infobox: ZDRUŽENA BRAĆA (Band of Brothers)

ZDRUŽENA BRAĆA
Band of Brothers
David Frankel, Tom Hanks, David Leland, Richard Loncraine, David Nutter, Phil Alden Robinson, Mikael Salomon, Tony To
Erik Jendresen, Tom Hanks, John Orloff, E. Max Frye, Graham Yost, Bruce C. McKenna, Graham Yost, Erik Bork
Damian Lewis, Donnie Wahlberg, Matthew Settle, Ron Livingston, Scott Grimes, Neal McDonough, Frank John Hughes, Rick Warden, Rick Gomez, Robin Laing, Dexter Fletcher, David Schwimmer, James Madio, Marc Warren
Ratni / Drama
HBO
ISSA
598 min
2002
Band of Brothers
engleski, francuski
arapski, bugarski, hrvatski, češki, danski, nizozemski, engleski, finski, francuski, grčki, hebrejski, mađarski, islandski, norveški, poljski, rumunjski, španjolski, švedski, turski
English DD 5.1 (AC3), French DD 2.0 (Stereo).
Documentary 'We Stand Alone Together: The Men of Easy Company' (80 mins).
The Making of Band of Brothers (30 mins).
Ron Livingston's video diaries.
HBO's premiere screening of the miniseries on the beaches of Normandy.
Character biographies.
Scene selections.
Weblinks.
Still photo gallery.
Episode previews.
Series index.

Recenzija: ZDRUŽENA BRAĆA / Band of Brothers

Recenzija: ZDRUŽENA BRAĆA / Band of Brothers ZDRUŽENA BRAĆA
(Band of Brothers)

"Združena braća" igrana je serija rađena po istoimenoj knjizi Stephen E. Ambrosea u kojoj se prati ratni put Easy satnije, padobranske postrojbe inače frakcije legendarnog 506. bataljuna još legendarnije 101. avijatičarske pukovnije Američke vojske koja je izvodila ratne operacije na području Europe u razdoblju od 1943. godine do konca II svjetskog rata.

ZDRUŽENA BRAĆA / Band of Brothers

Kroz 10 epizoda (Currahee, Day of Days, Carentan, Replacements, Crossroads, Bastogne, The Breaking Point, The Patrol, Why We Fight, Points) pratimo sudbine Easy satije od temeljne obuke u vojnom kampu Toccoa u državi Georgia (SAD) 1942. godine, preko odlaska u Aldbourne (Engleska) gdje se postrojba pripremala za podršku Savezničkim snagama u invaziji na Europu, sve do desanta iznad europskog tla na Day of Decision, te njihovog trogodišnjeg vojevanja protiv Sila Osovine.

Ono što je u startu uočljivo, jest poveznica sa Spielbergovim filmom "Spašavanje vojnika Ryana". Osim što se povijesno i Spielbergov film i "Združena braća" oslanjaju na isto razdoblje, u ulozi glavnih producenata pojavljuju se Steven Spielberg i Tom Hanks (koji se osim u ulozi producenta u seriji pojavljuje i kao jedan od redatelja). Laički rečeno "Združenu braću" mogli bi okarakterizirati kao "Spašavanje vojnika Ryana" produljenog na 10 sati materijala, no već nakon odgledane prve epizode ova asocijacija pada u vodu.

"Združena braća" nema nositelja glavne role, već je ta uloga dodijeljena čitavoj Easy satniji što je vrlo dobro iskorišteno i u Scottovom "Padu crnog jastreba". Scene bitki prikazane su dokumentaristično, s odmakom od patetike kojoj su valjda i nesvjesno skloni kako američki redatelji koji se dotiču američke ratne povijesti, tako i glumci koji takve uloge preglumljuju, te konačno i sami filmski konzumenti s američkog kontinenta. Zahvaljujući brojnim svjedočanstima preživjelih pripadnika Easy satnije, te njihovim uistinu nevjerovatnim doživljajima iz ratnih dana, ova serija oslikava rat njegovim namjmračnijim bojama pa će gledatelj počesto s grčem u želucu svjedočiti mnogim pogibeljima američkih vojnika, kako herojskim, tako i onim tragikomičnim, koje su rezultat ljudske gluposti i kukavičluka. Rat na filmskom mediju u ovom formatu i u ovom minutažnom opsegu nikad nije izgledao ovako realno.

Svaka epizoda ove serije započinje dokumentarnim svjedočanstvom WWII američkih veterana pripadnika E satnije, a završava povijesnim činjenicama i osvrtima prekaljenih ratnika i generala na događaje koji su izmjenili tijek ratovanja u Europi, a čiji su svjedoci bili.

Sirova akcija "Združene braće" bez nepotrebnih padova u radnji te sa spretno izbjegnutim dramskim zavrzlamama (težište je stavljeno na opise događaja, dok je karakterizacija likova prepuštena njima samima) realno oslikava neke od najvećih bitaka II svjetskog rata. Zahvaljujući povelikom broju snimljenog dokumentarnog materijala, intervjua, mnogobrojnih pisama, dnevnika te fotografija pripadnika E satnije, ovaj filmski paket sa 6 DVD-ova je neizostavan materijal vrijedan pažnje ne samo za pozorno gledanje, već zaslužuje mjesto na polici svakog ljubitelja filmske kronike ovog mračnog perioda povijesti ljudskog roda.