VijestiNajaveRecenzijeSound Of VisionKolumneSpecialForumImpressumSearchFAQ
infobox: TIJELO LIJEPE JENNIFER  / Jennifer's Body

HRVATSKI NASLOV:
TIJELO LIJEPE JENNIFER
NASLOV ORIGINALA:
Jennifer's Body
ŽANR:
Komedija / Horor / Triler
GLAVNE ULOGE:
Megan Fox, Amanda Seyfried, Johnny Simmons, Adam Brody
CREW:
Režija: Karyn Kusama
Scenarij: Diablo Cody
Producenti: Diablo Cody, Mason Novick, Jason Reitman, Daniel Dubiecki (II)
DATUM IZLASKA:
15. LISTOPADA
TRAILER:
Jennifer's Body
Trailer HD
KOMENTARI:

Re: TIJELO LIJEPE JENNIFER / Jennifer's Body
Poruka iz Continentala:
Cijenjeni, film Tijelo lijepe Jennifer (Jennifer's Body) nece se prikazivati u hrvatskim kinima.
Komentar: Gand 02.10.2009.

Trenutno niste ulogirani pa ne možete ni dodavati komentare
« povratak
Najava: TIJELO LIJEPE JENNIFER  / Jennifer's Body

Najava: TIJELO LIJEPE JENNIFER  / Jennifer's Body TIJELO LIJEPE JENNIFER
(Jennifer's Body ) Release date: 15. LISTOPADA

Seksi horor s opakim smislom za humor, film TIJELO LIJEPE JENNIFER donosi priču o Jennifer (Megan Fox), učenici srednje škole u malom gradiću, koju opsjedne gladni demon. Ona od „školskog zla“; prelijepe, zadrte i potpuno izvještačene djevojke, postaje prava inkarnacija zla. Blještava ljepotica postaje blijedo i boležljivo stvorenje koje neprestano žudi za sljedećim mesnim obrokom, a frajeri koji joj ranije nisu bili nimalo zanimljivi dobivaju novu notu privlačnosti uz Jenniferinu neutaživu glad.
TIJELO LIJEPE JENNIFER  / Jennifer's Body

U međuvremenu, Jenniferina najbolja prijateljica iz djetinjstva Needy (Amanda Seyfried), koja je godinama živjela u njenoj sjeni, mora preuzeti odgovornost i zaštititi mladiće grada, uključujući svog dečka Chipa (Johnny Simmons).
Film TIJELO LIJEPE JENNIFER napisala je i izvršno producirala Diablo Cody, dobitnica nagrade Oscar za svoj debitantski scenarij „Juno“. Film „Juno“ režirao je Jason Reitman, koji je producent filma TIJELO LIJEPE JENNIFER, uz Masona Novicka i Daniela Dubieckog, koji su obojica producirali film „Juno“. Režiser filma je Karyn Kusama, čije je debitantsko ostvarenje „Girlfight“ osvojilo nagrade Director's Award i Grand Jury Prize na filmskom festivalu u Sundanceu 2000. godine. Njen sljedeći projekt bio je moderni znanstveno fantastični triler „Aeon Flux“ sa Charlize Theron.

Nakon scenarija za „Juno“, kojeg Diablo Cody opisuje kao topli, simpatičan i pozitivan film, scenaristica se željela zaputiti u mračnije vode. „Htjela sam napisati nešto što će odražavati moje osobne strahove, nešto pomalo jezivo, no ujedno i zabavno,“ objašnjava Cody. „Počela sam razmišljati što mene plaši, i došla do zaključka da su djevojke zapravo zastrašujuće!“

