HRT
95 min
1996.

Recenzija: KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU / Kako je počeo rat na mom otoku

Recenzija: KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU / Kako je počeo rat na mom otoku KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU
(Kako je počeo rat na mom otoku)

Godina je 1991. Na jedan mali otok na Jadranu dolazi Blaž Gajski. On je otac vojnika koji je tu na odsluženju vojnog roka i želi ga nekako izvući iz vojarne. No, stanje je na otoku napeto. Major Aleksa, gotovo potpuno lud zapovjednik vojarne, minirao je skladišta i prijeti da će cijeli otok dignuti u zrak ako itko išta pokuša protiv njegove vojarne. "Vrlo kvalitetna" priredba ispred vojarne samo pojačava njegovo ludilo…

KAKO JE POČEO RAT NA MOM OTOKU / Kako je počeo rat na mom otoku

Šestogodišnja (i duža) suša uspješnih filmskih ostvarenja napokon je prekinuta 1996/7. godine debitantskim filmom Vinka Brešana (ko-scenarist zajedno sa ocem, poznatim piscem Ivom Brešanom) "Kako je počeo rat na mom otoku", komedijom o kojoj se danas, pola godine nakon premijernog prikazivanja može govoriti isključivo kao o fenomenu. Fenomenu za koji se tražila karta više i koji je vidjelo oko 300.000 ljudi u konkurenciji (do tada) neprikosnovenih američkih celuloidnih proizvoda. A u tim trenucima tisak u Hrvatskoj je funkcionirao po pravom zapadnjačkom star sistemu: nije bilo novine koja nije objavila sliku ili razgovor sa Vinkom ili njegovom obitelji o kojima se trudilo saznati sve. Pa kako, pa zašto, pa imaš li recept za hit, pa ovo pa ono... A cijela mudrost izrečena je odgovorima u samom startu: "pomiriti" hrvatski film sa publikom, vratiti je u kina i nasmijati - u čemu je je svakako uspio. To je očito! Poigravajući se sa ozbiljnim događajima na jednom imaginarnom otoku tijekom prvih dana domovinskog rata ponudio je cijelu paletu malomišćanskih likova (redikuli, neshvaćeni pjesnici, novoustoličeni časnici...) koji ispred opkoljene kasarne JNA postavljaju cijeli happening ne bi li privoljeli majora Aleksu na predaju... Likovi koji kao da su proizišli iz Smojine radionice, uz nezaobilazni mediteranski štih i humor (zlobnici su to poređivali sa prizemnih srpskim) najveći su kvalitet ove uspješnice. Čekamo Brešanom idući rad!