infobox: ŠKOLA ROCKA (The School of Rock)

ŠKOLA ROCKA
The School of Rock
Richard Linklater
Mike White
Jack Black, Adam Pascal, Lucas Papaelias, Chris Stack, Sarah Silverman, Mike White, Lucas Babin, Joan Cusack, Jordan-Claire Green, Veronica Afflerbach, Miranda Cosgrove, Joey Gaydos, Robert Tsai, Angelo Massagli
Paramount Pictures, SAD
108 min
2003.
The School of Rock

Re: ŠKOLA ROCKA / The School of Rock
Ajde jedva čekam da vidim...
U najavama mi je izgledalo jadno, ali sa četiri kokice očito nije.
Komentar: Dar 09.04.2004.

Recenzija: ŠKOLA ROCKA / The School of Rock

Recenzija: ŠKOLA ROCKA / The School of Rock ŠKOLA ROCKA
(The School of Rock)

Novi pretendent na prijetolje kralja filmske komedije

Dewy Finn (Black) dobija "nogu" od svog rock banda i silom prilika preuzima ulogu svog cimera kao zamijenski učitelj u jednoj konzervativnoj školi. Kada u razredu koji mu je dodijeljen prepozna nekoliko glazbenih talenata dolazi na maestralnu ideju osnivanja školskog rock-banda sa kojim se nada osvojiti zamamnu novčanu nagradu na lokalnom amaterskom rock festivalu...

ŠKOLA ROCKA / The School of Rock

Pažljivijim filmskim fanovima, u koje se (ne)skromno ubrajam upečatljiv lik glumca Joe Blacka zasigurno je upao u oko već u Frearsovom filmu "High Fidelity". Gledajući ga u sporednoj ali upečatljivoj rolici manijakalnog trgovca u Cusackovom antikvarijatu sa rijetkim i starim pločama pomislio sam tada: "Bože, što bi ova mesna štruca sirovog komičarskog talenta napravila od filma u kojemu bi bila glavna zvijezda?".

škola-rocka-slika1
škola-rocka-slika2

Moju znatiželju još je više potakao "Lord of the Piercing", Blackova sjajna zafrkancija na Jacksonovog "Gospodara Prstenova" koja je smijehom dobrano začinila dodjelu filmskih MTV nagrada 2002. godine a čiji djelove, pogotovo urnebesnu scenu Elrondova Vijeća u kojoj Black donos "Prsten Gospodar" pirsan o vlastite mošnje, još i danas možete downloadati sa Neta.

Ergo, "Škola Rocka" koja upravo igra u našim kinima u potpunosti je potvrdila moje dobre slutnje kako se u, ruku na srce poprilično neprivlačnoj, zaokruženoj i masnokosnoj Blackovoj pojavi zaista krije nebrušeni komičarski talent.

Štoviše, mišljenja sam da čak i da nije odlične Linklaterove režije i inteligentne Whiteove scenarističke varijacije teme iz "Društva Mrtvih Pjesnika" (koja je već sama po dovoljan razlog za smijeh) kako bi energija koju Joe Black unosi u svoje gegove i britke onelinere bila sasvim dovoljan razlog za gledanje, ovako (dakle zahvaljujući jednako uvjerljivom doprinosu dvojca White-Linklater) "Škola Rocka" izdiže se visoko iznad prosjeka hollywoodske komedije nudeći gledatelju jedinstven, doduše pomalo pomaknut ali zato zaista urnebesno duhovit i zabavan filmski doživljaj.

Dodamo li tome prigodno žestok soundtrack filma u kojemu će svi fanovi žestokih gitarskih rifova i moćnog zvuka starog beskompromisnog rocka zasigurno doći na svoje "Škola Rocka" spada u red rijetkih filmova kojeg bez sustezanja mogu preporučiti baš svima baš kao što bez sustezanja mogu ustvrditi kako Hollywood nakon dugo vremena ponovno ima veliku komičarsku zvijezdu. Joe Black je ovim filmom naime s pravom najavio svoj juriš na upražnjeni tron kralja filmske komedije.

škola-rocka-slika3
škola-rocka-slika4