119 min
2003

Recenzija: ISPLATA / Paycheck

Recenzija: ISPLATA / Paycheck ISPLATA
(Paycheck)

John Woo at its best

Paycheck je "sezonski" film po noveli Phillip K. Dicka. Isti tren kada sam vidio Dickovo ime film me odbio i nimalo mi dao volje da ga pogledam. Film je režirao proslavljeni John Woo koji je i više nego poznat, jednima poznat po super akcijskim filmovima a drugima po preuveličavanju i doslovnom uništavanju filma - slično se desilo sa Mission Impossible 2. Paycheck ima sva svojstva dobrog filma ali ispada nekako sirovo - uz sve skupa, bolji je od "Reindeer Games".

ISPLATA / Paycheck

Za Bena Afflecka koji glumi kompjuterskog inženjera po imenu Michael Jennings, 2003 godina nije bila baš bog zna što i svi su očekivali da bi ovaj film mogao napraviti nekakvu prekretnicu u njegovoj trenutnoj karijeri, noto se nije desilo. Priča filma ide vrlo jednostavno, high tech korporacije unajmjulju Jenningsa da krade i poboljšava sisteme i opremu, nakon što on završi misiju, njegov agent Shorty (Paul Giamatti) mora pobrisati Jenningsovu memoriju tj. mozak o toj operaciji zbog očitih razloga. Inaće, poslovi koje Jennings obavlja traju oko dva-tri mjeseca, no pojavljuje se njegov stari prijatelj i nudi mu posao koji bi mu se više isplatio ali bi isto tako i dulje trajao.

Njegov stari prijatelj Jimmy Rethrick (Aaron Eckhart), namjesti mu posao koji bi trebao trajati oko tri godine, naravno, cijela operacija bi trebala biti izbrisana iz memorije isti čas kada završi posao, posao koji bi bio "težak" 92 miliona. Isprva Jenning razmišlja ali ipak prihvati ponudu, pogotovo kada vidi da će raditi sa zgodnom biologinjom Rachel Porter (Uma Thurman). Priča se nastavlja tri godine kasnije, posao je obavljen i Jennings je spreman preuzeti svoju isplatu, on dolazi u banku i saznaje kako je navodno zamijenio 92 miliona za nekakvu kovertu u kojoj su stvari koje mu ništa ne znače.

Jenningsova je memorija izbrisana i on se ne može sjetiti zbog čega je zamijenio bogatstvo za par stvari koje mu nemaju smisla. Isto tako, ne može se sjetiti ni što je radio za Rethricka kada ga FBI agenti Dodge i Klein uhite i ispituju ga o njegovim poslovima i njegovoj umješanosti sa članom vlade koji je prodao svoj top-secret rad Rethricku. Agenti pokušaju vratiti dio njegove memorije no Michael bježi uz pomoć nekakvih McGyverskih alata. Jennings je u bijegu i traži Rethricka da mu objasni situaciju.

John Woo je napravio neke cool filmove poput Face/Off i razočaravajućeg Mission Impossible 2, no koliko su god njegovi filmovi cool toliko Paycheck nije. Po priči Philip K. Dicka do sada su filmovi bili poprilično dobri poput "Blade Runner", "Total Recall" i "Minority Report". Woo može napraviti super akciju ali kada dođe do priče tu nekako stane. Priča se jedva drži skupa, tek toliko da nam da do znanja tko bi sve trebao poginuti i što bi sve trebalo eksplodirati. Finalne scene filma dolaze do vrhunca absurda i prekršaja svih nekakvih pravila i filmskih norma, tu je scena u kojoj likovi koji su naoružani odjednom bace oružje i odluče se na borbu golim šakama. Isto tako, odabir Bena Afflecka za glavnog junaka ovog akcijskog filma je veliki promašaj jer Affleck nije nikakav akcijski junak, isto tako korištenje talenta Paula GIamattia i Ume Thurman koji uopće ne spadaju u ovakav film. Paycheck je po onome što sam vidio, najlošija adaptacija Dickovih novela, ali naravno kao i svaki film, isplati ga se pogledati da se čovijek i sam uvjeri u pokoji detalj naveden u ovom tekstu. Ako vam se film baš i ne gleda, pogledajte ga barem zbog motora koji dolazi u nagradnoj igri kao specialna trakcija od strane distributera Blitz-a.

« povratak Philatz