Drama / Glazbeni / Biografski
20th Century Fox
136 min
2005.
Walk the Line

Re: HOD PO RUBU / Walk the Line
Dobra biografska ostvarenja uvijek rado odgledam ako ništa drugo nego da malo upoznam osobe koje su napravile nešto značajno u svojem razdoblju. Bigrafije glazbenika uvijek imaju i integrirane svoje uspješnice pa i to uvelike zna doprinijeti atmosferi filma. Mada film ne obuhvaća cijeli život nego njegovo najplodnije razdoblje, a ujedno i najkontraverznije film je vrlo kompaktan kao cjelina. Kao, upoznao si Casha u tom razdoblju i ono ga je obilježilo za cijeli život. Cash i Reese su odlični i nije čudno što je osvojila Akademijinu nagradu...
Komentar: DeeCay 28.03.2006.

Recenzija: HOD PO RUBU / Walk the Line

Recenzija: HOD PO RUBU / Walk the Line HOD PO RUBU
(Walk the Line)

Život čovjeka u crnom, legendarnog američkog country glazbenika Johnnyja Casha, bio je prošaran mnogim memorabilnim trenucima. Bratova pogibija u ranom djetinjstvu, ovisnost o tabletama i alkoholu, velika slava i odnos sa dugogodišnjom kolegicom, kasnije i suprugom June Carter tek su dijelovi bogatog mozaika čije je postavljanje na veliko platno na sebe preuzeo James Mangold.

HOD PO RUBU / Walk the Line

Na prvi pogled tek jedan u nizu šablonski složenih biografskih filmova u kojima se redaju teški, gotovo nemogući počeci, teret slave i problemi ili sa zakonom ili određenim supstancama (dosta često u kombinaciji jedno s drugim), Mangoldov film je ipak nešto više od toga. Udarnu kvalitetu filma nije teško uočiti, a riječ je dakako o ovogodišnjim kandidatima za Akademijine nagrade za glavne uloge, Joaquinu Phoenixu i Reese Witherspoon.

Phoenixov Cash kompleksna je figura, prekrivena emocionalnim ožiljcima i opterećena ponajprije hladnim odnosom sa ocem, čovjekom koji ga ni u trenucima najveće slave nije promatrao kao dostojnog njegove pažnje te dugogodišnjim odnosom sa June, koji je često opasno koketirao sa probijanjem barijere čisto platonskog odnosa. Pojava Witherspoonove možda je manje dominantna, ali podjednako ugodna oku i uhu, te je po potrebi šarmantna i dopadljiva, ozbiljna i tmurna, suosjećajna i puna razumijevanja.

Druga po snazi karika koja film čini ovakvim kakav jest je način na koji su autori pristupili obradi osobnih problema glavnog lika. Kvalitetno odrađeni i superiorno dozirani, provlače se većinom kroz cijeli film, a savršeno nadopunjavaju dio o karijeri i uspjehu istodobno bivajući nenametljivi a uvijek prisutni. Ono što ipak smeta je to što film u određenim trenucima dozvoljava da odlutate bez nekog vidljivijeg razloga, makar samo da bi se vratili na vrijeme za dio koji se propustiti ne smije. Nije mnogo, ali čovjeka… definitivno ljuti.

Film koji govori o životu čovjeka za kojeg me, kao odavno deklariranog ljubitelja sasvim drugačijeg tipa glazbe (koji sa countryjem nema dodirnih točaka), nimalo nije briga – pri čemu govorim isključivo o njegovoj glazbi – a drži moju punu pažnju nešto sitno iznad dva sata, definitivno zaslužuje visoku ocjenu. Usto, sve i da hoću ne mogu zanemariti izvrsnog Phoenixa, koji možda i nije najizgledniji slavodobitnik ovogodišnjeg Oscara, ali zato ništa manje vrijedan u društvu svojih konkurenata. Kapa dolje.