Kao i kod scenarija za „Juno“, Cody u iscrtavanju strmoglavog svijeta adolescenata koristi nekonvencionalan stil pisanja, koji karakterizira brzi inteligentan dijalog i obilje pop kulturnih referenci. „Ne znam zašto su moje muze uvijek tinejdžeri, no jednostavno jesu!“ kaže autorica. „Tinejdžeri me inspiriraju. Fascinira me njihov način govora… i općenito mladenačka kultura. Volim adolescente jer se oni nalaze u svojevrsnom čistilištu. Više nisu djeca, no istovremeno nemaju odraslih obaveza. Slobodni su doživljavati život, no opterećeni su tim pojačanim emocijama.“

„Prvi puta sam pročitao scenarij za TIJELO LIJEPE JENNIFER usred cijelog ludila sa „Juno“, prisjeća se Jason Reitman. „Bio sam iskreno uzbuđen jer sam znao da je Diablo ogromna ljubiteljica horor žanra, a ja pogledam svaki horor film koji izađe. V
Vjerojatno gledam više horora nego komedija. Scenarij me zapanjio jer me iskreno preplašio, no istovremeno me zaista nasmijao.“

Užas i humor se mogu učiniti kao čudan spoj, no Reitman ima drugačije gledište. „To dvoje je vrlo srodno. Mislim da su komedije i horori srodniji nego ikoja druga dva filmska žanra,“ kaže producent. „I horori i komedije trebaju pripovjedača koji želi manipulirati gledateljima. Dramu možete samo sjesti i pogledati, bez da se osjetite uključeni. No osoba koja želi ispričati humorističnu ili horor priču je netko tko želi posegnuti u gledatelje i natjerati ih na reakciju, bila ona smijeh ili strah.“

Iako u njenom životu nije postojao nitko koga Jennifer oslikava, Cody priznaje da je upoznala priličan broj djevojaka koje su žderale ljude oko sebe. „Mislim da je sasvim realno takve djevojke nazvati žderačicama, a u ovom konkretnom slučaju, to je doslovce istina,“ šali se Cody. „Ovaj film je svojevrstan komentar na mržnju koja vlada među djevojkama, seksualnost i gubitak nevinosti, te i na politiku kroz način na koji gradske vlasti reagiraju na tragične krvave smrti nekolicine mladića. Svatko tko se usudi odgovoriti na nekonvencionalan način je žigosan kao izdajica. Film se također posvećen čistoj zabavi; jednostavno sam htjela napisati zaista zabavan ležeran film.“

„Dok sam čitao, u jednom trenu sam shvatio da u ovom filmu nastrada svaki mogući tip mladića,“ kaže Reitman. „Nastrada sportaš. Nastrada simpatičan štreber. Nastrada čudni gotičar. Ako je 'Juno' bio film koji je prenosio Codyinu potrebu za ljubavlju, TIJELO LIJEPE JENNIFER prenosi njenu potrebu za osvetom. Ovo bi doslovce mogla biti njena osveta svakom tipu muškarca kojeg je ikada upoznala.“

Reitman i producentski dvojac filma „Juno“, Mason Novick i Daniel Dubiecki, udružili su se kao producenti filma TIJELO LIJEPE JENNIFER, uz Karyn Kusama na mjestu redateljice. „Mislim da smo svi od početka željeli ženu na mjestu redatelja,“ kaže Reitman. „Ovo je film koji bi mogao odvesti horor žanr u novom smjeru. Riječ je o horor filmu ispričanom iz ženske perspektive, kojeg su napisale i režirale žene, te koji donosi ženske glavne likove. Ljubitelj sam Karyn još otkako sam pogledao 'Girlfight' na festivalu u Sundanceu 1999. pa mi je bilo vrlo uzbudljivo surađivati s njom na ovom filmu.“

„Razgovarali smo s mnogo potencijalnih redatelja, no onda sam jedan dan u predvorju hotela sjela porazgovarati s Karyn,“ prisjeća se Cody. „Nakon petominutnog razgovora s njom, imala sam očajničku želju nazvati producente i reći da ju odmah zaposle. Bila sam toliko uzbuđena. Nisam mogla vjerovati koliko je Karyn u potpunosti razumjela scenarij.“

