infobox: X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA (X-Men: The Last Stand)

X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA
X-Men: The Last Stand
Brett Ratner
Simon Kinberg, Zak Penn
Hugh Jackman, Halle Berry, Ian McKellen, Famke Janssen, Anna Paquin, Kelsey Grammer, Rebecca Romijn, James Marsden, Shawn Ashmore, Aaron Stanford, Vinnie Jones, Patrick Stewart, Ben Foster, Ellen Page, Dania Ramirez
20th Century Fox
104 min
2006.
X-Men: The Last Stand

Re: X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA / X-Men: The Last Stand
Ma, super je film. :)
Komentar: Delboy 02.06.2006.

Meni osobno najbolji u serijalu...
Komentar: Stavko 15.06.2007.

Prvo gledanje - razočaranje.

Drugo gledanje - vrlo dobar film.

Treće gledanje - fenomenalan.

Eto, mislim da je ipak ovo najbolji film u serijalu. Bilo je teško nadmašiti Singera, ali Ratner je ipak uspio.

Kod mene sva tri filma imaju visokih 4/5.
Komentar: jeannot_moore 20.07.2007.

Recenzija: X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA / X-Men: The Last Stand

Recenzija: X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA / X-Men: The Last Stand X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA
(X-Men: The Last Stand)

Puno slika, malo slova

Nakon incidenta na jezeru Alkali i pogibije Jean Grey, mutanti nailaze na novi izazov. Naime, jedna je farmaceutska kompanija uspjela u izradi lijeka koji bi trebao trajno poništiti djelovanje mutiranog X gena i pretvoriti mutante u normalne ljude. Kao i obično, stajališta samih mutanata su po tom pitanju podijeljena; jednima vijesti predstavljaju olakšanje, kod drugih pak izazivaju prijezir, a trećima su tek poziv na novi sukob. Da to ne bi bilo sve, vraća se i Jean, no ne onakva kakva je bila…

X-MEN: POSLJEDNJA FRONTA / X-Men: The Last Stand

Nakon košarice koju je Bryan Singer uručio glavešinama u 20th Century Foxu pretpostavivši u svom rasporedu povratak Čovjeka od čelika trećem dijelu "X-Men" franšize, serijal se naglo našao na klimavim nogama. Konačan izbor za Singerova nasljednika, Brett Ratner ("Rush Hour", "Red Dragon"), imao je pred sobom prilično nezahvalan zadatak – složiti film koji će biti što je moguće manje lošiji od onih nastalih pod palicom njegova prethodnika.

Primarna bojazan – da bi natrpavanje filma golemom količinom novih likova moglo prouzročiti priličan kupus – se, nažalost, ostvarila. Priča novog autorskog dvojca Penn/Kinberg obiluje novim (bitno je naglasiti i eksponiranim) mutantima, bilo na strani dobrih momaka (Beast, Angel), bilo na onoj njima suprotstavljenoj (Juggernaut, Callisto, Multiple Man, Arclight). Bio bi ovaj niz možda i nešto podnošljiviji za probaviti da nova ekipa nije na veliki ekran gurnuta nauštrb stare garde, čije je prisustvo ili uvelike reducirano ili se pojedini nisu uopće pojavili, dakako, bez ikakva objašnjenja.

Da poguban utjecaj spomenutog autorskog dvojca ne staje tu vidljivo je u većem dijelu filma u kojem je na prvom mjestu dijalog. Patetika i glupave replike često su prisutne; nadalje, uspješno su ignorirane neke stvari koje su postavili prethodnici (razjarena rulja mutanata, koja se dosada skrivala od ostatka svijeta, ovdje složno prosvjeduje na ulicama protiv ugnjetavača), a ima i par notornih idiotarija poput regrutacije novih pristalica na prigodnom pikniku pod šatorima u šumi.

S Ratnerove strane, posao je obavljen s polovičnom uspješnošću. Vizualno, na trenutke je prilično uspješan (Iceman u svom pravom obličju), a na trenutke (Danger Room na samom otvaranju, destruktivno finale) nepotrebno forsiran. Nadalje, nekoliko predaha u priči koji su trebali poslužiti za kakav-takav character development odrađeni su bez imalo osjećaja i prilično traljavo. Jedino što bih mogao izdvojiti jest da je zgodno bilo vidjeti staru ekipu na okupu, no čak je i to više zasluga prethodnika negoli Ratnerova rada.

Glavni krivac za ovaj nagli pad u kvaliteti nije Ratner. Nije ni prilično loš autorski dvojac. To mjesto ipak pripada Singeru, ne zbog toga što nije imao ovaj film u svom aktualnom rasporedu, već zbog toga što nas je prethodnicima dobrano razmazio. Jako dobar prvi dio i u svemu mu superioran drugi (koji se pokazao kao anomalija u inače standardno silaznoj putanji kvalitete) krivi su za ovo vraćanje u tužnu stvarnost. Stvarnost u kojoj treći dio nekog serijala naprosto ne može prismrditi prethodnicima i koji se u ovom slučaju nalazi točno ondje gdje bi trebao biti. Kao treći film u nizu, film je OK, ali kao nasljednik Singerovih filmova, tek na trenutke podnošljivo djelo ne pretjerano vrijedno spomena.