španjolski
hrvatski, slovenski, srpski, makedonski
foršpani za tri Almodovarova filma (Pričaj s njom, Sve o mojoj majci, Živo meso)

Recenzija: PRIČAJ S NJOM / Hable con ella

Recenzija: PRIČAJ S NJOM / Hable con ella PRIČAJ S NJOM
(Hable con ella)

Novinar Marco se zaljubljuje u toreadoricu Lidiju koja će nakon nesreće u areni završiti u komi. Tijekom brige za Lidiju, Marko u bolnici upoznaje Benigna, bolničara koji njeguje teško ozlijeđenu balerinu Aliciu, koja je poput Lidije u komi. Uz to, Benigno se u svoju pacijenticu zaljubio ne krijući to od svog novog poznanika. Između dvoje muškaraca razvija se čudan odnos prijateljstva i odanosti, odnos u koji ih je čudnom povezanošću sudbina uputila tragedija njima dragih osoba. Odnos u kojem se Marco upoznaje sa jednim sasvim drugačijim svijetom...

PRIČAJ S NJOM / Hable con ella

hable1
hable2

U tom trenutku, negdje na polovici filma, kontroverzni ali i lucidni Španjolac Pedro Almodovar (oscar za najbolji izvorni  scenarij 2002. godine) priču usmjerava u sasvim drugom smjeru. Smjeru u kojem na ivici patetike, melodrame i kiča izvlači živu glavu velikog autora pred kojim se publika duboko mora pokloniti. Toliko emocija i vještine u zaokružavanju sudbina običnih ljudi u neobičnim okolnostima, emocija u kojima je muškarcima dozvoljeno iskazati sve ono potiskivano u sebi u ime plakatnog machizma. Izvanredan lik (i uloga) bolničara Benignija teško da bi itko osim Pedra uspio posložiti u scenaristički višeslojnu priču o ljubavi i odanosti. Lik toliko predan i posvećen svojoj ljubavi nasuprot kojeg se i drugi muškarac (Marco) može prepustiti osjećajima i zacementirati jednom uspostavljeno prijateljstvo.

Almodovar je još jednom snimio istinsko remek djelo, djelo puno lijepih boja, kadrova i muzike (favorit potpisnika ovih redova je nadahnuta izvedba "Cucurrucucú Paloma" Caetana Velosa), a ponajviše emocija i humanosti koje se riječima teško može predstaviti. Jednostavno, "Pričaj s njom" je film koji ne smijete propustiti, film koji će vas nadahnuti, oraspoložiti, a čak i kad vas rastuži - da li zbog bizarnosti događaja ili daljnjih sudbina naših junaka - osmijeh sa lica vam neće nestati. Čudesan, genijalan film!

važnije nagrade:

OSCAR - najbolji izvorni  scenarij

EVROPSKE FILMSKE NAGRADE - najbolji film, scenarij, režija, gl. muška uloga