Zaslužio je ovaj film i kokicu više ako se mene pita (a ne pita hehehe :D)
Komentar: Dragonrage 16.05.2007.

Recenzija: CELLULAR / Cellular

Recenzija: CELLULAR / Cellular CELLULAR
(Cellular)

Long Live Nokia

Iako je David Richard Ellis filmaš sa zavidnim iskustvom kojeg je sticao sa svih strana filmske kamere, tek je posljednjih par godina napokon dobio povjerenje velikih filmskih otaca da napokon sasmostalno stane i s one strane kamere koja je predviđena za čovjeka koji čitavom filmu daje završni pečat.

CELLULAR / Cellular

Mada je trnovit put od glumačkih polupokušaja (Roky III, The Mighty Quinn i Bounty Hunter) bio tek odskočna daska koja ga je odbacila u gornji razred filmaša gdje je kao asistent redatelja pekao zanat od sublentavih uzoraka još sublentavijeg Baywatcha, preko vrlo dobrog Slivera i instant uspješnica kratkog daha u širokom rasponu, gdje se da nabrojati par pamtljivih djela poput Clear and Present Danger, no i zanatski "što-se-mora-mora-se" odrađenih Sphere, The Negotiator i The Perfect Storm, mislim da je redateljska palica u Ellisove ruke dospjela prvenstveno zahvaljujući briljantno odrađenom poslu redatelja jedne od ekipa na filmovima Harry Poter i Kamen mudraca, te posljednjem nastavku Matrix franšize.

Ako ste od onih koje će "Cellular" asocirati na Schumacherow Phone Booth, znajte da je poveznica jača nego li se na prvi pogled čini. Koliko god da je scenarist Larry Cohen u  Phone Boothu radnju i izvedbu sabio na jedan kvadratni metar, već nakon prvih 10 minuta Cellulara jasno vam je da je Cohen odlučio doraditi svoju prvotnu ideju (koja je recimo i to, u Telefonskoj govornici odlično odrađena), te se raspisao razmahavši maštu, dajući tako šansu (meni nepoznatom) scenaristu Chrisu Morganu da digne tenzije doljevajući ulje na vatru napetosti.

Za razliku od Phone Bootha gdje je meta napada bila brižljivo odabrana, u Cellularu naš glavni junak u priču biva uvučen sasvim slučajno. Vozeći se bezbrižno gradom, Ryanu (Chris Evans) je na pameti samo jedan problem; kako vratiti curu koja ga je nedavno nogirala. No u sred vožnje Ryan dobija slučajni poziv u kojem mu se obraća ženski glas moleći za pomoć. S druge strane linije je Jessica (Kim Basinger) koja Ryanu pokušava objasniti da je oteta te smještena na tavan na njoj nepoznatoj lokaciji, a da je njegov broj dobila čistim slučajem nakon nebrojenih pokušaja i kombinacija nasumce spajajući žice uništenog telefona. Ryan isprva ne vjerujući, ipak svojoj savjesti daje šansu, (jer što je sigurno... sigurno je) te se upućuje u policijsku postaju kako bi prvom policajcu na kojeg naiđe dao mobitel na kojem je još uvijek na liniji Jessica.  Igrom slučaja, policajac koji prima Ryana je Mooney (poslovično izvrsni William H. Macy), kojem je današnji dan posljednji prije odlaska iz policije. No metež u policiji, te sporadični upadi otmičara na tavan gdje je Jessica zatočena, jednostavan plan za izlaz pretvara se u niz frenetičnih akcijskih glavolomki u kojima Ryan svakim korakom tone sve dublje. Frka se dodatno zakuhava kad Mooney došavši kući na vijestima vidi osumnjičenog za niz prepada i otmica u gradu, i u njemu prepoznaje Ryana. Monny olduči istražiti koja je pozadina Ryanove priče.

Evans i Basingerova su izvrsno održali atmosferu tijekom čitavog filma, dajući u svoj sili jurnjave i utrka s vremenom, poetičnu notu koja počiva na povjerenju između dvoje neznanaca, a o kojem im oboma ovisi život, posebice Evans, koji je vrlo dojmljivo odradio preobrazbu od laprdavca s kalifornijske plaže kakvih je na istoj više nego li zrnaca pjeska, do promoćurnog i odvažnog mladog čovjeka koji na svojim plećima nosi odgovornost za život čitave jedne obitelji.

Basingerova je nakon izvrsne uloge Lynn Bracken u „L.A. povjerljivo“ imala podužu glumačku pauzu u kojoj se nepotrebno opteretila kilogramima i sporadičnim hollywodskim ogriscima od uloga koje su uredno preskakale mlade kolegice, koje su danas ono što je Kim bila u razdoblju od 1986. do 1992. kad je odradila niz pamtjivih uloga od kultnog „9 i pol tjedana“, do „Pret a Portera“. U Cellularu je linija došla na svoje, pa teta Kim sa svojih 52 godine izgleda više nego prihvatljivo u ulozi petnaestak godina mlađe Jessice. Chris Evans je mlada snaga. Kamera ga voli, a vjerujem i klinke koje u njemu vide mlađu varijantu Ethana Hawkea koji se s obzirom da od „Dana obuke“ (dakle već četiri godine)  nije snimio normalan film, s razlogom može zabrinuti.

Galerija likova koja je zdužno šamarala i po tavanu bacala Jessicu, predvođena je karizmatičnom njušketinom Jasona Stathama, proćelavim mangupom norijdskog looka kojeg je Hollywood prigrlio tek nakon sedam godina od kontroverznog Lock, Stock and Two Smoking Barrels“. Statham je funkcionalan, gotovo ikona nasilja, boca skoro do vrha napunjena zločestoćom, ostavljajući tek pokoju kap bistrine koja nam daje naslutiti da je ovaj pokvareni policajac nekad davno imao ideale.

Nek Bog poživi Nokiu i njezinu izdržljivu litij polimer bateriju, te Davida Ellisa koji je dobivši pravu priliku, istu iskoristio na pravi način, pruživši nam više nego dobru zabavu u manje od 90 minuta.