Kusama se sjeća čitanja scenarija, i kako se zaljubila u priču. „Scenarij mi je prizvao toliko mnogo uspomena na vlastitu adolescenciju i srednju školu, te na te djevojačka prijateljstva koja su pomalo opsesivna i vjerojatno štetna. Ovo je jedan od onih rijetkih scenarija koji imaju vrlo snažan glas, te bogate i razrađene likove. On u obrće naglavačke uobičajene konvencije horor žanra; i bila sam uzbuđena oko prilike da radim na nečem toliko svježem i originalnom.“

„Mislim da je film TIJELO LIJEPE JENNIFER zapravo priča o prijelazu iz djetinjstva u odraslu dob,“ nastavlja Kusama. „Taj prijelaz uključuje prepoznavanje činjenice da je svijet pun mračnih sila, i da se kao odrasla osoba moramo brinuti sami za sebe… donositi vlastite odluke i samostalno prolaziti kroz životna iskušenja. Mislim da za užas filma TIJELO LIJEPE JENNIFER nije ključna prisutnost demona ili obilje krvi; pravi užas u filmu proizlazi iz načina na koji se tinejdžeri međusobno tretiraju i s kojom lakoćom pribjegavaju okrutnosti.“

TIJELO LIJEPE JENNIFER priča priču o dvije prijateljice iz djetinjstva; Jennifer i Needy, koje se nađu na raskršću u svom odnosu. „Psihološki, one su zaista nadišle jedna drugu,“ objašnjava Cody. „Više nemaju ničeg zajedničkog. Needy je ta emotivna i nesigurna djevojka, a Jennifer je izrasla u pravu seks bombu koja je nevjerojatno zabavna i samopouzdana. No, njihovo prijateljstvo je izdržalo. I dalje su vrlo bliske, no jasno je da Jennifer tiranizira Needy.“

Priča počinje kada Jennifer povede Needy na nastup rock grupe iz velikog grada, koji sviraju u lokalnom baru u njihovom ruralnom gradiću Devil's Kettle. Opaki rokeri žrtvuju Jennifer đavlu kako bi osigurali uspješne glazbene karijere, no nisu svjesni da su potpuno upropastili ritual. Žrtva je trebala biti nevina, a Jennifer je sve samo ne djevica. Zbog toga ju zaposjeda gladni demon, te se počne hraniti mladićima.

„Mislim da je veliki problem kod horor filmova u zadnje vrijeme uskraćivanje gledateljima prilike da sami stvore vlastita čudovišta,“ kaže Kusama. „Vratiti tu priliku i reći im 'Što ako je najpopularnija ljepotica u školi zapravo demon?' je zapravo genijalna ideja. Ona se u glavama različitih ljudi može razviti na toliko mnogo načina, jer smo svi u srednjoj školi poznavali djevojke koje su naočigled imune na kritike i koje su uvijek tako samopouzdane. Ima nešto u tim djevojkama što smo obožavali, no također nešto što nas je uvijek plašilo.“

Jennifer Check je ta djevojka; prelijepa, samopouzdana, hrabra…i čudovište. Pravo čudovište. „Način na koji je lik napisan je zamišljen kao smiješan, i bilo bi toliko jednostavno glumiti ju jednodimenzionalno,“ kaže Megan Fox. „Čak i tako bi film bio smiješan, no mi smo joj dodali puno veću dubinu. Nemojte me krivo shvatiti, ona je i dalje površna, no postoje trenutci u kojima ju vidite istinski povrijeđenu; ona nije uvijek napadač ili grabežljivac.“

Fox je pristala glumiti Jennifer još na početku produkcije. „Diablo i ja smo se složili da ako je ijedna glumica zaista Jennifer, onda je to Megan,“ prisjeća se producent Daniel Dubiecki. „Sjeli smo na kavu sa Megan i ona je rekla, 'Super mi je ova priča. Ja sam ta djevojka. Točno znam kako odglumiti ovo. Mogu rasturiti ovu ulogu.“

