Iako pod stalnom paljbom kritika, najprije onih koji se odnose na povrede privatnosti, Facebook je danas neprikosnoveni broj jedan kada su u pitanju društvene mreže na Internetu. Broji oko 500 milijuna članova, a globalno gledajući veći promet ima tek gigant imena Google. Krenuo je kao mali servis namijenjen studentima Harvarda, da bi se kasnije proširio i na druga sveučilišta, pa na srednje škole, da bi kasnije dozvolio registraciju svima starijima od 13 godina i postepeno prerastao u čudovište kakvim ga danas poznajemo.
Zadatak da od prikaza ranih godina spomenutog servisa naprave unosan blockbuster zapao je Davida Finchera, redatelja za kojeg se baš i ne bi zakleli da je rođen da snimi ovakav film, te Aarona Sorkina, scenarista i autora čiju sposobnost da ispreplete komične elemente unutar dramske pozadine rijetko tko može nadmašiti. Potonji je kao polaznu točku imao knjigu stanovitog Bena Mezricha "The Accidental Billionaires: The Founding of Facebook, A Tale of Sex, Money, Genius, and Betrayal". Mezrichev materijal nije nešto novo u Hollywoodu, pretprošle godine svjetlo dana ugledao je "21", također prikaz stvarnih događaja, ovaj put ekipe studenata sa MIT-a koji su koristili sofisticirane načine brojanja kako bi u Las Vegasu (i drugdje) dignuli novce na ajncu. No, dok je sam Mezrich kao savjetnika pri pisanju knjige imao jednog od ljudi koji su osnovali Facebook, nitko od uključenih nije imao nikakvog dodira sa produkcijom filma.
Iako su za glavnu ulogu, onu Marka Zuckenberga, konkurirali Shia laBeouf i Michael Cera, izbor je na kraju pao na Jesseja Eisenberga ("Zombieland", "Adventureland"), koji je otkrio kako jedan njegov rođak radi za Facebook. Osim njega tu su i novi Spider-Man, Andrew Garfield ("The Imaginarium of Doctor Parnassus"), Justin Timberlake, Brenda Song, Rashida Jones, Joseph Mazzello ("Jurassic Park"), Rooney Mara te Max Minghella ("Agora").
Snimanje filma odrađeno je dobrim dijelom na američkim sveučilištima - Cambridgeu, harvardu, Johns Hopkinsu, kao i jednom kalifornijskom - te po gradovima Bostonu (i drugdje po Massachusettsu) i Los Angelesu. Jedan od izvršnih producenata je Kevin Spacey, dok su za glazbu zaduženi Trent Reznor (frontmen Nine Inch Nailsa) i Atticus Ross ("The Book of Eli").
Na pitanje o čemu se radi u filmu neki će odgovoriti „o pohlepi, opsesiji, nepredvidivosti i seksu“ te dodati „iako postoji 500 milijuna korisnika Facebooka, da li to znači i da se od njega može napraviti blockbuster?“, dok će primjerice sam Zuckenberg reći kako nije sretan filmom, jer bi on radije da se nitko njime osobno ne bavi dok je živ, a Dustin Moskowitz dodati kako mu je „zanimljivo gledati svoju prošlost prikazanu na način da se naglašavaju stvari koje su nebitne“.
Bilo da ste u ekipi onih koji bez Facebooka ne mogu, bilo u onom koji dotični ne mogu smisliti (u koje i sam upadam), dva gorenavedena imena trebala bi vam biti dovoljna da se prepustite njihovoj viziji nečega što je praktički promijenilo svijet. Film u američka kina dolazi 1. listopada ove godine, a kod nas će 28. istog mjeseca. |