engleski
hrvatski, slovenski, srpski, engleski

animirani izbornici, trailer, filmografija, audio komentari redatelja i Marka 'Choppera' Reada, izbačene scene

Recenzija: Chopper / CHOPPER

Recenzija: Chopper / CHOPPER Chopper
(CHOPPER)

Za Andrew Dominika nisam nikad u životu čuo, mada sam se oduševljavao njegovim uradcima. Svaki video spot grupe «Crowed House» bio je malo remek djelo, jednako kao i neki spotovi koje je radio za «Cruel Sea and The Church» i Jenny Morris  za koje odnio niz priznanja.  Čini se da je po ovom čovjeku sretna zvijezda toliko ispraznila svoja crijeva da se vjerujem jadniku ne vide niti oči.

Chopper / CHOPPER

Za svoj filmski dugometražni prvijenac na slijepo je odabrao glumca iz treće lige, koji je u naredne tri godine snimio nekoliko velikih naslova (Black Hawk Down, Hulk, Finding Nemo), što je uzrokovalo da šira publika iskaže interes za retro uradkom glumca Erica Banadinovića. Andrew Dominik je osim toga publici bio zanimljiv i stoga što je rođen na Novom Zelandu u Wllingtonu, gradiću o kojem zahvaljujući naravno Peteru Jacksonu svi znaju sve, tako da su se za ovog čovjeka sudbinske karte poklopile bolje nego li je mogao i sanjati dobivši priliku koja se ne propušta. Osobno mi je drago zbog tog slijeda okolnosti jer da se desilo drugačije, ovaj bi film nezasluženo ostao u underground zapećku.

Chopper, pravim imenom Mark Read, kriminalac je za kojeg se smatra da je direktno umješan u 19 okrutnih ubojstava, od kojih je osuđen i to na jedvite jade, tek za jedno. Uprkos tome, Chopper je skoro polovinu života odsjedio iza rešetaka gdje je napisao devet autobiografskih romana koji su u Australiji u samom vrhu čitanosti svih vremena. Redatelj je oslonivši se na Readove ispovijesti počupao najzanimljivije djelove i od toga sklopio priču o Chopperu, čovjeku čija je životna fascinacija bila ostati zapamćen kao kriminalni virtuoz, a koji je u biti svakim svojim korakom neumitno tonuo sve dublje u blato svojih bizarnih poteza u kojima su i najbrutalnija ubojstva izgledala groteskno.

Fenomenalni Eric Banna u ulozi Choppera gestom, pričom i mimikom oslikao je lik australskog ubojice na do sad uistinu specifičan način, a sam Andrew Dominik kreirao je jedan od najdojmljivijih filmova koji je posljednjih godina stigao iz Australije.  Topla preporuka.