Jim Carrey, Téa Leoni, Alec Baldwin, Richard Burgi, Carlos Jacott
Imagine Entertainment
90 min
2005.
Fun With Dick and Jane

Re: FRKA S DICK I JANE / Fun With Dick and Jane
Hmmmmm.....ja se mogu ubrojiti s onom dvojcom koji su se gušili od smjeha gledajuči ovaj film....jer je upravo tako i bilo. A kaj se tiče Tée Leoni, smatram da je ona bolji izbor od histerične Diazice.....
Komentar: Dragonrage 26.01.2006.

Recenzija: FRKA S DICK I JANE / Fun With Dick and Jane

Recenzija: FRKA S DICK I JANE / Fun With Dick and Jane FRKA S DICK I JANE
(Fun With Dick and Jane)

Nedugo nakon dugo očekivanog promaknuća, Dick Harper saznaje da je tvrtka za koju radi bankrotirala zbog dugih prstiju vlasnika Jacka McAllistera. Isprva očajni Dick na sve moguće načine pokušava naći posao dok mu ne sine ideja kako prehraniti obitelj – pljačkom. Ubrzo supružnici Harper postaju iskusni kriminalci, priljev novca je sve veći, pa se odlučuju i za ultimativni korak, pljačkanje samog McAllistera.

FRKA S DICK I JANE / Fun With Dick and Jane

Da Jim Carrey može oduševiti nastupom u filmu koji primarno nije poligon za njegovo kreveljenje, dokazao je više no jednom. Usprkos tome, njegov forte i dalje ostaje ono čime se proslavio, sposobnost da gumenoliko lice izobliči na nevjerojatne načine sa svrhom nasmijavanja publike.

Ipak, čak i u domeni u kojoj je najjači, Carrey ima gotovo podjednak broj naslova u kojima je ubojit ("Ace Ventura","Maska", "Glup i gluplji") i onih u kojima je nepodnošljivo iritantan ("Ace Ventura: Kad priroda zove","Lažljivac"). Potonjoj skupini se upravo pridružio i Carreyjev najnoviji film, "Frka s Dick i Jane". Unatoč pojmu 'zabava' koji strši iz naslova (ostavimo li po strani domaću varijantu), film istom baš i ne obiluje.

Dapače, dotična je vidljiva tek u nekolicini situacija, i to u sitnim tragovima. Najžešća reakcija koju je film pobudio bio je tek povremeni blagi podsmjeh koji se ionako izgubio u gomili kolutanja očiju i uzdaha iza kojih se krila misao 'kad će više kraj (umetni psovku po želji)'. Razlog tome je prvenstveno u činjenici kako tip humora prezentiran ovdje ne trpim čak ni u najboljim izdanjima, a kamoli kada se među sredstvima da se nasmije publika nađu idiotarije poput patkolike Jane i blatnjavog Dicka.

A kad već spominjem Jane, jednostavno ne mogu vjerovati kako iznova i iznova Téa Leoni uspijeva održati ovako visok nivo bezličnosti. Bila u pitanju romantična komedija ili film katastrofe, žena uvijek izgleda isto, ponaša se isto, a vjerojatno se i odijeva isto – ovo posljednje ne bih znao jer je upečatljiva poput komada namještaja blago sivkaste boje.

Da ipak ponudim i ponešto alternativni pogled na film, smatram dovoljnim spomenuti dvojac koji se za vrijeme predstave na kojoj sam bio gušio od smijeha. Ističem ovo tek kao preporuku onima koji su na 'ti' s komedijom ovog tipa, a naposljetku, i ovako visoku ocjenu moram nečim opravdati. Osobno, ipak dajem jedan 'bulldog i shitzu' trenutak iz "Glup i gluplji" za cijelog Dicka. O Jane da i ne govorim.