2004

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
Odlično.
Odavno se nisam ovako nasmijao na jedno pljucanje filma, autora i glumca. ;)
Komentar: DarkMauL 24.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
Iako jos nisam pogledao film, ipak cu reagirati gospodine Ercegovic na vasu recenziju, naime iako u filmskom magazinu Hollywood nerijetko pisete vrlo kvalitetne tekstove, ovaj put ste napisali nesto sto nema previse veze s kritikom, barem ne sa sadrzajno kvalitetnom filmskom kritikom. U narednih nekoliko redaka to cu i argumentirati.

1) Vec na pocetku navodite (citat): "... Toliko od domaće sedme sile - i to za film koji je (sumnjivo) poharao nagrade nacionalnog filmskog festivala, bio naš kandidat za Oscara ..." (kraj citata)
Dakle ako vec dovodite u sumnju regularnost dodijeljenih nagrada na 51. Pula Film Festivalu, onda bi bilo posteno da ste napisali sto je to bilo kako Vi kazete "sumnjivo". Naime gospodin Branko Lustig (međuostalim dobitnik dva Oscara) bio je predsjednik Ocjenjivackog suda i vjerovatno ste upoznati da se on prije proglasenja imena nagrađenih na Pula Film Festivalu obratio prisutnima osobnim osvrtom na filmove i festival i odluke zirija i tada je međuostalim izjavio (citat):
"... U tisku se govori o namještaljkama žirija. Uvjeren sam da se zloćudni proroci više boje našeg uvjerenja nego naših namještanja. Želim reći da sam u žiri došao svojom voljom, da sam filmove gledao i razmišljao o njima prema vlastitim kriterijima i nitko mi pri tome nije ništa sugerirao. Zaključili smo da svi u žiriju mislimo isto i moram napomenuti – sve su odluke o nagradama donesene jednoglasno. Inače, ovo je bilo jedno od ugodnijih žiriranja u mom životu..." (kraj citata)
Dakle toliko o sumnjivim nagradama ili mozda gospodin Lustig kao i svi ostali clanovi zirija ne govori istinu!? Inace, napomenuo bi da je gospodin Lustig prezivio strahote Auschwitza i siguran sam da bi on bio posljednji u Hrvatskoj koji bi branio nekakakv proustaski film koji velica zlocinacku NDH, naime iz vase kritike sam stekao dojam da je Duga mracna noc nekakav proustaski film!?

2) Nadalje, vi ste kao autor kritike opet vrlo vjesto pokusali relativizirati kino uspjeh Duge mracne noci uspoređujuci ga sa filmovima Bresana i Mirkovica. Posteno bi bilo da ste usporedili zadnji Bresanov film (koji je ujedno i njegov najbolji) i Vrdoljakov film, jer Vrdoljak je također nekada harao hrvatskim i jugoslavenskim kino dvoranama, ali to je bilo u neko drugo vrijeme, s dugacijom cijenom kino ulaznice, drugacijom kino konkurencijom, nije bilo kino-multiplexa itd. Inace, nikada nisam smatrao da je gledanost nekog filma mjerilo kvalitete istog jer po toj osnovi bi mnogi filmovi Bergmana i Fellinija bili smece, a s druge strane neki box-office hitovi bi bili remek-djela, no dobro buduci da se u Hrvatskoj filmovi uglavnom financiraju iz dzepova poreznih obveznika naravno da su isti zbog toga pod posebnom lupom javnosti. Ipak vazno je napomenuti da je u Hrvatskoj nemoguce snimiti malo skuplji film (po hrvatskim mjerilima skuplji) koji se moze i priblizno pokriti u hrvatskoj kino distribuciji, cak i u slucaju kada bi imao npr. nevjerojatnih 500,000 gledatelja. Također, ne znam sto zelite reci sa tvrdnjom da je film imao "isforsiranu kino eksploataciju", osim sto opet na zlonamjeran nacin zelite omalovaziti film. Pokusajte saznati kolika je otprilike gledanost i financijska dobit HRT-a od prikazivanja serije i onda objektivno napisite nesto o financijskoj isplativosti i uspjehu iste.

3) Nadalje navodite (citat): "... Od samih uloga i njihovih rečenica važniji je lik i djelo Tonća Vrdoljaka koji je na setu svog životnog djela okupio skoro cijelu užu obitelj, jedino Vanna nije pjevala odjavnu pjesmu nego Oliver (zato vanna piva uvodnu - al' u seriji). Kad se dijeli nek se dijeli ravnopravno - ili, ako ne može bratski onda pošteno (obiteljski)..." (kraj citata)
Ne razumijem zasto Vas toliko pogađa cinjenica da su na filmu radili clanovi obitelj Vrdoljak. Naime jedan Francis Ford Coppola je pri snimanju Kumova angazirao citavu svoju uzu i siru obitelj pa ta nista ne umanjuje kvalitetu istih, bas suprotno, inace slicnih primjera ima jos. Pa meni je sasvim logicno da autor filma sam bira svoje suradnike, pa nece valjda raspisivati natjecaj za izbor snimatelja ili za izbor izvođaca naslovne pjesme!? Inace, po toj osnovi se moze kritizirati i Vatroslava Mimicu zato sto je na njegovim filmovima sudjelovao Sergio Mimica!?

