1951.
engleski, francuski, njemački, talijanski
hrvatski, srpski, bugarski, arapski, engleski, francuski, njemački, grčki, talijanski, portugalski, španjolski, turski

Recenzija: ČOVJEK U SEDLU / Man in the Saddle

Recenzija: ČOVJEK U SEDLU / Man in the Saddle ČOVJEK U SEDLU
(Man in the Saddle)

Owen Merritt (Randolph Scott) sitni je rančer koji je upravo doživio težak udarac. Njegova djevojka Laurie (Joan Leslie) upravo se treba udati za najbogatijeg čovjeka u kraju Willa Ishama (Alexander Knox). Kako jedna nevolja nikad ne dolazi sama, Owen upoznaje i novog Ishamovog predradnika (Fay Ducher) – a više je nego li očito da je čovjek sve prije nego li farmer. Sve karte su se posložile....žena koju vole dvojica muškaraca, ljubomora, pohlepa....samo je pitanje trenutka kada će izbiti sukob!

ČOVJEK U SEDLU / Man in the Saddle

Prvo DVD izdanje jednog od filmova Andre De Totha (House of Wax, Play Dirty) kod nas uvijek je dobra vijest. Westerni i inače čine najbrojniji dio opusa ovog jednookog Mađara pa nije ni čudo da je sve počelo upravo s jednim od njih. A kako je od tih deset westerna, čak 6 snimio sa tada velikom zvijezdom žanra Randolphom Scottom – izbor se činio donekle logičnim jer je „Čovjek u sedlu“ („Man in the Saddle“) bio ujedno i prva zajednička suradnja ovog dvojca.

No nažalost, odabrani film je ujedno i jedan od najslabijih De Tothovih westerna, a i Scott je pedesetih godina napravio znatno bolje stvari poput onih nastalih pod režiserskom palicom Budda Boettichera – kao što su „Tall T“ ili „Comanche Station“. Riječ je o tipičnome ostvarenju karakterističnom za „B“ produkciju pedesetih godina – no to nije moralo nužno značiti nešta loše jer su mnogi od upravo takvih B-westerna znali imati izvrsnu karakterizaciju likova i biti prave male moralne drame (primjerice „Fastest Gun Alive“ Russella Rousea) i mogli su se bez ikakva stida komparirati sa visokobuđetnom A-produkcijom istoga perioda.

„Čovjek u sedlu“ očito nije imao tako visoke ambicije. Već od uvodnih scena jasno nam je da 3-4 glavna lika imaju neku zajedničku prošlost no ne uspijevamo do kraja filma dobiti iole zadovoljavajuću sliku kakva je ona. To je vjerojatno bilo jasno i samom režiseru, zato se opredijelio na obilje akcije – bilo da je riječ o sukobu revolverima ili tučnjavi. No i akcija je čisto rutinerski odrađena uz izuzetak scena sa zapaljenim kolima, dok je završni obračun na brzinu napravljen i prekratak što opet ne pomaže filmu kojemu je akcija trebala biti jedan od glavnih aduta.

Sve u svemu, lagana razbibriga, koja se može opušteno pratiti u svojih 83 minuta trajanja ali koja ne nudi gotovo ništa vrijedno trajnijeg pamćenja. No, uistinu su i De Toth i Randolph Scott zaslužili bolji film za debitantski nastup na našem DVD tržištu.

« povratak Sergej Karov