2000
Almost Famous

Recenzija: KORAK DO SLAVE / Almost Famous

Recenzija: KORAK DO SLAVE / Almost Famous KORAK DO SLAVE
(Almost Famous)

Filmska razglednica iz 70-tih
"Almost Famous" je film o svijetu rocka, ali nipošto nije rock-film. To je film o odrastanju, film o inteligentnom klincu koji spoznaje stvarni svijet, svjedoči iz prve ruke o njegovoj surovosti i razočarenjima te usprkos svemu nalazi mjesta za nadu. "Almost Famous" Camerona Crowea je jedna od najuvjerljivijih i najintimnijih posveta svijetu rock'n'rolla ikada prikazanih na filmskom platnu...
KORAK DO SLAVE / Almost Famous

Kada se petnaestogodišnjem Williamu Milleru (Patrick Fugit) iznenada pruži prilika krenuti na putovanje života, turneju sa rock bandom Stillwater, on je objeručke prihvaća. Dijelom zbog utjecaja koji je na njega ostavila zbirka rock albuma njegove sestre (Zooey Deschanel) a dijelom zbog bunta prema svojoj majci Elaine (Frances McDormand), udovici zabrinutoj utjecajem rock glazbe na njega. Millerove recenzije rock albuma pisane za razne undergound fanzine zamijećuje Lester Bangs (Philip Seymour Hoffman) urednik magazina Cream i njih dvojica ubrzo postaju prijatelji.

Kad se Miller ubaci na putovanje sa Stillwatersima za njega se zainteresiraju ljudi iz kultnog rock magazina Rolling Stone i pristaju financirati njegovo putovanje s bendom u zamjenu za seriju eksluzivnih članaka sa njihove turneje. Na turneji Miller upoznaje "Band Aids", grupu djevojaka koje premda frkću na naziv groupies, ne samo što u korak prate band već su neformalno i dio njegove šire postave. Njihova šefica Penny (Kate Hudson), potajno zaljubljena u Russella (Billy Crudup) frontmena banda, zbližava se sa mladim Millerom koji prema rock zvijezdi pokazuje neskriveno divljenje. Miller naravno reagira tinejdžerski i njegovo druženje sa Penny vrlo brzo prerasta u zaljubljenost a on se sam iznenada nalazi na vjetrometini nepoznatih osjećaja: opsesije djevojkom karizmatičnog gitariste kojeg obožava i zbog kojeg je istovremeno bolno ljubomoran. Uporedo s time svi članovi benda zdušno ga prihvaćaju kao člana ekipe, i Miller dobija počasnu titulu njihovog glavnog neprijatelja - "rock kritičara".

"Almost Famous" je film o svijetu rocka, ali nipošto nije rock-film. To je film o odrastanju, film o inteligentnom klincu koji spoznaje stvarni svijet, svjedoči iz prve ruke o njegovoj surovosti i razočarenjima te usprkos svemu nalazi mjesta za nadu. Priča koja kao da je istekla iz pera Marka Twaina, William Miller je reinkarnacija Huckleberry Finna u sedamdesetima, koji umjesto splavarenja Mississippijem sjeda u autobus i kreće na turneju sa bandom. "Almost Famous" je intimno svjedočanstvo o prošlom vremenu, dobu kad je rock gubio nevinost i kada se idealizam nove generacije sukobljavao sa konzervativizmom one stare, topao, duhovit i nostalgičan pogled unatrag čovjeka koji je o tim danima svjedočio osobno.

Ono što će pažljiviji gledatelj naći zagrebe li ispod površine ove Cameronove poluatobiografske posvete 70-tima jest... zahvalnost. Njegov William Miller nije otuđeni, asocijalni i dosadni balavac, već klinac koji ima brižnu majku i super sestru, rock fan koji je imao sreću upoznati svog idola a taj je pak (osim što je rock zvijezda) nadasve dobar čovjek. Iznad svega to je mladić koji susrećući Penny Lane spoznaje ljubav... za njegovu budućnost neizrecivo važno iskustvo u dubljem poimanju misterije zvane žena.

Gledajući Williama kako uporno stišće svoj diktafon u želji za novim interviewom, kako žudno isisava profesionalne savjete od svog mentora Bangsa i kako prestravljen drekom koju Ben Fong-Torres diže pritisnut deadlineom skrhano izgleda kad shvati da objavljivanje njegove priče visi o koncu - svjesni smo da je pred nama klinac koji ima ono nešto i koji će po svoj prilici daleko dogurati. Možda jednog dana i režira film intiman poput ispovijedi, film nalik na "Almost Famous".