Brad Lewis
Walt Disney Pictures, Pixar Animation Studios
110 min
2007
Ratatouille

Re: JUHU-HU / Ratatouille
Mogao si mu dat barem jos pol zvijezdice ili zvijezdicu vise, to nije neki prosjecan Pixarov animirani film vec njihovo najbolje ostvarenje do sad i jedan od najboljih ostvarenja u nekom animiranom filmu uopce u svakom pogledu, meni ide u top 5
Komentar: Vulture 27.09.2007.

Re: JUHU-HU / Ratatouille
mozda:) mislim da ce vrijeme reci
Komentar: kagjes 02.10.2007.

Re: JUHU-HU / Ratatouille
Meni osobno najbolji crtić od Shreka 1. Stvarno me je dobro zabavio.
Komentar: Chris Stevens 27.10.2007.

Recenzija: JUHU-HU / Ratatouille

Recenzija: JUHU-HU / Ratatouille JUHU-HU
(Ratatouille)

Pixar studio animacije, vjerujem, suvišno je predstavljati. Već nakon Toy Storya lukavci u Disneyu su uvidjeli kuda cijela stvar ide, pa su ove stjegonoše računalne revolucije u animaciji prošle godine pripojili svojoj grupaciji. Potez je bio, neki bi rekli, prilično ziheraški, stvar je obavljena kada su ljudi iz Pixara na svojim leđima (uz malu pomoć Dreamworksa) već iznijeli promjenu percepcije računalne animacije iz nečega hladnog, suviše krutog i tehničkog, u današnji standard za široke mase i kino publiku.
JUHU-HU / Ratatouille

Pixar je, isto tako, postao svojevrsni brand, garancija kvalitete za sve sto ima tu prepoznatljivu stolnu svjetiljku u svojoj špici. No kad su u pitanju barem blockbusteri, ta svjetiljka nas može uputiti što nas u samom filmu očekuje, i to ne samo u pitanju kvalitete, već i po pitanju same radnje i pristupa.
Neki će reći da to u filmu i nije loša stvar, ja bi se čak i složio, ali isto tako smatram da će ovakav film baš zbog toga u mislima nekih zahtjevnijih filmofila predstavljati tek još jednu solidno odrađenu priču iz Pixarove manufakture. Sama fabula je vjerujem u općenitoj konstrukciji već viđena u prijašnjim Pixarevim filmovima. Imamo junaka, štakora, koji pokušava ostvariti svoj san i postati kuhar. Remy (tako se štakor zove) čak ima i fantastične predispozicije za to, istančan osjet okusa i mirisa i fanatičnu ljubav prema kuhanju. Remyu se, kao i u mnogo drugih filmova, kao prepreka njegovim snovima ispostavi kompletan društveni, čak i prirodni poredak, s ljudske i štakorske strane. Uostalom, probajte zamisliti štakora kao kuhara. Sve što Remy mora uraditi jest promijeniti kompletnu percepciju svoje okoline i porušiti jednu poveću planinu predrasuda kako bi napokon ostvario svoj cilj.

Iako je predložak rušenja predrasuda upravo neiscrpna i uvijek svježa tema, čak i jako edukativna za djecu koja će gledati takve filmove (it's ok to be different), možda se cijela stvar nekima može činiti previše puta prežvakanom. Ali ako ostavimo po strani taj šablonizirani sinopsis, i prepustimo se filmu, stvari izgledaju i te kako dobro. Film je prepun zabavnih scena, štakori nikad nisu izgledali tako simpatično, cijeli stil igra na kartu onog djetetinjega u nama, i to radi uspješno. Našao sam se u više nego nekoliko situacija gdje sam se od srca nasmijao štosovima koji „ozbiljne ljude“ ne bi trebali više dirati. Film igra i na podsvjesnu razinu, štakori kao životinje su prilično odbojne, i sama ta konfliktna situacija gdje nešto što asocira na bolest i prljavštinu izaziva toliko simpatija poprilično pojačava kompletan dojam. Mjesto radnje je isto tako odlično pogođeno, Pariz je možda jedini grad gdje bi čak mogao i zamisliti takav razvoj događaja i značajno pridonosi kompletnom ugođaju. U filmu se već od samog početka poigrava sa stereotipima o Francuzima, strastveni, skloni afektu, drski i bezobrazni, ali na šarmantan način. Nekome će to izgledati otrcano, ali u pitanju je crtić, takve stvari i pripadaju tamo, i mislim da doprinose atmosferi. Većina likova je više u službi same priče nego što se radi na njihovim doradama pa se tu može staviti sitni minus. Nijedan lik ne ostavlja neki trajniji dojam, čak ni Remy, i na duže staze od cijelog filma mislim da će mi u sjećanju ostati samo jedan palac (ozbiljno).

Ono što u cijelom filmu daleko najviše oduševljava je animacija. Velika većina filma se oslanja na to, i puno scena funkcionira upravo zbog vizualnog dijela. Scena kada hrpa štakora izleti iz mašine za suđe razbarušenog krzna urnebesna je baš zbog tog vizualnog. Tehnologija je opet dosegla neke nove visine, razina detalja je nevjerojatna, ali to se već postavlja kao nešto očekivano od Pixara. Stil animacije kod glavnih likova je potpuno podređen što stereotipima o samim Francuzima, što karakterizaciji istih. Već na prvi pogled je moguće odredit tko je tko u priči, što bi se prvenstveno trebalo svidjet mlađem gledateljstvu. Sinkronizacije su odrađene solidno, nijedan glas nema onu prepoznatljivu notu (nije svatko Eddy Murphy:) tako da po glasu nisam mogao odrediti tko je tko, a naknadni pogled na postavu ne otkriva imena iz prve lige Hollywooda. Kamera i perspektiva je tipična, rekao bih Pixarovska, a to je osobito izraženo u različitim scenama jurnjave gdje perspektiva dodaje na napetosti (krupni kadrovi u koje stalno iznenada ulijeću prepreke).

U zaključku, imamo još jedan majstorski odrađen posao ljudi iz Pixara, priča je svježa u pogledu smještaja i pristupa, odlična animacija, inspirativno, duhovito i, najbitnije izrazito zabavno. Mali minus bi eventualno išao na dušu prežvakanog sinopsisa i šablonske karakterizacije, ali to se za vrijeme filma ni ne primijeti. Djeca (mlađa ili starija) će obožavati ovaj film, a možda neke od njih motivira da se ostave raznih hamburgera i pomfrita i probaju složenac od povrća (Rataouille jel ) i samo zato bi mu dao jednu zvjezdicu više.
« povratak Bruno Samardžić