100 min
2003.
Once Upon a Time In Mexico

Recenzija: BILO JEDNOM U MEKSIKU / Once Upon a Time In Mexico

Recenzija: BILO JEDNOM U MEKSIKU / Once Upon a Time In Mexico BILO JEDNOM U MEKSIKU
(Once Upon a Time In Mexico)

Saga o mitskom junaku i sviraču gitare, El Mariachiju, nastavlja se, a nova pustolovina našeg junaka dovodi u borbu protiv ostataka revolucije, protiv pohlepe i osvete. Stalno praćen tragedijom, El Mariachi se povukao iz društvenog života. Iz tog izoliranog načina života tjera ga Sands, pokvareni agent CIA-e, koji  samotnog junaka zapošljava da sabotira urotu koja se sprema protiv predsjednika Meksika, urotu koju je pokrenuo zli Barrillo. Ali El Mariachi također ima svoje razloge za povratak...

BILO JEDNOM U MEKSIKU / Once Upon a Time In Mexico

I treći, završni dio Rodriguezova "The Good, the Bad and The Ugly" mariachi serijala (prethodili su "El Mariachi" 1993. i "Desperado" 1995.), direktno je naslonjen na ikonografiju spaghetti-westerna koje je snimao Sergio Leone, filmove koji su u velikoj mjeri izmijenili estetiku žanra. Leoneova trilogija ("Za šaku dolara", "Za dolar više", "Dobar, loš, zao") utjecala je na brojne autore, a posljednji u dugom nizu je Robert Rodriguez.

Once Upon a Time In Mexico
Once Upon a Time In Mexico

Premda bi se za ovaj film mogle koristiti isti napadi (pretjerivanje, pirotehnika...) kao za "Bad Boys 2", razlika je drastična. Najprije, u financijskom smislu: Rodriguez bi za novac utrošen u "Bad Boyse" snimio dugovječni "mariachi" serijal po uzoru na Bonda. Drugo, Rodriguez se igra - i pričom i likovima - i u tu igru uvodi i gledatelja. Treće, Rodriguez je maštovit, pa čak i kad pretjeruje, njegova rješenja su vrlo zabavna (bijeg Banderasa i Salme iz hotelske sobe dok su vezani lancima; pucanje na slijepo Johnnyja Deppa). Četvrto, Rodriguezov film pun je energije i dinamike, ne i ispraznosti, premda prisustvujemo festivalu pirotehnike i metaka… Ovdje bih se trebao zaustaviti i ne pretjerivati, pošto "Bad Boys 2" nije nikakav primjer za usporedbu, pa se treba okrenuti samo Rodriguezu. Dobro je što je trilogiju priveo kraju, dobro zbog njega samog, jer je sve važne stvari već potrošio u prva dva dijela. Treći se iz te perspektive može jedino iščitavati kao reciklaža te pomisao kako je jedini smisao snimanja ovog dijela upravo referenca na Leoneovu trilogiju. Kao da slušam Rodrigueza: kad već moj idol ima trilogiju, moram i ja ustrajati u tom naumu, bez obzira koliko to bilo nepotrebno!

Once Upon a Time In Mexico
Once Upon a Time In Mexico