I na kraju da previse ne duljim nije tesko konstatirati da Vi kao filmski kriticar imate ocite predrasude prema Vrdoljaku sto Vas u ovom slucaju diskreditira kao kvalitetnog recenzenta Duge mracne noci, a i nemate ni truncice postovanja prema Vrdoljaku kao filmskom umjetniku, a cinjenica je da je Vrdoljak napravio niz sjajnih filmova (a bio je i dobar glumac), ponajboljih u hrvatskoj kinematografiji kao sto su npr. remek-djelo "Kad cujes zvona", zatim "Povratak", "U gori raste zelen bor", "Glembajevi", pa serije "Kiklop" i "Prosjaci i sinovi" itd. Ne morate se slagati sa Vrdoljakovim politickim stavovima, ali to ne znaci da on nije dobar filmas.
Komentar: HAL 9000 24.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
inače ne znam kako je u filmu....i iako nisu korišteni njemački tenkovi, mada zasigurno znam da jadran film je imao makar jednog Tigera I na raspolaganju svojedobno (Neretva, Kelly Heroes) scene uništenja bataljona Ernst Thaelman su po meni jako dobro napravljene
Komentar: Rommel 24.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
Zaboga, koliki komentar.
Komentar: DarkMauL 25.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
ovako, mogao bih vam satima odgovarat, ali ću probat što kraće...
1. Nijednom nisam film nazvao proustaškim - praktično, mislim da film nije ničiji - ničije ideologije, ničije forme i ničije savjesti...
2. O žiriju i žiriranju ne bih puno (ne da mi se kopat po arhivama kolega), ali čim se Lustig brani...
3. Ja ću se s vama složit da svatko bira svoje suradnike, ali sa SVOJIM a ne NAŠIM novcem... Nisam baš primjetio da se Vrdoljaci angažiraju u nekim drugim projektima CRO-kinematografije (uostalo, cijela briča o financiranju ima malo čudnu ptanju, ali...)
4. vaše su riječi "napravio" i "bio" - a one označavaju prošlost, daleku daleku prošlost, prošlost kad SMO svi cijenili Vrdoljaka kao hrabrog, beskopmpromisnog i lucidnog autora vaš citat: "a cinjenica je da je Vrdoljak napravio niz sjajnih filmova (a bio je i dobar glumac)...

I na kraju, Hrvatska u 21. stoljeću, godine gospodnje 2005,. nije zaslužila još jedno iskapanje kostiju. Uostalom, ako već gleda unatrag, šjor Tonći je iz kraja koji ima jednu tako svijetlu priču o slobodi i ljudskosti da je se prosto traži ekranizirat. Iz Imotskog je krenulo desetak (ne znam točan broj, mogu provjerit) mladića da se pridruže internacionalnim brigadama u španjolsko mratu i tako odupru fašizmu. Ej, to je 1936-37. - nema govora o Titu, Anti, Frani i sl. već jedino o borbi za iskonsku slobodu. I da ne zaboravimo, na toj temi Hemingway je stekao simptije i slavu u ciejlom svijetu... Eto toliko, i sretan Uskrs
Komentar: vlado 25.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
1) U redu. Nisam rekao da ste decidirano napisali da je film proustaski, vec sam dobio dojam iz vase kritike da je rijec o proustaskom filmu, u najmanju ruku filmu koji drasticno relativizira ustaske zlocine, a preuvelicava partizanske.

2) Glede zirija, zar ne mislite da je neposteno sumnjati u ziri i to pisati u recenziji, a s druge strane ne ponuditi niti jedan argument koji bi isao u prilog vasoj tvrdnji o "sumnjivim" nagradama. Naime ja stvarno nemam nikakvog razloga sumnjati u rijeci gospodina Lustiga i cisto sa zdravorazumske strane ne vidim tko bi to u Hrvatskoj mogao utjecati na njega da izjavi ono sto sam ja citirao u prethodnom postu (citat sam preuzeo iz Novog Lista). Jednostavno ne vidim motiv zbog cega bi se to Branko Lustig kompromitirao nekakvim prevarama na Pulskom festivalu. Potpuno je normalno da se svi ljudi ne slazu sa dobitnicima raznih nagrada, ali to nije razlog da se uvijek stvaraju teorije zavjere.