„Scenarij je svakako najsmješniji scenarij koji sam ikada pročitala,“ kaže Fox, koja je glumačku slavu stekla ulogama u filmovima „Transformeri“ i „Transformers: Osveta poraženih“. „Također je riječ o najrealističnijem prikazu tinejdžera koji sam ikad pročitala. Diablo je zaista odlično prenijela kakva su djeca. Ja sam prije samo par godina bila u srednjoj školi, i to mi je bila prava noćna mora!“

„Megan je zaista zanimljiva jer posjeduje tu vrlo privlačnu no ledenu fasadu koja je idealna za naše početno viđenje Jennifer,“ objašnjava Kusama. „No, ono što je bilo zaista impresivno je njena sposobnost da ode dublje i razotkrije ne samo Jenniferino pretjerano samopouzdanje i taštinu, već i njenu tugu, strah i kajanje.“

Scena u kojoj sotonska rock grupa žrtvuje Jennifer je ključna za radnju filma, a bila je jedna od scena u kojima je bilo najteže postići željenu atmosferu. „U tom trenutku u priči Jennifer je žrtva; ona je nečija lovina,“ prisjeća se Fox. „Trudila sam se odglumiti to izravno i dramatično, iako scena ima snažnu komičnu podlogu.“

Jenniferina najbolja prijateljica Needy, sramežljiva djevojka koja voli knjige, oduvijek je živjela u sjeni svoje prijateljice. „Needy je definitivno pametna i otvorena novim idejama, no prema Jennifer ima pomalo sljedbenički odnos jer Jennifer ima svu tu moć jer je lijepa i svi žele spavati s njom,“ kaže Amanda Seyfried o svom liku.

„Jennifer svojim samopouzdanjem umanjuje Needy, no ona se na neki način osjeća ugodno u tom položaju. Uostalom, tako je bilo cijelog njihovog života, a one su i dalje odane jedna drugoj, i upravo to je posebno Needy; ona se osjeća prihvaćenom od strane Jennifer.“

Seyfried dodaje, smijući se: „Htjeti ćete svakako pogledati ovaj film jer: kao prvo,  Megan Fox i ja se ljubimo. Drugo, Megan Fox je u donjem rublju, a treće…Megan Fox i ja se ljubimo.“

„Amanda je divna jer ima to vrlo izražajno lice koje može biti potpuno nepomično. Ona toliko toga izražava svojim očima,“ primjećuje Kusama. „Needy je pomalo mahnita, no istovremeno je vrlo logična i analizira stvari,“ dodaje Cody. „Možete vidjeti kako sastavlja djeliće zagonetke, suočavajući se sa zaista neugodnom istinom o svojoj najboljoj prijateljici, te kako se miri s time. To nije bilo lagano za učiniti, i divno je gledati Amandu kako to glumi.“

Fox i Seyfried su brzo uspostavile prijateljski odnos, te su se zajedno smijale usred razaranja i akcije filma. „Amanda mi se jako sviđa; zabavna je,“ komentira Fox. „Ona neprestano govori vrlo neprikladne stvari, što me nasmijava. „Mislim da su me Amanda i Megan pomalo šokirale,“ šali se Johnny Simmons, koji glumi Needyinog dečka Chipa. „Nisam nikada ranije upoznao nekog poput njih dvije. One se u ničemu ne suzdržavaju. Proveo sam cijeli film pokušavajući držati korak s njima.“

Kada shvati da Jennifer proždire učenike srednje škole Kettle High, Needy svoje otkriće podijeli sa Chipom. „Da vam djevojka priđe i kaže da je njena najbolja prijateljica opsjednuta i da jede momke, odgovorili biste joj 'Volim te, moja si djevojka, ali fakat si luda!' Ta misao bi vam morala proći mozgom,“ kaže Simmons.

