VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: NESTAJANJE (El Maquinista)

Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5
HRVATSKI NASLOV:
NESTAJANJE
NASLOV ORIGINALA:
El Maquinista
REŽIJA:
Brad Anderson
SCENARIJ:
Scott Kosar
GLAVNE ULOGE:
Christian Bale, Jennifer Jason Leigh, Michael Ironside, Aitana Sanchez-Gijon
ŽANR:
Drama / Film Noir / Triler
PRODUKCIJA:
Paramount
DISTRIBUCIJA:
Blitz
TRAJANJE:
102 min
GODINA:
2004
IZDANJE:
kino
KOMENTARI:

Re: NESTAJANJE / El Maquinista
Mrak komentar. Bez viška sala.
Komentar: Stavko 10.05.2007.

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Recenzija: NESTAJANJE / El Maquinista

Recenzija: NESTAJANJE / El Maquinista NESTAJANJE
(El Maquinista)

Trevor Reznik je radnik uposlen u mehaničkoj radionici u tvornici za obradu metala. Mada zvuči nevjerovatno, nije spavao punih godinu dana što je na njegovom tijelu i psihi ostavilo vidljiv trag. Izgleda poput živog skeleta, tek je nešto teži od 50 kilograma, a težima mu i dalje rapidno pada. Živi u malom, iznajmljenom, spartanski dizajniranom apartmanu u kojem gomila neplaćene račune.  Sam sebi ostavlja poruke na papirićima, jer je usljed iscrpljenosti dekoncentriran, mada predano obavlja sve čega se dohvati.

NESTAJANJE / El Maquinista

Bilo na poslu dok radi na bušilici, bilo kod kuće gdje detaljno čisti svoj sterilni stan ne propuštajući izbijeliti čak i fuge između keramičkih pločica. Mada je samac, seks mu je uredan. Redovno posjećuje Stivie kojoj plaća za usluge, no s kojom ima i prisan odnos s obzirom da su u svojoj otuđenosti prilično srodne duše.

Usljed iscrpljenosti i dekoncentracije, Trevor jednog dana na poslu uzrokuje nezgodu u kojoj teže stradava njegov kolega. Pritisnut osudom okoline, Trevor ignorira svoju krivnju trudeći se objasniti kako se radilo o nezgodi koja se može desiti bilo kome. No Trevorovo potiskivanje navodne krivnje, biti će tek okidač koji će ga nagnati da konačno preispita svoj život, te pokuša dokučiti što mu se uopće posljednju godinu dana dešava. Niz neobjašnjivih stvari koje su izvan dosega slučajnosti, počinju provocirati Trevora koji se mora suočiti s tajnom iz prošlosti koja bi mu mogla dati odgovore na sva pitanja. No uprkos htijenju, Trevor ne uspjeva pronaći način da se probudi iz noćne more u kojoj se nalazi, jer Trevor ne sanja. Dapače, svo vrijeme je vrlo budan.

Dugo već nisam pogledao film koji je na tako tjeskoban način opisao ljudsko ludilo. Brad Anderson je napravio izniman film atmosfere u kojem ćete se rijetko osjetiti kao pasivan promatrač. Film vas uvlači u sebe svakim kadrom što prvenstveno možemo zahvaliti industro okružju koje dominira filmom, a iz kojeg je isisan čitav život. Aerodromska kafeterija pod bijelim neonom, tjeskobni zatvoreni no jednako tako i otvoreni prostori, lunapark sa svojom jezivom lakrdijaškom atmosferom, metro s neispravnim svjetlima, svi su stereotipi tu. No Anderson se nije uhvatio u zamku bezidejnosti u koju upadaju redatelji koji se odluče na film ovakvog setinga. Dapače, nadgradio je misteriju uzevši dresing Finchera i Aronofkskog, dodavši pri tome aromu  tjeskobu Laibacha i Nirvane, te sve to strpao u mikser, zdrobio, te smjesu grubo razlio o staklo u koje gledatelj hiponitčki bulji. I svaka mu čast, jer uspio je iz sve te bljuvotine izvući vizuru koja je nadrasla svoj bazni recept.

Pitanje je koliko bi sve to bilo funkcionalno da se u glavnoj ulozi nije pojavio Bale, koji me u nekoliko navrata podsjetio na Charlize Teron u "Monsteru". Mada nema usporedbe između ova dva filma, Teron je u svojoj Oskarom okićenoj ulozi uspjela svojom savršenom glumom učiniti film iznimno dosadnim. Nakon gledanja "Monstera" imate osjećaj da niste vidjeli ništa osim nje same. Nema kulisa, nema sporednih glumaca, nema radnje, čak i samo nasilje na filmu nema onu težinu na koju smo navikli od Hollywooda koji emocijama voli udarati ispod pojasa, mada glave padaju na svakih par kilometara autoputa na kojem Charlize stopira. Postoji samo i jedino maestralna "The She". Bale je u ovom filmu na trenutke jednako lucidno fascinantan, i bez previše riječi svojom facijalnom ekspresijom priča priču iznimne dubine. Dodatno je uvjerljiv jer je za ovu ulogu dragovoljno robovao gladi, pa je skinuo preko 30 kilograma što ne možete ne primjetiti i nad time se ne zgroziti, jer nemalo je scena u kojima se pred kamerom šeta obnažena torza.

Ovaj film još je jedna potvrda da jedan mali film, sa svojim budžetom od 5.000.000 USD, (mada je i ovo jako fleksibilan pojam, jer "Američki grafiti" su primjerice snimljeni s tek nešto više od pola milijuna USD) može ispasti znatno snažniji od filmova sa 20 ili 30 puta većim unosom kapitala u produkciju. Jer dobar scenario, dobra režija, i dobra gluma, nisu nužno rezervirani za preplaćene elitiste. Toga smo, kao, svjesni, no nije zgorega podsjetiti se još jednom. Stoga, imate moju toplu preporuka za ovaj hladni film. Dobro došli u Trevorovu zonu sumraka.

« povratak Zoran Žmirić
Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5Ukupan dojam: 5 / 5
© 2003 popcorn.hr