VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: UHVATITE CARTERA (GET CARTER)

Bez ocjene
HRVATSKI NASLOV:
UHVATITE CARTERA
NASLOV ORIGINALA:
GET CARTER
REŽIJA:
Stephen Kay
SCENARIJ:
David McKenna prema noveli Teda Lewisa
GLAVNE ULOGE:
Sylvester Stallone, Miranda Richardson, Rachel Leigh Cook, Mickey Rourke, Michael Caine, Alan Cumming
ŽANR:
Akcijski / Drama / Triler
PRODUKCIJA:
Morgan Creek / Franchise
DISTRIBUCIJA:
UCD
TRAJANJE:
102 min
GODINA:
2000
IZDANJE:
kino
KOMENTARI:

Još nema komentara na ovu recenziju

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Recenzija: UHVATITE CARTERA / GET CARTER

Recenzija: UHVATITE CARTERA / GET CARTER UHVATITE CARTERA
(GET CARTER)

Carter (Stallone) utjerivač je dugova iz Las Vegasa. Na vijest da mu je brat umro odlazi u Seattle na pogreb. Bratova udovica (Richardson) prima ga hladno, s obzirom da godinama nije komunicirao s bratom. Bratova kći (Cook) odaje mu kako sumnja da joj je otac ubijen. Carter počinje privatnu istragu koja u prvi plan kao sumnjivca izbacuje makroa Paicea (Rourke) i informatičkog milijardera Kinneara (Cumming). Carter se nađe na meti napadača, ali i bratova obitelj.
UHVATITE CARTERA / GET CARTER

Godine 1971. redatelj Mike Hodges snimio je film "Get Carter", krimić o obiteljskoj osveti situiran u polusvijet Newcastlea i temeljen na romanu "Jack's Return Home" stanovitog Teda Lewisa. Ovaj nepretenciozni, tipično britanski krimić s vremenom se izlio iz korita i postao mali kultni film otočke kinematografije. Nedavno je u statusu klasika prikazan i na HTV, a o naraslom ugledu Hodgesovog filma govori i to da je izvorni scenarij tiskan kao knjiga u prestižnoj knjižnici British Film Institutea i "Sight and Sounda".
slika
slika_2
Nezajažljivo gladan predložaka, komercijalni film okrenut će svaki kamen da nađe kakvu hranu za konzumente razjapljenih usta. U hrpi klasike iz sedamdesetih koja je u posttarantinovskom svemiru došla na reciklažu razumljivo je da je i "Get Carter" dobio svoje. Nova verzija koju je "Warner" izbacio prošle godine premještena je iz Sjeverne Engleske u Seattle, a režija je povjerena mladom Stephenu Kayu, redatelju koji je poznat po svom debitantskom filmu "The Last Time I Committed Suicide", neobjašnjivo hvaljenoj biografiji najboljeg Kerouacovog prijatelja i beatničkog pisca Neila Cassidyja. Mnogo zanimljiviji od izbora redatelju u slučaju američkog "Get Cartera" bio je izbor glumaca. Riječ je o pravoj galeriji posrnulih veličina. Naslovnu ulogu tako glumi Stallone koji dugo nije imao značajan film, a koji je već u "Coplandu" pokušao glumiti dramsku ulogu u žanrovskom filmu. Uz Stallonea se u filmu pojavljuje i Mickey Rourke, koji je za tu ulogu nominiran za zloglasnu "Zlatnu malinu" kao najgori muški epizodist. Tu je i Michael Caine, glumac koji je u izvorniku glumio Cartera, a ovdje utjelovljuje sporednog zlikovca Brumbyja.

Kayev "Uhvati Cartera" spada u onu vrstu filmova koji su dušu dali za iživljavanje kritičara. S jedne strane, kritičar može pokazati erudiciju i poznavanje tradicije i uspu lupnuti holivudske neobrazovane gremline koji je ne poznaju. S druge strane može diskursom čuvara svetohraništa zagrmjeti o bogohuljenje klasike, gramzivoj i profanoj filmskoj industriji kojoj ništa nije sveto, a ponajviše o tome kako je nekad bilo drukčije i bolje. Taj tip diskursa prilično je odbojan i ignorantski, ali u slučaju Kayevog "Uhvati Cartera" čovjek nema izbora nego da ga zdušno prihvati. Jer, Kayev film ne samo da je loš: on je jedan od najgorih filmova koje smo posljednjih godina vidjeli na velikom ekranu.

"Get Carter" srazmjerno vjerno slijedi priču britanskog izvornika, uz razumljive promjene vezane za novi prostor, vrijeme i ikonografiju. Priča o razmetnom članu obitelji koji se želi iskupiti tako što će osvetiti ubijenog brata, Stephena Kaya kao da nije zanimala. Naracija se cijelo vrijeme vrti na mjestu poput hrčka na kotaču, a navodno iznenađujući obrat na kraju po kojem se američki "Get Carter" udaljuje od izvornika trivijalni je kec iz rukava. Jedino što je Stephena Kaya istinski zanimalo u "Uhvatite Cartera" paradiranje je eliptičnim stilom punim začudnih montažnih skokova. U čitavom filmu on karakterima, njihovim odnosima i ljudskoj drami posvećuje onoliko pažnje koliko treba da likovi ispucaju replike u skraćenim, dramaturški nepismenim i ponajčešće banalnim govornim scenama. Kayeve emotivne scene bez emocija su, trilerske bez suspensa, dramske bez drame. Kad u "Get Carteru" vidite Kayev prizor nježnosti, prizor pogreba ili prizor gnjeva imate osjećaj da redatelj nikad u životu nije bio nježan, gnjevan i da mu nikad nije nitko umro.

Ono što jedino donekle vadi "Cartera" glumački su veterani. Čovjek u čijim su filmovima kriminalci uvijek bili cool i glamurozni - Jean Pierre Melville - rekao je kako nikad ne bi radio film o stvarnim kriminalcima, jer su oni obično banalni, neotesani i glupi. Stallone i Rourke u filmu su upravo takvi: zastrašujuće lišeni sjaja, loše odjeveni i općenito žalosni. Obojica glumaca izgledaju prilično ocvalo i potrošeno, a tugaljiv prizor njihovih lica i bicepsa načetih starošću nenamjerno pridonosi dojmu filma.
« povratak Jurica Pavičić
Bez ocjene
© 2003 popcorn.hr