Adam Brody glumi Nikolaia, glavnog pjevača izmišljene rock grupe Low Shoulder. On je predvodnik ideje da žrtvuju Jennifer kako grupa ostvarila uspješnu karijeru. „Adam uzima napisan tekst, i potpuno ga promijeni,“ komentira Dubiecki. „Uloga Nikolaia se potpuno razlikuje od uloga u kojima smo ga navikli gledati, no njegovi glumački instinkti su nepogrješivi. Nikolai je zlokobna budala; jezivi tip koji radi stvari iz potpuno pogrešnih pobuda, no na kraju dana nas ipak šokira i zbunjuje tko je taj tip i koliko je očajnički željan upjeha.“

Rock grupa je katalizator priče, „oni su ti koji pokrenu niz događaja,“ kaže producent Mason Novick. Na sličan način su glazba Theodorea Shapiroa i Stephena Bartona, kao i glazba Jennifer's Body: Original Motion Picture Soundtrack ključni dijelovi filma. Objavljena u izdanju Fueled by Ramen, glazba okuplja neobjavljene pjesme niza vrhunskih glazbenika, među kojima su Cobra Starship, Hayley Williams te Panic At The Disco, koji su doprinijeli svojim prvim singlom, „New Perspective“. Glazba u filmu također uključuje neke od trenutno najpopularnijih mladih izvođača, donoseći pjesme od Silversun Pickups, All Time Low, Little Boots, Black Kids, Florence and The Machine te Lissy Trullie, rame uz rame alternativnim ikonama kao što su Dashboard Confessional i Hole, čija popularna pjesma „Violet“ će biti dodana kao bonus pjesma na digitalnom Deluxe izdanju. Album Jennifer's Body: Original Motion Picture Soundtrack producirao je proslavljeni glazbeni supervizor Randall Poster („Mamurluk“, „Put oslobođenja“)

Glumačka postava filma TIJELO LIJEPE JENNIFER također uključuje veterana filmova „Juno“ i „Spider-Man“, J.K. Simmonsa u ulozi Gosp. Wroblewskog, profesora u školi Kettle High koji ima umjetnu ruku. „Htio sam da Wroblewski ima protetički ud koji aludira na neke užase u njegovoj prošlosti,“ kaže Cody, koja je morala braniti svoj izbor pred nekima koji su ga smatrali neopravdanim. „To je srž onoga zašto su horor filmovi zastrašujući; oni naglašavaju činjenicu da smo u svakodnevnom životu okruženi užasom, i da od te stvarnosti ne možemo pobjeći.“


Koliko god divlja bila akcija u filmu, autori su bili čvrsto odlučni dati filmu realističan, pridodan izgled. „Koliko god volim vidjeti ljepotu u filmovima, jako je važno da dizajnerski izbori odražavaju određenu fundamentalnu iskrenost,“ objašnjava Kusama. „Čak i ako malo pretjerate, što se nadam da smo na ovom filmu učinili u pozitivnom smislu, ipak imate nešto u filmu što je iskreno.“

„Osnovna tema mojih razgovora s Karyn je bila kako ubaciti hiperbolu užasa u to prilično svakodnevno okruženje,“komentira dizajner produkcije Arv Greywal. „Dok smo tražili lokacije za snimanje, vidjeli smo taj jedan bazen gotovo potpuno obrastao viticama biljke penjačice. Svidio nam se taj motiv, pa smo to pogurali još korak dalje i imamo doslovce stotine metara penjačica u sceni s bazenom.“

Priroda je snažno prisutna kao jedna od tema vizualnog dizajna filma. Biljni motivi na tapetama u djevojačkim spavaćim sobama, umjetna šuma ogoljenih stabala na školskom plesu, te mahovinom prekriven panj na kojem Jennifer biva žrtvovana. „Priroda simbolizira divlje sile koje nije moguće kontrolirati; one natprirodne, primitivne emocije koje prožimaju čitavu priču,“ komentira snimatelj M. David Mullen. „Neprestano vidimo tu divlju, neukroćenu prirodu, koja filmu daje svojevrsnu bajkovitost.“

