engleski, njemački, španjolski
engleski, njemački, španjolski, hrvatski, slovenski, češki, mađarski, danski, finski, grčki, hebrejski, norveški, poljski, portugalski
-kako se snimao film; dokumentarac u 3 djela
-dva stara dokumentarca
-audio komentari ekipe sa snimanja

Re: RAJANOVA KĆI / Ryan's Daughter
Izvanredan film - gotovo je nevjerojatno kako se dogodilo da Christopher Jones nakon velike uloge u ovome filmu jednostavno iščezne iz svijeta filma - a Lean apstnira gotovo 14 godina! -Robert Mitchum u za njega pomalo netipičnoj ulozi snašao se sjajno....klassik u punom smislu te riječi...kao što je vrlo dobro i istaknuto u recenziji

Komentar: Rommel 10.04.2006.

Recenzija: RYANOVA KĆI / Ryan's Daughter

Recenzija: RYANOVA KĆI / Ryan's Daughter RYANOVA KĆI
(Ryan's Daughter)

Simpatična i samoživa Rosy koja živi u zabačenom Irskom seocetu na morskoj hridi, ne uspjeva zatomiti osjećaje prema naočitim Engleskom časniku koji sa svojom jedinicom dolazi u njihovo ribarsko mjesto. Upustivši se bezglavo u romansu, Rosy biva osuđena od okoline, gdje zahvaljujući političkom zaleđu tog vremena, njezin preljub biva obojan izdajom. No nausprot svim očekivanjima njezin suprug, seoski učitelj Charles, onda kad čitavo selo osudi Rosy kao preljubnicu i izdajnika, staje uz svoju mladu i nepromišljenu suprugu, dajući joj potporu i svoju ljubav.

RYANOVA KĆI / Ryan's Daughter

Ryanova kći djelo je jednoga od najvećih redatelja filmske umjetnosti, Davida Leana koji je bio jedan od rijetkih filmskih stvaraoca koji su u čitavom svom periodu djelovanja bili konstantno na vrhu, a čije filmove danas gledajući s odmakom doživljavamo kao istinska remek djela. Scenario je napisao Leanov bliski suradnik Robert Bolt s kojim je Lean u tandemu stvorio Lawrenca od Arabije i i Doktora Živaga. Upravo ovaj posljednji, skupa s Ryanovom kći, filmovi su kojima je Lean uspio na nevjerovatan način balansirati melodramsku priču sa snažnim političkim zaleđem unutar kojih se vrti priča. Pogrešno bi bilo reći da je Lean bio sklon ovoj vrsti filmske naracije, pogotovo ako sagledamo ostale njegove uspješnice kao što su In Which We Serve (1942), Lawrence of Arabia (1962), The Bridge on the River Kwai (1957), no neosporno je da mu je bez problema pošlo za rukom ukomponirati  melodramske elemente sa setingom zabranjenih veza i povijesno-političku kulisu ispred koje nastaje priča, kako u Živagu, tako i u Ryanovoj kći.

Pedantnost s kojom je Lean pristupao svakom svom filmu vidljiva je i u ovom ostvarenju. Sve je ispeglano do savršenstva, svaki kadar je visoke estetske vrijednosti, gluma besprijekorna, poglavito kod Trevoar Howarda, Roberta Mitchuma i Johna Millsa, a dovoljno je znati da je selo "Kirrary" za potrebe snimanja u cijelosti izgrađeno sa svim vidljivim detaljima od trgovine, škole, crkve, pivnice, pošte… pa da se shvati žar s kojim se Lean unosio u svoje filmove. Dvije stotine ljudi je radilo na izgradnji, prenijevši 20.000 tona granitnih blokova za izgradnju, a objekti su bili u cijelosti opskrbljeni mokrim čvorom.

Izniman film raskošne scenografije i predivne kamere s otvorenim pejzažima zahvaljujući čemu je film bio nagrađen Oscarom, a govoreći o nagradama, red je spomenuti i Johna Millsa koji je dobio Oscara za sporednu ulogu, ne progovorivši u filmu niti riječi.  Povodom trideset pet godina od snimanja ovog remek djela, objavljeno je dvostruko DVD izdanje koje je na najbolji način iskoristilo prednosti DVD medija. Zahvaljujući novom digitalnom transferu sa obnovljene 65mm filmske vrpce te obnovljenom 5.1 Dolby Digital zvuku, ovo DVD izdanje ne smije propustiti niti jedan štovatelj filmske umjetnosti.