom na cijenu koja je niža od 200 kn, ovo je izdanje koje bi svaki filmofil trebao kupovinom podržati, te tako dati poticaj distributerima da nastave s ovom praksom.