2001
Ocean's Eleven

Recenzija: OCEAN'S ELEVEN  / Ocean's Eleven

Recenzija: OCEAN'S ELEVEN  / Ocean's Eleven OCEAN'S ELEVEN
(Ocean's Eleven)

Vrhunska filmska zabava
Danny Ocean (George Clooney) karizmatična je figura u svijetu lopova, već 24 sata nakon izlaska iz zatvora ovaj profinjeni avanturist ima nevjerojatno hrabar plan za jednu od najvećih pljački u povijesti – u jednoj noći on namjerava opljačkati 3 najveća casina u Las Vegasu, The Bellagio, Mirage i MGM Grand.
OCEAN'S ELEVEN  / Ocean's Eleven

Osim što bi mu eventualni uspjeh ovako ambicioznog pljačkaškog poduhvata donio značajnu zaradu - Danny računa na zaradu od oko 150 milijuna američkih dolara – omogućio bi mu i nemalu zadovoljštinu budući su sva tri casina u vlasništvu istog čovjeka, elegantnog ali bezobzirnog biznismena Terryja Benedicta (Andy Garcia), koji je igrom slučaja i novi ljubavnik Dannyjeve bivše žene Tess (Julia Roberts). Kako bi osigurao uspjeh svog rizičnog poduhvata Danny treba pomoć iskusnih profesionalaca i ljudi od negovog najvećeg povjerenja: profesionalnog kartaša i kockara Rustyja Ryana (Brad Pitt), džepara Linusa Caldewlla (Matt Damon) te stručnjaka za oružje Bashera Tarra (Don Cheadle).
"Ocean's Eleven" je stilski izvanredno dotjeran i dramaturški rafiniran film u kojem je, zahvaljujući razigranoj glumačkoj postavi ali ponajviše režiji Stevena Soderbergha na zadovoljstvo filmske kritike i publike pronađena zlatna sredina između umjetnosti i zabave. Evo jednostavne formule kako iskusan američki filmski producent bez previše mozganja može napraviti nepretenciozan film koji će nepogrešivo privući hrpu publike u kina i zaraditi ogromne sume dolara. Uzmite jedan provjereno dobar stari filmski naslov (na primjer "Ocean's 11" iz 1960. sa Frankom Sinatrom, Dean Martinom, Sammy Davisom Jr. I društvom), neznatno ga preradite (što će reći osuvremenite mu malko fabulu kako bi pristajao današnjem vremenu) i natrpajte unutra što je moguće veću količinu zvijezda hollywoodske prve lige na čiji će spomen svakom filmoljupcu navaliti sline na usta. Ehh… i još samo jedna stvar, čitavu stvar hrabro dajte imaginativnom i provjereno talentiranom redatelju koji će od filma napraviti izuzetno gledljivu, vrlo zabavnu i beskrajno cool filmsku stilsku vježbu. Nakon ovoga zavalite se u naslonjač i bez uzbuđenja čekajte prva izvješća sa box officea.

Ocean's Eleven upravo je takav film, George Clooney, Brad Pitt, Julia Roberts, Matt Damon, Andy Garcia i Don Cheadle pod razigranom redateljskom palicom Stevena Soderbergha već su sada Roadshow Entertainmentu donijeli lijepu svotu novaca i usprkos činjenici da nije riječ o odveć originalnom i dubokom filmu podjednako ga je dobro prihvatila i filmska kritika i kino publika vječito željna onoga što im posljednjih nekoliko godina zahuktali hollywoodski pogoni tako rijetko isporučuju – dobru i inteligentnu filmsku zabavu.

Glumačka ekipa odigrala je svoje role shodno svojoj reputaciji – vrhunski. Clooneyjevo portretiranje Dannyja Oceana je izvanredno, bez većih problema ponavlja ulogu već viđenu u prethodnom Soderberghovom filmu Daleko od očiju dokazujući po tko zna koji put kako mu, premda i nije glumac za dramski zahtjevne uloge, kad je riječ o cool likovima u Hollywoodu nema ravnog. Brad Pittov pak Rusty Ryan je posve druga priča, uloga nehajnog ali karizmatičnog kockara, umjerenog i razbarušenog pokvarenjaka sa srcem od zlata i izrazitom slabošću prema hrani (zaista urnebesni redateljski štos) sjela je Pittu poput rukavice. Iznenađujuće je dobar i, iz filma u film sve bolji glumac, Don Cheadle. Njegov decentni i vrlo dobro pogođeni britanski naglasak daje veliku dozu uvjerljivosti likuBashera Tarra, stručnjaka za eksplozive. Scott Caan (sin daleko poznatijeg oca Jamesa Caana) i Casey Affleck (brat daleko poznatijeg brata Bena Afflecka) očigledno su se i sami dobro zabavljali u ulogama tipičnih 'comic relief' likova, mormonske braće Malloy, Virgila i Turka, dok je Matt Damon svoju ulogu džepara Linusa Caldwella odglumio nekako samozatajno i bez prevelikog uživljavanja. Andy Garcia uvjerljiv je i efektan u ulozi vlasnika casina baš kao i Julia Roberts, koja u filmu ipak igra manju rolu. Usprkos svim nabrojenim imenima lik koji će većini gledatelja ipak najviše ostati u sjećanju je najvjerojatnije Reuben Tishkoff, židovski milijunaš i bivši vlasnik casina, sav u zlatu i dijamantima i beskrajno cool sunčanim naočalama u izvedbi razigranog filmskog veterana Elliota Goulda.

Jasno je da je čitavu ovu zlatnu hollywoodsku nisku trebalo držati na uzdi, neprimjetna ali snažna redateljska ruka Steven Soderbergha uspjela je u tome bez većih problema. Priča filma klizi kao po loju i bez zastoja, svi njeni sastojci umješno su izmiješani pa film sadrži podjednake omjere smijeha, romanse i akcije, a sve je skupa prožeto nizom brzih, epigramatičnih i nadasve duhovitih dijaloga u kojima gledatelj usprkos obilatom korištenju stručnog žargona beskrajno uživa.

"Ocean's Eleven" je stilski izvanredno dotjeran i dramaturški rafiniran film u kojem je, zahvaljujući razigranoj glumačkoj postavi ali ponajviše režiji Stevena Soderbergha na zadovoljstvo filmske kritike i publike pronađena ona zlatna sredina između umjetnosti i zabave. Naša preporuka: obavezno pogledati!