3) Vjekoslav Vrdoljak je radio sa Antunom i na filmu Glembajevi i glavni je snimatelj niza hrvatskih filmova od 90-e nadalje (necu ulaziti u kvalitetu istih buduci da imam jako lose misljenje o hrvatskoj kinematografiji od 90-e nadalje). Goran Visnjic je glumio besplatno, za ostale clanove obitelji Vrdoljak ne znam.

Inace, ja sam stekao dojam iz svega sto sam procitao i cuo o filmu da je Vrdoljak zapravo napravio djelo donekle slicno sjajnom filmu Istvana Szabe "Sunshine", naime pratio je zivot covjeka kroz par sistema, dobro kod Szabe je rijec o puno duzem vremenskom razdoblju i razlicitim generacijama, no postoji neka mala slicnost, a Vrdoljakovi motivi za izradu filma su ocito slicni motivima Romana Polanskog pri izradi filma Pijanist (dakle cisto su osobne prirode). Meni ne smeta da se tema rata obrađuje, iako je to za nase prilke zaista vrlo komplicirana tema.

Lijepa je vasa ideja o filmu o desetak mladica iz Imotskog koji odlaze u spanjolski građanski rat, stovise siguran sam da bi to bio dobar film, no nazalost s obzirom na male novce koji se vrte u nasoj kinematografiji ... mozda kada bi dobili pomoc neke strane producentske kuce...

Evo opet sam se malo previse raspisao. Inace smatram da Vi zaista imate drugih vrlo kvalitetnih tekstova, ali ipak moje je uvjerenje da ste ovdje podbacili. No Hard Fellings.

Također Vam zelim Sretan Uskrs.
Komentar: HAL 9000 25.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
e pa fala
a ovo o lustigu (i Somenici) cu iskopat i ponudit drugu stranu medalje o žiriranju
Komentar: vlado 25.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
Iako ne glumi Cruise u filmu malo bih se uključio u raspravu.
Vrdoljak je kreten.
Vlado je u pravu.
Nek idu kvragu svi krivotvoritelji povijesnih činjenica, oni koji glume velike hrvate, seljačine i zadrti primitivci. Još pritom troše i moju lovu na velike stručnjake igrom slučaja članove svoje obitelji. Sram ih bilo. Nek se pokriju ušima.
Hvala.
Komentar: Dar 25.03.2005.

Re: DUGA MRAČNA NOĆ / Duga mračna noć
Jwh D'Ar, mene stvarno ovdje ne zanima nikakva politika, ni lijevi ni desni ni mali ni veliki Hrvati ni slicne gluposti. Ako ti gledas filmova, citas knjige, slusas glazbu na nacin da prvo detaljno proucis biografije autora tako da otkrijes da li su isti "kreteni" i to koristis kao pravilo vrednovanja njihovih umjetnickih radova, onda uredu. Ja znam stosta o raznim americkim, britanskim itd. filmasima i ne dijelim njihove politicke stavove no to ne znaci da oni nisu napravili dobre filmove, ista stvar je i sa Vrdoljakom ili npr. sa Batom Zivojinovicem.
Ja sam pokusao na jedan civilizirani nacin polemizirati ARGUMENTIMA, a ne uvredama jer me takav nivo razgovora ne zanima, nisam komentirao Vladine konkretne zamjerke na film koje se ticu prikaza zena i slicno (nisam pogledao film pa to ne mogu ni komentirati), a i sam dozivljaj filma je njegova osobna stvar tj. stvar ukusa, no u recenziji se pise o "sumnjivim" nagradama, probaj u svojoj masti sloziti neku pricu koja bi imala imalo smisla i da se pritom ne nasmijes, a u kojoj bi se Lustig kompromitirao nekakvim namjestaljkama i urotama protiv ne znam koga i koji bi to bio njegov cilj, no bitno je da su nasi novinari slozili tu pricu koja se redovno ponavlja i onda po Goebbelsovom pravilu to postaje istina, nadalje redovno se u novinam pise kako su Vrdoljakovi zaradili silne novce na snimanju (i to naravno nase novce!) i to citava obitelj, opet zlonamjerne price bez argumenata, i to se ovdje ponavlja, zatim kako je taj projekt financijski promasaj, naravno ne navode se podaci koliko je HRT zaradio novaca od prikazivanja serije itd. i pritom u recenziji nema NITI JEDNE POZITIVNE rijeci o filmu. To sigurno ne moze biti OBJEKTIVNA recenzija. Inace, ako sam ja negdje napisao neku rijec primitivizma, uvrede ili sam napisao nesto neargumentirano slobodno me prozovi i ja cu kao i Werner Herzog "pojesti svoju cipelu."