U dizajn je također uključena morbidna strana prirodnih znanosti kojom se nagoviještaju krvavi užasi koji slijede. „U učionici biologije vidimo modele ljudskih crijeva i pluća. Također imamo truplo oposuma u tegli formaldehida,“ objašnjava Greywal, koji je svoj prvi zadatak dizajnera produkcije odradio na filmu „Zemlja živih mrtvaca“ horor majstora Georgea Romeroa. „Neke dizajnerske teme smo preuzeli iz klasičnih horor filmova, i na trenutke smo potpuno izravni u vezi toga. U sceni na bazenu se nalazi hrpa otpada, a svi predmeti na hrpi su klišeji starih horor filmova; kolijevke, invalidska kolica, razbijena ogledala i raskošni lusteri.“

Nekonvencionalna atmosfera u filmu i različite vrste humora su bili ključni za produkciju. „Ponekad smo radili scene pomalo bezličnog, općeg humora, dok je u drugim scenama imao potpuno morbidnu kvalitetu. Ponekad je humor u dijalogu, ponekad u situaciji, sceni ili samom prizoru,“ objašnjava Mullen. „Kako se priča razvija, mi se krećemo od naturalizma prema ekspresionizmu. U što se goroj situaciji likovi nalaze, svjetlo postaje sve prigušenije, a kontrast i raspoloženje postaju sve ekstremniji. Mogli smo opravdati takve ekstreme jer je riječ o priči u kojoj je gotovo sve moguće.“

Kroz tijek priče, Jennifer se iz blještave ljepotice pretvara u blijedo i boležljivo stvorenje. Jenniferin izmučen izgled zahtijevao je od preplanule Megan Fox da se intenzivno kloni teretane i izlaganja suncu. „Kako sam upravo završila snimanje 'Transformersa', bila sam zaista zdrava i u formi,“ kaže Fox. „Neprestano sam vježbala, pa sam puno vremena provodila na suncu i na plaži. Kada sam prihvatila ulogu u TIJELO LIJEPE JENNIFER, prestala sam izlaziti kako bi se mogla približiti njenoj neprirodnoj boji. Uopće nisam napuštala kuću. I zapravo sam fizički počela postajati ono u što se ona pretvara.“

Kada se Jennifer hrani, njeno lice se pretvara u to užasno demonsko ždrijelo. To je postignuto serijom snimaka koji koriste umjetnički spoj protetičke šminke i vizualnih efekata. „Kada Jennifer napada svoje žrtve, odvoji joj se donja čeljust, razderu obrazi, i unutrašnjost usta se ispuni zubima,“ objašnjava nadglednik vizualnih efekata Erik Nordby. „Pošto smo željeli napraviti što veći dio te scene samim snimanjem, naš dvojac zadužen za šminkerske efekte; Greg Nicotero i Mike Fields, je preuzeo razvijanje te potpisne scene. Dizajnirali su opći izgled prema kojem smo oblikovali naš pristup, koji je uključivao seriju snimaka koji su na kraju objedinjeni u konačni izgled scene.“

„Megan u sceni hranjenja nosi dvije umjetne čeljusti prepune zubi,“ dodaje Mike Fields, zadužen za šminkerske efekte. „Također smo imali dvojnicu koja je nosila produženu protetičku verziju čeljusti, i koja je ponovila Meganine kretnje na odvojenoj snimci. Njena protetika je bila obojena zeleno, kako bi njome mogli manipulirati u procesu post produkcije. Posljednji snimak je uključivao umjetnu protetičku glavu, napravljenu kako bi mogli za vizualni efekt snimiti potpuni raspon pokreta čeljusti.
« povratak Petar Popovski
© 2003 popcorn.hr