>>divim se kako netko za onakav film moze napisati ovak zanimljiv osvrt!

O kome ti to?
Komentar: Delboy 27.12.2005.

Recenzija: BATMAN: POČETAK / Batman Begins

Recenzija: BATMAN: POČETAK / Batman Begins BATMAN: POČETAK
(Batman Begins)

Najbolji Batman? Najbolji Batman!

Nakon što propusti osvetiti smrt roditelja, Bruce Wayne odlazi u svijet u potrazi za sredstvima za borbu protiv kriminala. Put ga dovede do Ra's Al Ghula, vođe kulta znanog kao Liga sjena, koji se već stoljećima bore protiv nepravde. Uz pomoć svog mentora Ducarda, Bruce završi obuku i vraća se u Gotham, odlučan da se obračuna sa odgovornima za propast grada, u prvom redu kriminalcem Carmineom Falconeom.

BATMAN: POČETAK / Batman Begins

Nakon "Batmana" Tima Burtona iz '89. stvari su se za serijal u junaku iz Gothama počele odvijati više nego nepovoljno. Svaki slijedeći bilježio je osjetni pad kvalitete, a dno je dodirnuto kada je svjetlo dana ugledao "Batman & Robin", katastrofalan film Joela Schumachera u kojem je redatelju važnije bilo pokazati u krupnom planu dupe Alicije Silverstone dok je ova na sebe navlačila kostim Batgirl negoli se pozabaviti pričom i likovima. Stoga i čudi činjenica kako je taj isti Schumacher bio u razmatranjima Warner Brosa da ponovno preuzme redateljsku palicu pri oživljavanju serijala. Na sreću, to se nije dogodilo, već je zaduženje da osvetnika iz Gothama vrati na staze slave dobio Christopher Nolan.

Najjači adut novog "Batmana" svakako su glumci. Bale je izvrstan i kao razmaženi milijunaš i kao krilati osvetnik, a ništa manje izvrsni su i Michael Caine i Cillian Murphy. Neeson, Oldman i ostala ekipa je redom zadovoljavajuća, ali da sve ipak ne bude na mjestu pobrinula se Katie Holmes, koju nakon stupidnog "Dawson's Creeka" (koji je BTW toliko nerealan da se i imaginarni Batmanov svijet čini mnogo bliži stvarnom životu) naprosto ne mogu prihvatiti kao iole ozbiljniju glumicu. Itekako sam svjestan činjenice kako će se mlada dama i dalje revno pojavljivati na velikom platnu, ali bih joj bio zahvalan da to čini u nešto manje ambicioznim i ne baš tako zahtjevnim projektima.

Kao slijedeći u nizu izvrsnih elemenata ide priča i njeno pretakanje u scenarij. Istina, sam scenarij mogao je mirne duše biti lišen pojedinih replika nekih likova, ponajprije Rachel "ne mogu prestati misliti na tebe (dakako, Brucea)" Dawes i Jamesa "moram si nabaviti jednog takvog (dakako, Batmobila)" Gordona. Ono pak što fascinira je pogled na silnu Batmanovu opremu. Plašt, automobil, oklop. Na sve se to mislilo i sve to ima i svoj prikaz funkcionalnosti neovisno o mitu o čovjeku-šišmišu. Čak ni špilja u kojoj obitava Bruceov alter-ego više nije namjenski izgrađen prostor već dio posjeda koje je jednostavno dotakla ruka majke prirode.

Za razliku od primjerice "Spidermana", dodaci na ovom dvostrukom izdanju sadrže i nešto više od klasičnog prelijevanja iz šupljeg u prazno, poznatijeg kao svekoliko laprdanje o specijalnih efektima i briljantnoj novoj CGI tehnici prvi put upotrijebljenoj na filmu. Kao najjači detalj izdvojio bih storiju o postanku Batmanovog postanka, tj. o ranom stadiju razvoja filma kada se dobar dio posla odvijao između Nolana i Goyera u Nolanovoj garaži. Dokaz kako i višemilijunski projekti mogu imati dušu i krenuti gotovo od nule (zanemarimo li činjenicu kako je i jednom i drugom bilo poznato da čelnici Warner Brosa neće škrtariti budu li zadovoljni njihovom vizijom).

Da ne duljim, "Batman početak" naprosto je film koji morate pogledati, film koji gotovo nigdje nije šupalj, sa gomilom jakih detalja (od kojih sam dobar dio namjerno izostavio kako bi vam dojam pri gledanju bio što bolji) i koji će vam za dva sata utrošena za konzumaciju podariti zaista odličan film. Superioran Burtonovom viđenju, a pogotovo Schumacherovim brljotinama. Odsada, uz Singerov "X-Men 2", referentni superhero film.