infobox: IZBAVITELJI (The Incredibles)

IZBAVITELJI
The Incredibles
Brad Bird
Brad Bird
Craig T. Nelson/Siniša Popović - Bob Parr/Mr. Incredible; Holly Hunter/Bojana Gregurić - Helen Parr/Elastigirl; Samuel L. Jackson/Branko Đurić - Lucius Best/Frozone; Jason Lee/Rene Bitorajac - Buddy Pine/Syndrome, Dominique Louis/Vedran Peternel -Bomb Voyage; Teddy Newton/Ljubo Jelčić - Newsreel Narrator; Jean Sincere/Lela Margitić - Mrs. Hogenson; Wallace Shawn/Mladen Vasary - Gilbert Huph; Spencer Fox/Martin Bajsić - Dashiell 'Dash' Parr; Lou Romano/Dražen Bratulić - Bernie Kropp; Wayne Canney/Ljubo Zečević - Principal; Sarah Vowell/Zvonimira Milevčić - Violet Parr; Michael Bird/Andrej Skljarov - Tony Rydin
Animirani
121 min
2004
hrvatski,engleski, talijanski, poljski
hrvatski,engleski, talijanski, poljski

Disk 1:
Najava Brada Birda i Johna Walkera,
Audio komentar Brada Birda i Johna Walkera, audio komentar animatora, kratka 60 sec animacija Cars, izbor scena

Disk 2 :
Intro najava o dodacima, specijalno za ovo izdanje rađeni crtić Jack Jack Attack, zbrisane scene – 35 minuta, Iza Scene: – Kako se radio Incredibles, greške sa snimanja, slike, teaser, 2 trailera; Top Secret: kratki crtić Mr. Incredible, kratki crtić Mr. Incredible sa komentarom, dosjei svih superheroja koji se pojavljuju; Boundin' – kratkometražni crtić nominiran za Oscara

+ gomila easter eggova

Recenzija: IZBAVITELJI / The Incredibles

Recenzija: IZBAVITELJI / The Incredibles IZBAVITELJI
(The Incredibles)

Što se događa sa superherojima kada jednom moraju prekinuti sa dotadašnjim načinom života i otići u penziju? Kada moraju skrivati svoje neuobičajene sposobnosti i izgubiti se u moru prosječnosti? Mogu li oni to? Odgovore na neka od ovih pitanja daje nam najnoviji Pixarov crtić  Izbavitelji, a osim odgovora pruža nam i gotovo dva sata izvrsne zabave. Ako je i bilo dvojbi mogu li Pixarovci nastaviti trasom koju su začeli svojom prethodnom uspješnicom «Potraga za Nemom», Izbavitelji su bespoštedno raspršili jer je pred nama, po mom sudu, još i bolje ostvarenje.

IZBAVITELJI / The Incredibles

Zadnje se vrijeme mnogo priča o problemima u koje je zapala ekranizacija čuvenog stripa Alana Moorea «The Watchmen», a nitko se do sada nije drznuo spomenuti da smo Watchmene već dobili. Makar Pixarovu viziju istih, znatno vedriju, šareniju, ali opet u glavnim crtama dovoljno srodnu da možemo povući paralele sa velikim uzorom. Drugim riječima, da je Alan Moore želio napraviti manje ozbiljan strip, napravio bi zasigurno nešto poput ovoga, a upravo to je ono što me svim srcem privuklo ovome animiranom ostvarenju, no bilo bi nepravedno izostaviti i sve ostale faktore, vrhunsku animaciju, obilnu dozu humora, odličan tempo radnje, pa čak i posvete nekim antologijskim filmovima o superherojima. Primjerice kada Mr. Izbavitelj spašava putnički vlak na samom početku filma neizbježno povlači asocijacije na sličnu scenu iz filma o Spidermanu.

Mora se priznati da nam je naš izdavač dvostrukog kolekcionarskog izdanja Izbavitelja priuštio uistinu pravu gozbu. Dvd izdanje je uistinu bogato različitim dodacima, od raznih easter eggova, užitak otkrivanja kojih prepustuiti ćemo dakako svakom od vlasnika izdanja ponaosob, pa do izbačenih scena i audio komentara. Vrijedi svakako spomenuti da je za razliku od uobičajene prakse naših izdavača tj. da audio komentari nemaju svoj odgovarajući podnapis.  Kod Izbavitelja to nije slučaj, pa gotovo svi dodaci imaju prateće hrvatske podnapise što je za svaku pohvalu.

Sinkronizacija na Hrvatski također je izvedena više nego dobro, no to je već gotovo pa standard kod sinkronizacije Disneyevih/Pixarovih izdanja. Možda nijansu slabije nego li kod Nema ili kod Legende o medvjedu, no  i ovdje možemo vrlo lako biti dovedeni u dvojbu da li slušati originalnu izvedbu ili sinkroniziranu, što je iznimno korisno svima koji ovo gledaju sa svojim klincima, i predstavlja još jedan bitan doprinos kvaliteti cjelokupnog izdanja.

Na kraju, od dodataka bih posebno izdvojio kratkometražni animirani film «Boundin'» koji je bio nominiran za Oscara, a koji je iznimno simpatičan i ima izvanredan i zarazan song. Sve u svemu izdanje koje vrijedi imati u kolekciji i koje je identično izdanjima ostalih regija, uz minimalne razlike kao što su vrste podnapisa i/ili audio sinkronizacije. A Pixarovcima još jednom svaka čast!

« povratak Sergej Karov