Jo nema komentara na ovu recenziju

Trenutno niste ulogirani pa ne mo緀te ni dodavati komentare
Recenzija: KRALJ ㎏ORPIONA / The Scorpion King

Recenzija: KRALJ ㎏ORPIONA / The Scorpion King KRALJ ㎏ORPIONA
(The Scorpion King)

Film po mjeri 鑕trnaestogodi筺jeg klinca
Radnja "Kralja ﹌orpiona" smje箃ena je u prapotopno doba, nekih 3000 godina prije Kristova ro餰nja. 甧ljan bezgrani鑞e mo鎖 dijaboli鑞i vladar Memnon (Steven Brand) odlu鑙o je eliminirati sve svoje potencijalne protivnike i porobiti sva pustinjska plemena koja bi mogla predstavljati prijetnju tom njegovom naumu. Pre緄vjeli nomadi iz pustinje unajmljuju legendarnog akadijanskog ratnika Mathayusa (Dwayne Johnson) da uni箃i izvor Memnonove mo鎖, 鑑robnicu po imenu Cassandra (Kelly Hu).
KRALJ ㎏ORPIONA / The Scorpion King

Mathyus me饀tim otkriva kako je i sama 鑑robnica tiraninov zarobljenik, pa je osloba餫 uzni箃va i odvodi duboko u pustinju progonjeni bjesomu鑞om potjerom vladarevih podanika...

"Kralj ﹌orpiona" jo je jedan u nizu tipi鑞ih hollywoodskih pustolovnih filmova. Napravljen u "conanovskom" stilu sa naglaskom na akciju i "prigu筫nom" pri鑟m ovaj fim prvenstveno je namijenjen klincima... i svima onima koji se bar na sat-dva 緀le tako osje鎍ti.

Nakon izvanrednog uspjeha na kino blagajnama 筰rom svijeta, bilo je samo pitanje vremena kada 鎒 se Stephen Sommers, redatelj i producent blockbustera "Mumija" i "Povratak Mumija" odlu鑙ti za jo jedan film u sli鑞om stilu. No usprkos mnogim naga餫njima koja su pratila ovaj projekt, "Kralj ﹌orpiona" u strogom smislu rije鑙 nije ni prethodnik ni nastavak spomenutog serijala. Ovaj avanturisti鑛i film u svojoj naravi predstavlja ono 箃o amerikanci u 綼rgonu nazivaju "spin-off", dio originalne pri鑕 oko kojega nastaje novi serijal. U slu鑑ju "Kralja ﹌orpiona" osnova nove fran筰ze je lik neustra筰vog egipatskog ratnika, poznatog nam iz "Povratka Mumija" kojega svojom zaista impresivnom (preko dva metra visokom i 125 kilograma te筴om) pojavom utjelovljuje zvijezda ameri鑛og profesionalnog hrvanja Dwayne "The Rock" Johnson. Producenti filma, ina鑕 vlasnici licence Svjetske hrva鑛e federacije (WWF-a) Vince i Linda McMahon, imaju鎖 u vidu popularnost ovog "sporta" u americi igrali su o鑙gledno na sigurno, a redatelj originalnog serijala Sommers lagano se iskrao iz redateljskog stolca. Zadovoljiv筰 se koproduciranjem filma redateljsku palicu prepustio je iskusnom majstoru ameri鑛e B-produkcije Chucku Russellu ("Brisa", "Maska", "The Blob").

"Kralj ﹌orpiona" napustio je proku筧nu formulu fantasti鑞e mistike pro緀te zapanjuju鎖m specijalnim, vizualnim i inim efektima koji su krasili obje "Mumije" i okrenuo se pomalo ve zaboravljenom "conanovskom" stilu filmova ma鑑 i magije. Sumnji鑑vi gledaju鎖 na poprili鑞o velik bud緀t, od nekih 60-tak milijuna dolara i Universalovu iznimno agresivnu reklamnu kampanju mnogi ameri鑛i filmski kriti鑑ri pretpostavljali su da 鎒 najvjerojatnije biti rije o jo jednoj tipi鑞oj hollyvwoodskoj akcijskoj pustolovini sa strip-likovima i radnjom 箄pljom poput ementalera namijenjenoj prvenstveno zabavi adolescentne kino publike... i bili su u pravu.

Najzanimljivije od svega je to 箃o se to nikome od ljudi koji su stvarali film pa ni filmu samom zaista ne mo緀 uzeti za zlo. "Kralj ﹌orpiona" je zaista celuloidni proizvod, 箃ono bi se reklo 筰roke potro筺je, namijenjen prvenstevno i jedino jednokratnoj zabavi kino masa i ni u jednom trenutku ne glumi ne箃o drugo. I jest, prepun je kli筫ja i stvari pokradenih iz bezbroj filmova sli鑞e tematke snimljenih prije njega, i gluma je plo筺a, likovi su 箄plji a radnja je tanka, ali... Film je jednostavno zabavan, i na razini plitkog akcijsko-pustolovnog filma funkcionira besprijekorno, a ako ste 鑕trnaestogodi筺jak film 鎒te na鎖 jednostavno savr筫nim.

"Kralj ﹌orpiona" film je namijenjen djetetu koje spava u svakome od nas i koje ne mari previ筫 za stroge filmske pojmove poput: dramaturgije, dubine filmskih likova ili pak povijesne utemeljenosti filmske radnje. Svima dakle koji potajice sanjanju o slatkom grijehu adolescentne kino zabave preporu鑑mo gledanje ovog filma pa makar kao alibi u kino morali povesti pravog klinca.

P.S.
Mo綿a 鎒 vas Dwayne "The Rock" Johnson u naslovnoj ulozi na trenutke podsjetiti na hrva鑑 koji je posve zalutao u surovi svijet profesionalne glume no imajte na umu da je sada bogati i slavni Arnold Schwartezneger svojevremeno svoju gluma鑛u karijeru zapo鑕o filmskim biserom pod nazivom: "Hercules in New York".