Re: KRUG / Ringu
lapsus... Bandu je ime Buggles
Komentar: vlado 07.07.2006.

Recenzija: KRUG / Ringu

Recenzija: KRUG / Ringu KRUG
(Ringu)

Nalikovalo je urbanoj legendi: video-traka sa košmarnim slikama vodi ka telefonskom pozivu koji za točno sedam dana najavljuje smrt osobe koja je pogledala neobični snimak. Novinarka Reiko Asakawa bila je skeptična prema toj priči sve dok nije saznala da su četiri tinejdžera (među kojima je bila i njena nećakinja) umrla na misteriozan način točno 7 dana pošto su pogledali sadržaj kazete.

KRUG / Ringu

Dozvoljavajući istraživačkoj radoznalosti da prevlada, Reiko ulazi u trag kazeti i gleda je. Nakon toga je prisiljena pozvati u pomoć bivšeg supruga kako bi spasila život sebi i sinu. Imaju samo sedam dana da zajednički riješe misteriju "kruga". Kraj se približava, njihov očaj je sve veći i čini se kako se svi zidovi sklapaju oko njih...

ring2
ring3

Da parafraziramo nekadašnji hit Radioheada - video ne ubija radio zvijezdu već tinejdžere! Najuspješniji film u Japanu nastao je ekranizacijom romana Kojia Suzukija (zovu ga japanskim Stephenom Kingom), i ubrzo po prikazivanju postao pravi fenomen. Poslije pojave ovog filma (koji je doživio još dva dijela, 1999. "Ringu 2" i 2000. "Ringu 0: Baasudei"), u Japanu je nastao potpuno novi filmski žanr - psiho-horor (koji u Americi vješto preuzima M. Night Shayamalan, naročito "Šestim čulom" - ne bih se zakleo na daroviti Indijac nije barem 10-tak puta gledao Nakatin rad). Radilo se o istinitoj priči (što bi ipak bilo pretjerano, osim ako nije riječ o nekom serijskom ubojici i modificiranoj priči) ili urbanoj legendi, nije bitno po sam film: "Krug" je osvojio Japan, a zatim i cijeli svijet. Nije dugo trebalo čekati američku verziju, ali o tome drugi put. Ukoliko ste ljubitelj psiho horora, ovo je pravi izbor za vas: nema tu hektolitara krvi / kečapa niti potenciranog nasilja nalik novom američkom valu tinejdžerskih horrora. Japanski «Krug» je ponajprije pametno napisan film (očito i roman) pun mistike, a zatim i izvrsno režiran u kojem je jedan od najvažnijih detalja glazbena podloga. O glumačkim doprinosima teško je suditi, jer još uvijek ne uspijevam prepoznati količinu i snagu emocija kod istočnjaka (što je za za ovaj film vrlo važno), a za prosječnog gledatelja (u čiju se ulogu pokušavam staviti) ipak problem. Zanemarite li ovo posljednje, japanski «Krug» prikovat će vas za stolac!

ring3
ring4
ring5