Ma to je čista petica.Film je genijalan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Komentar: Delboy 13.10.2005.

Recenzija: NIČIJA ZEMLJA   / No Man's Land

Recenzija: NIČIJA ZEMLJA   / No Man's Land NIČIJA ZEMLJA
(No Man's Land)

Bosanski MASH
Godina je 1993., rat u Bosni je na vrhuncu. Surovom igrom sudbine dvojica vojnika Čiki (Branko Đurić) i Nino (Rene Bitorajac), bosanac i srbin nađu se na "ničijoj zemlji", komadićku miniranog tla između dviju suprostavljenih strana. U pokušaju da se izvuku iz tragikomične situacije u kojoj su se našli pomaže im hrabri časnik UN-a direktno se suprostavljajući direktivi da se ne miješa. Hrpa za senzacijama uvijek gladnih ratnih izvjestitelja saznaje za slučaj dvojice vojnika i neobična ratna dogodovština ubrzo prerasta u međunarodni incident.
NIČIJA ZEMLJA   / No Man's Land

Tanović u svom filmu svu tragediju svoje zemlje rastrgane ratom simbolički sažima na sudbinu bosanskog vojnika koji leži na mini. Izvanredno duhovita, opora i bez moraliziranja... "Ničija Zemlja" je antiratni film kakav u Hrvatskoj tek treba snimiti.
"Ničija Zemlja" nije ratni već antiratni film u najboljem smislu riječi. Cinično, apsurdno i bez dlake na jeziku dočaravajući svu besmislenost rata (ne samo onog u Bosni u čije je razdoblje radnja smještena, već rata uopće) film uspješno izbjegava bilo kakve stavove o spomenutom sukobu, u njemu nema optuživanja ni upiranja prstom u potencijalne krivce. Beskompromisno odbacujući tipičnu infantilnu hollywoodsku filozofiju ratnih mitova i legendi "Ničija Zemlja" je istovremeno opor i varljivo romantičan film koji sav svoj šarm i neodoljivu privlačnost teškoj i bolnoj temi usprkos ponajprije ima zahvaliti osjećaju za humor svog redatelja i scenarista Danisa Tanovića. Da je njegov tipično bosanski duhoviti rarkurs upravo najbolji način za predočavanje razmjera apsurda i nevjerojatne količine gluposti koje su se na ovim prostorima događale potaknute ratnim kovitlacom svjedoči i prestižna nagrada za najbolji scenarij na ovogodišnjem filmskom festivalu u Cannesu. Istovremeno u filmu je vidljiv i fini osjećaj za mjeru pa ovaj teatar apsurda sa zakletim neprijateljima koji nemaju hrabrosti ubiti jedan drugog, mirovnim snagama UN-a koje ni međusobno nemogu naći zajednički jezik, a imaju zadatak uspostaviti komunikaciju sa zaraćenim stranama i bulumentom novinara koja je brojnija od vojnika i zna više o tome što se događa nego bilo tko od uključenih strana u ratu cijelo vrijeme uspijeva ostati u granicama realnosti te gledatelju jasno prenijeti svoju snažnu antiratnu poruku.
Film obiluje kvalitetnim glumačkim izvedbama, Branko Đurić i Rene Bitorajac izvanredni su u naslovnim ulogama Čikija i Nina i njihovi briljantni britki dijalozi upravo nose čitav film, upečatljiv je i Filip Šovagović u ulozi Cere a izvanredne glumačke minijature ostvarili su i Mustafa Nadarević i Đuro Utješanović.